Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Fru U: Men ge inte upp... Lägg fram din sak igen och tjata... Fast jag förstår att det är rätt påfrestande det med!
    ~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd
    Fru U: Ha ha.. ja då måste jag läsa den boken!!! Förresten så hade jag faktiskt lite skinn på näsan idag (jag som följer mönstret i vanliga fall).... Jag krävde lugnande! De hade inte tänkt ge mej nått för att jag ammade...
  • Mammasknodd

Tack Känner mig rätt nöjd faktiskt... Och trots att de gick högre upp den här gången så vart det inte lika jobbigt...

Ändå syntes det mer den här gången också... Hela tjocktarmen är infl....fast jag har inte aktivt skov nu...

Ja just det....Grådis, sätt upp mig på UC....

• Mammasknodd

Jo förresten.. Någon som har nått negativt/possitivt att säga om Asacol (eller Lixacol för det skulle vara detsamma men ett annat företag som tillverkat)

• Mammasknodd

Oj så mycket trist som händer här just nu!!! Ni ska veta att jag tänker på er!!!
    Fy katten för alla puckade läkare alltså!!! Och de sköterskor, teraputer m.m. som får ta upp spillrorna borde få en stjärna på himmelen!!!

Jopp jag har fått en DIAGNOS! Även om det är så att den kan ändras med tiden, för de har ju egentligen misstänkt Crohns hela tiden men plötsligt så bestämde de sig för UC, som de inte ens talat om tidigare... Men jag har ju inte blivit kollad i tunntarmen ännu och de kände att det inte behövdes just nu, kanske ska göras om ett år... Tjocktarmen såg värre ut den här gången men jag har inte ett skov just nu och tydligen så borde jag inte blöda heller... men det har jag gjort fram till typ förra veckan...
    Nu blöder jag en hel del...men jag tippar att det beror på att de tog fyra prover från tarmen... Tar väl tid att läka... Men jag har inte ont nånstans så jag ska inte klaga...

Det enda som jag känner misstsämmer är att jag ju inte har direkt nån slem i avf...

Ni som har UC... Hur har ni det med slemandet?

Jag ska säga att jag är jätteglad för diagnosen!! Och naturligtvis jätteledsen för att det är en kronisk sjukdom... Framtiden känns så oviss...

Har som ni förstår fått Asacol (Lixacol) som "bromsmedecin" eller hur jag nu ska uttrycka det... Ska trappa ner kortisonet med en halv tablett varannan vecka (har 2½tab just nu)...
    Jag hoppas det fungerar på mig... min kropp brukar reagera bra på medeciner... men i o f sig så har jag aldrig haft någon allvarligare sjukdom...

Från att ha varit så frisk som man kan bli till att plötsligt ha en kronisk sjukdom...det känns jättekonstigt... Jag har alltid kunnat lita på min kropp och nu vet jag inte hur den mår...

Berätta gärna hur ni reagerade när ni fick diagnosen...

Kram på er allihopa!!!!!

• Mammasknodd
    Jenny F: Tycker det låter hemskt att du kräks blod... Förstår inte alls varför du inte får hjälp? Jag tycker också att du ska åka in och ta någon med dej som kan prata ner dem!!! 

fairyfloss: Känner så väl igen det där med bröd å kakor!!! Men nu verkar jag kunna äta lite förbjudet igen utan att magen krånglar
    Mår du bättre nu? Brukar ju lugna ner sig lite när tarmarna är tömda...
    Ja, jag tycker också att det är konstigt att de bara bestämde sig så där, så jag har i beräkningarna att det kan komma att ändras...
  • Mammasknodd
    fairyfloss: Tack Det är rätt mysigt med bebis. Men det är inte förrän nu jag börjat kunna njuta. Tror det beror på att han kom för tidigt och jag inte var beredd för bebis just då, hade ju precis börjat bli bra i magen ju.
    För mig funkade inget i matväg under en tid (som det tydligen kan göra då man har skov) men visst är det skönt när man börjar kunna äta riktig frulle igen!
    Just nu äter jag proviva och havrekullor till frukost. Provivan har också gjort underverka med min mage! Passar ju bra att dricka det innan jag tar prednisolonet och Lixacolet på morgonen...
    Skönt att din mage inte gör lika ont...förstår ju precis vad du talar om!!!
  • Mammasknodd
    Mumlin: Kommer att sakna dig här, men tycker också att du ska "vila" från sjukdomar ett tag och glädjas av livet runt i kring dig!!!
  • Mammasknodd

Oj, jag har glömt det där med träffen.... Tråden har försvunnit från mina favoriter... Nån som kan ge mig länken?

• Mammasknodd

Tack bc! Ha ha, så dumt att jag glömt den! Jag som sett framemot en träff ju

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10