V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
TrasigMage:
Usch! Det låter ju jätteläskigt!
Hur länge har du gått på flytande kost?
JennyF:
Jag är precis likadan. Jag älskar mat, och när jag inte kan äta nått så blir jag jättedeppig. Jag har ju tur i alla fall som kan äta så pass mycket. Men typ varma koppen och sånt kan jag absolut inte äta, pga mjölken tror jag. Så det kanske var nått sånt i näringsdryckerna som jag reagerade på, jag minns inte om jag gick på mjölkfri diet innan jag testade dem! Av nån anledning så får jag okså ont i magen av burksoppa utan mjölk, tror att det kan vara konserveringsmedlen osv i den som gör det jobbigt för magen. Och chips och sånt går fetbort. Bäst mår jag av min egen hemlagade mat, för jag vet ju vad jag ska ta det lungt med och inte, men att äta ute eller hos nån annan är svårt.
Roligt att du säger just coca-cola, för det var ju en magmedicin från början! Jag drack alltid avslagen coca-cola när jag var liten och magsjuk, och det gick alltid ner utan problem. Men usch, jag hoppas verkligen att du kan få börja äta mat snart! Jag gick bara en månad eller nått på näringsdryckerna och då blev jag redigt deprimerad, så 2 år!! Fy sjutton.
FruU:
Men vad konstigt att du inte får komma! Man kan ju tycka att konstant smärta i 12 år borde vara själ nog...
Tindras äiti:
MEN vad sysslar de med?!?! Jag tycker läkaren verkar helt knäpp jag, det där skulle jag aldrig gå med på. Testa skummet, för mig har det alltid börjat funka inom 5 dagar (om man tar två doser/dag) i alla fall så jag håller tummarna för att det ska hjälpa dig också!!! Om det inte funkar så be att få testa en sak i taget i alla fall. Pred-klysma är bra för det når upp lite längre, dock är det jobbigare att ta. Usch jag hoppas verkligen det hjälper för dig!!!
Nu hinner jag inte skriva nått mer nu, måste äta frukost men jag kommer nog igen senare
.
Kram på alla sålänge!