Inlägg från: MaddeK81 |Visa alla inlägg
  • MaddeK81

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Lällas skrev 2008-01-05 21:43:34 följande:
    Madde: Ja, för mig med.. Men innan jag fick UC så hade jag mycket problem med UVI och svamp och åt pencillin kur efter pencillin kur och det slog ut magen helt och kort därefter fick jag diagnosen UC. Nu är jag skiträdd att behöva ta pencillin igen, när jag äntligen fått ordning på magen.. Vad göra?KRam på dig å.
    Fortsätt som du börjat, drick alla "sura" drycker du kommer på! Jag köpte hem en flaska citronkoncentrat som jag hällde i mig (med vatten såklart), tranbärsjuice o.s.v. För urinvägsinfektionen såklart. Sedna finns det ju rätt mycket effektiva svampmedel på apoteket som man kan prova med, eller et kanske du redan har.

I alla fall, för att försöka slippa penicillin för UVI:n så är det bara att dricka så mycket du orkar. Det hjälper förhoppningsvis så du slipper penicillinet iaf (hade man inte svamp innan så är ju risken hög att man får det av penicillinet!)
  • MaddeK81
    mumlin skrev 2008-01-05 21:46:56 följande:
    tänkte också snopptanken men var lite för finkänslig för att skriva det! Vet ju inte om man har samma humor!
    Hahaha, jag har iaf humor och jag är rätt så tålig så till mig kan man säga i stort sätt vad man vill!

Herregud tjejer vad ni skriver mycket ikväll, jag måste ju gå och lägga mig, ska jobba imorn! Men nu är det ju svårt att slita sig när man har massa goa tjejer att tjattra med!
  • MaddeK81

Halloj! Jag kom inte in på FL igen efter mitt senaste inlägg igår, försökte och försökte men sidan vägrade att sammarbeta. Sen kunde jag inte sova i alla fall! Somnade vid 4-5 tiden imorse och när jag vaknade på förmiddagen (skulle börja jobba kl 13) så hade min förkylning brutit ut ordentligt. Har dragit med denna förkylning hur länge som helst nu. Det blev ingen arbetsträning för mig idag med andra ord.

Har förresten inte sovit bra på flera veckor, kan INTE sova på nätterna! Det blir ju en ond cirkel så klart att man vänder på dygnet och allt men med förkylningen, magen och den här jävla tröttheten som drabbar en så lätt så har jag inte lyckats vända tillbaka dygnet. Jag tar tacksamt emot den sömnen jag får fast jag borde gå upp tidigt och försöka vända tillbaka dygnet. Har fått Imovane utskrivet men det hjälper inte ett skit! Propavan kan jag inte äta för det får jag mardrömmar av (en rätt vanlig biverkan av den medicinen).

Någon som har tips på en sömnmedicin som knockar ut en helt till natten utan att bråka med magen?

grådis: Jag ska jobba 3 timmar fyra dagar i veckan, vilka timmar och vilka dagar bestämmer jag själv med min chef (och bästa vän sedan barndomen). Nu har jag haft skrisvårt att komma igång efter jul/nyårsledighet så den här veckan hade jag bara jobbat torsdag så jag tänkte att jag slänger in lördag söndag på schemat också för att få ihop de timmar det är tänkt att jag ska köra. Jobbar i en smyckesbutik (för er som inte vet/kommer ihåg) så den är ju öppen även på helgen så jag kan lägga arbetstid då med om jag vill.

