Inlägg från: Grannen |Visa alla inlägg
  • Grannen

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

lärka: kom att tänka på en grej då du skrev om manlig klagan då de själva är sjuka:
    Jag ligger nytransplanterad med ärr som är närmare 30 cm + 12 cm med hela magmuskulaturen avskuren på höger sida när min man spritar sina händer. Han har ett yttepytte sår som det kommer sprit i och klagar högljutt över hur ont HAN har... Då fick han en blick och "stackars älskling har du ont...det är ju väldigt synd om _dig_"

• Grannen

Hej på er!

Sitter under en filt i soffan, har promenerat i snön. Känns så oerhört lyxigt att orka promenera varje kväll, att det inte gör att man ramlar ihop av utmattning!
    Märker verkligen att jag mår bättre nu för jag har tråkigt! Vill ut och shoppa, inreda hemma, träffa kompisar! Men jag vet att jag måste vara försiktig ett tag nu, har näthandlat lite istället och skickar iväg mannen till butikerna! Idag fick han handla broddar så att jag skulle kunna gå ut och gå på isgatorna i kvarteret. "Min lilla persionär" sa han.

Tråkigt att så många har problem nu, låter hemskt att vara på 10 på smärtskalan, upplever bara att jag varit det två gånger i livet: När jag födde dottern och efter transplantationen när jag skulle resa mig upp de två första gångerna. Sedan har man självklart haft ont fler gånger men inte så mkt. Njursten verkar inte heller vara ngn hit!

Fick du mitt mail Madde? Tyckte inte att det såg "så illa ut" som jag trodde att det skulle göra! Hade mer tänkt mig ett hål in eller en slang ut.

Blir inte så mkt personligt idag men har läst allt och tänker på er!!

Ha en fin helg. Kram

• Grannen

Lällas: Hallå! Man får klaga! Jag gråter nästan om jag slår i tån för DÅ är det SÅ synd om mig! Och man kan ju inte påstå att ditt senaste år har varit en dans på rosor! Vet ju hur det är att springa på dass 14miljoner gånger så jag vet att du har haft det tufft, dessutom operationen och uvi och svamp är inte kul! Så klaga på du! Du vet att jag tycker att man ska ha sina stunder då man får debba och gråta och sörja över sin skitkropp för att sedan orka vara stark ett tag igen. Om man däremot gräver ned sig så mkt i sorgen att man inte ser det ljusa i livet är det tragiskt men du är ju som ngn skrev häromdagen "en solstråle" så låt det regna lite emellanåt du!
    kram

Lällas skrev 2008-01-05 21:37:02 följande:
    Mumlin.. nu skäms jag lite.. Här sitter jag och klagar och så läser jag ditt inlägg.. Jag ber om ursäkt.. Jag vet att många har det minst lika jobbigt och värre ändå.. JAg vet att du haft det så jobbigt och jag är så himla glad att du mår bra nu.. det är du banne mig värd. Kramis och tack för att du fick mig att vakna till lite i mitt deppande.. Madde; Jag har inte fått bild från dig.. ska jag skicka min bild till dig också? Visst kan jag skicka den till din vanliga e-post adress?Kramis igen
  • Grannen

tänkte också snopptanken men var lite för finkänslig för att skriva det! Vet ju inte om man har samma humor!

MaddeK81 skrev 2008-01-05 21:40:39 följande:
    mumlin: Ja det fick jag, glömde svara kom jag på nu när du påminner mig! Jag skrattade åt din beskrivning att dte såg ut som en liten jordgubbe, min syrra säger att det ser ut som en lite snopp, hahaha! Tror nog att du kommer orka göra allt du vill snart om du bara tar det lilla lugna nu! Lällas: UVI och svamp går hand i hand för mig, jag får både och samtidigt varenda gång när jag åker på det! Hoppas du får krya snart, det är inte kul att må som du gör nu!
  • Grannen

Kom inte in igår efter mitt sista inlägg, har varit mkt strul med fl det sista, inte kommit in på flera dagar!

grådis: det stämmer ja, maten blev så suveränt god så att vi gjorde de två såserna igår igen! Ngt av det godaste jag ätit! Särskilt kantarellkrämen var som guld i munnen!
    Hur är det med dig annars då?

• Grannen

pernilla: Ang leverproblem orsakade av gallgångsinfalmmation, dvs primär skleroserande cholangit så är jag expert på det nu så om det visar sig vara det så kan du konsultera mig! Vad ska du göra för undersökning?

• Grannen

Ja vore det inte hemskt kul med en date framåt sommaren?

• Grannen

68an: kram på dig och jag hoppas på en positiv förändring. Du kommer nog hitta vägen som du ska gå om du bara lyssnar till dig själv. För visst ska dina "ögon le"! Ta hand om dig och dottern!

• Grannen

MrsDream: Cellförändringar, som jag har förstått det så kan det komma efter några år med uc och att det är därför man gör täta koloskopier efter 10 års sjukdom. Om man hittar cellf. så opereras tarmen bort så att det inte ska bli cancer. De vlle ge mig asacol för att minska risken men jag tål inte ngn tarmmedicin utan får bara fler diarreer av det så jag fick sluta efter två veckors behandling. Tror personligen att dessa mediciner är bra, att det är bättre för kroppen att ta dem och minska cancerrisken än att vara medicinfri. Inte så kul om man får cancer i tarmen som sprider sig...

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10