Inlägg från: Molle72 |Visa alla inlägg
  • Molle72

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hej på er alla.

Har varit inne och tjuvkikat på er varje deg men har inte hunnit orkat skriva. Har jobbat tolv timmar om dagen nu. Har fått Rebeccas operationstid idag vi läggs in den 10 mars och hon opereras den 11:de. Hua vad det känns. Pratade med min kompis som har en son som har crohns idag med och han opereras den 3:de.

Rebecca är rund som en fotboll just nu. Är nere på 30 mg just nu.

• Molle72

Lss: Nu åker du in och det med basta. Du måste sköta om dig. GGrrr Jag skulle vara din mamma och släpa dit dig.

• Molle72

Ni med stomi hur ofta byter ni påse? Ser att ni är riktiga nattugglor här, även min dotter har jag sett. Hon sitter här och jag sover så sött.
    Skriver inte så mycket nu, läser allt nu när Rebecca är inne själv.

Kram på er alla.

• Molle72

madde: Vi har fått med två olika påsar hem. En sån som du visade och en annan. Stomisköterskan sa att påsen ska bytas var tredje dag. Så ville bara höra vad hur andra gör om de har den i tre dagar eller inte.

• Molle72

En fråga till. Kan man styra när avföringen kommer så man kanske kan vara utan påsen en liten stund per dag. Rebeccas stomiläkare sa att man ska byta påse var tredje dag, för det är därför som de kostar idag, de var gratis förr men det missbrukades. Så om folk missbrukar det så är det prat om att de inge ska ingå i högkostanadskortet längre. Jag vill också att man ska byta varje dag. Hur ofta kommer det nåt i dem?

Lss: Tycker absolut du ska åka in nu.

• Molle72

Madde: Jag håller fullständigt med dig. Jag och Magnus pratar mycket om vad vi ska göra under den tiden Rebecca är sövd så länge. Jag har ju räknat ut att vi hinner se ca tre filmer under tiden men det är inte så lockande tycker jag. Vad gör man. Hon ska ju vara sövd i ca fyra fem timmar ju. Hjälp. kommer ju att vara hypernervös.

• Molle72

Lss: Vad skönt att höra att du tog mod till dig och åkte in. Starkt gjort. Håller tummarna för dig nu. Kram på dig.

• Molle72

gmt vem ska hon ringa i göteborg och vilket telefonnummer fick hon? De är säkert inte där nu läkarna. Men om man ringer runt åtta på morgonen så kommer man oftast fram och kan lämna ett medelande i alla fall. De brukar ringa tillbaka innan ca tio.

• Molle72

gmt: be henne skriva till mig, hon kanske har msm då kan vi chatta. Jag känner till östra ganska bra vid det här laget.

• Molle72

Slj: Rebecca ska till östra på fredag och träffa sin läkare då ska jag fråga varför allt tar sån tid med Lukas. I värsta fall får du väl åka ner till akuten i göteborg. Då måste du ju få kontakt med Robert Sahlman tycker jag.
    Har aldrig haft problem med att få tag på Rebeccas läkare. Jag får alltid söka henne på hennes avdelning som hon är överläkare på. Ringer runt åtta på morgonen och on ringer alltid upp innan klockan tio.
    Nu vet jag inte vilken avdelning Robert tillhör.

Lycka till själv imorgon nu.Och hoppas att Robert ringer denna veckan nu. Kramar till dig och din familj.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10