Ja Mustach är riktigt bra! Jag såg dom första gången för flera år sedan när dom spelade i en park här i Norrköping. Jag hade aldrig hört talas om dom innan då men min kille (som har musik som största intresse) visste vilka dom va och ville att vi skulle gå och titta. Sedan har jag sett dom på Pekingträffen (Peking outlaws är en mc klubb här i norrk) och på några fler ställen sedan dess. Riktigt kul med ett band som är tillräckligt rockigt för att Björn ska gilla dom och ändå så "melodiskt" så att jag gillar dom! Sorry för helt OT inlägg ni andra

LSS: Bölderna grådis beskrev låter precis som sådana jag får också! Dom gör djävulskt ont dom där asen, fy fabian! Minsta lilla som skaver emot så vill man skrika rätt ut. Har funderat på att ta upp det igen när jag pratar med min läkare nästa gång. Han avfärdade inte att det kunde ha med sjukdomen att göra men jag tänkte att om man säger att man haft kontakt med flertalet andra personer som upplever samma sak som även har samma sjukdom som en själv så kunde ju NÅGON läkarnisse ta och forska lite närmare på vad man kan göra åt det!

• MaddeK81
    Tindras äiti : Vad trist! Själv är jag inte på humör för att leka i snön direkt just nu men ungarna här omkring leker och åker pulka så det står härliga till. Trodde knappt dom skulle få nån snö att leka i, i år!
  • MaddeK81
    Fru U: Önskar er ett varmt lycka till med IVF! Jag tror att vi alla är överens om att ingenting är OT i den här tråden längre så vi finns här då med!
  • MaddeK81
    Fru U skrev 2008-01-06 13:51:45 följande:
    Madde, tycker definitivt att du ska fråga efter Theralen. Nu vet jag ju inte om du har ångest o sånt men den hjälper mot det med. O klåda o femtielva andra saker *s*
    Låter toppen! Min mor har faktiskt sådana droppar men jag vet inte vad hon tycker om dom, antar att hon tycker dom funkar för henne iaf. Tänkte att jag slänger in frågan till er eftersom ni förmodligen vet vad som funkar tillsammans med magbesvär. Tack för tipset!
  • MaddeK81
    Jag fick precis ett samtal från ordföranden i ILCO, Eva Vinberg. Hon ville dra ihop en ny ungdomsverksamhet, den gamla hade precis avgått.

Jag ska åka upp och träffa henne och andra intresserade "ungdomar" i februari (inte spikat datum) är det några fler här som är intresserade???

Ungdom räknas man som om man är under 30-35 sa hon. Själv är jag ju 27 (snart). Jag sa till henne att jag har mycket med mig själv, med arbetsträning och annat, men att jag gärna följer med och träffas och ser vad det kan leda till, jag kan inte ta på mig nåt större ansvar känner jag men nåt hörn skulle va kul att va med på, att andas lite LIV i ILCO och rulla igång saker som kan va av intresse för nyopererade, för personer som planerar familjebildning o.s.v. Tycker ILCO har känts lite dött innan så just därför vore det så kul att kunna få igång nåt kul!

http://www.ilco.nu/

Vore JÄTTEKUL om fler här innifrån ville hänga på!!!
  • MaddeK81
    Fru U skrev 2008-01-06 14:14:44 följande:
    De smakar ju inte gott (typ extremt stark mintsmak) men det är smällar man får taJag behöver bara ta 0.25-0.5ml för att sova eller lindra ångest men min väninna måste ta minst 1ml (ett helt rör) för att få lindring. Men det är det som jag tycker är så bra, att man verkligen kan anpassa dosen efter individen, tabletter är mer statiska s.a.s
    Ska absolut fråga om att få dom dropparna!
  • MaddeK81

Stockholm! Vad trög jag är, tror att alla ska förstå att "åka upp" betyder att åka till stockholm från norrköping!

Jag tänker mig som så att jag tänker följa med och träffas första gången för att se vad man kommer fram till och vad det kan leda till. Tanken va att dom ungdomar som Eva har dragit ihop alla ska träffas då tillsammans med henne och med en till tjej från styrelsen som heter Marie (henne har jag träffat, jättetrevlig) och sätta sig och spåna. Ju fler man är ju mindre "börda" blir det ju tänker jag, då är man fler att dela på det som man kommer fram till att man vill göra.

Som sagt, jag siktar in mig på att följa med första gången och sen bestämmer jag om det är aktuellt för mig att engagera mig eller inte.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10