Madde.
Ja jag har ju träffat snart halva läkarkåren och samlat på mig en hel del info under åren.
Jag har försökt få människor att förstå att ett kejsarsnitt inte bara handlar om att få ut ett barn, utan så mycket mer kroppliga risker. Men då är man "snittmotståndare" även fast det inte är det som det handlar om, sen är bråket igång. Har gett upp. Men tycker det är synd. Särskillt unga tjejer.
Jag har gjort 2kejsarsnitt, en op. för att "leta fel"- ett ärrbråck hittades och lagades. Samma smärta var kvar. Sen en titthålsop. för att kolla upp bråcklagningen och sammanväxningar.
Det som planeras är en tillfällig stomi för att se om det fungerar bättre. Fungerar det bättre vill de ta bort en del av tjocktarmen och koppla ihop längre ner.
Om sammanväxningar är det svårt. Enl. läkarna har jag inte problem med dem. Men rent krasst, vad vet dom?
Innan min bråckop hade jag en "problem" vad jag med säkerhet vet. Det gjorde absolut inte ont, men kunde inte nåsnöret på rullgardinen och inte ta saker från översta hyllan iskåpet. Det tog helt enkelt stopp! Kunde intesträcka mig längre,som om jag krymt eller nåt. *lyxproblem*, men nog så irriterande.just den sammanväxningen kom inte tillbaka efter att den blivit löst.
Men känner i vridningar etc. attdet kan ta imot och dra. Men det gör inte det minsta ont på något vis. Bara om jag verkligensträcker mig så långt upp/bak jag kan komma drar det smärtsamt. Men det är ju en helt onödig rörelse
Vifår väl sehur det blir sen. Om deras uppsprättningar blir verklighet. *ryser*
Vinterland:
Tur du kom hem!
Förra nyår kom vi hem min son o jagstrax innan tolv. När vi skulle laga nyårsmiddan nästan klöv han lillfingret. Då var vi mycket tacksamma att ha ca 2 minuters resväg till akuten. I år var han lååångt från knivarna!
DetGÖR ont är tarmarna inte rör sig.Promenera i ojämn terräng, typ skogsstigar är det som kan få igång mina lite. Men det krävs målmedvetenhet - det gör ont! Men släpper lite efteråt i gengäld.
Fru U: känner igen mig. rörelsen, typ utanpå tarmenärdet som gör ont..
godnatt på er alla!