Inlägg från: Molle72 |Visa alla inlägg
  • Molle72

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hej alla!
    Nu närmar det sig med stormsteg hua mej. Min kompis son har opererats idag. Tog ju hundra år, vilken väntan. Sen är det Rebeccas tur på tisdag kommer väl kännas som två hundra år då.
    Min kompis skickade sms imorse klockan 8,30 och sa att nu är det igång. Först klockan 16,30 fick de komma upp till uppvaket. Jag har spänt mig så att jag har stans huvudvärk nu. Men jag har bara sms at med henne. Hon orkar inte prata. Jag frågade vad de hade opererat för vi har inte hunnit prata så bra på sistone. Hon svarade att de tog bort båda sidorna av tjocktarmen och ingen infektion på tunntarmen. Kan någon förklara vad hon menar han har crohns.

• Molle72

Hej igen.
    Har nu pratat med henne i telefon. Tydligen har op läkaren hållit kontakten med dem en gång i timmen. Det känns ju lite lättare. Han hade varit så full med bajs och haft en så kraftig infektion att om de inte hade opererat honom nu så hade han snart fått tarmvred och behövt akutopereras. Hua mig.

• Molle72

Slj: Du verkar vara lika lätt irreterad som jag när det gäller läkare. Jag blir också väldigt förbannad på dem jämt.

Inatt vaknade Rebecca och var jätteororlig hon satt på toa och hade diarre och mådde illa. Nu på dagen är det bättre. Hon säger nu att hon inte vill eller vågar. Men vi peppar henne.

Ha nu en skön helg på er alla. Själv ska jag tvätta upp all tvätt och städa så det är ordning när man åker in på måndag eftermiddag.

Jag har köpt ett trådlös modem nu så jag kommer att vara inne hela tisdagen antar jag under tiden Rebecca är sövd.
    Ha det nu så bra jag håller kontakten. Kram på er alla.

• Molle72

slj. Lycka till med Lukas på tisdag jag tänker på er med.

Jag håller alla underrättade om Rebeccas opertion på tisdag.

Orkar inte skriva mer idag kram på er alla.

• Molle72

Nu är vi inskrivna har träffat operations läkaren, narkosläkaren och nu sitter vi och väntar på stomisköterskan. Min kompis är kvar här med sin son som gjorde denna operationen förra tisdagen.
    Så det känns ändå ganska lugnt nu. Fick titta på hans operationssår och stomi förrut, gud vad fint snittet var och så litet. Ska även få ett enkelrum senare idag. Fick ett rum nu först där det var en flicka men hon har åkt hem nu.

Kram på er alla jag hör av mig senare idag.

• Molle72

Klockan åtta imorgon bitti är det dax. Hon kommer vKN kring 14.00-15:00 trodde han. Sen blir det ett par timmar på uppvaket. Konstigt nog känner jag mig hellugn just nu. Rebecca står i ducshen och skrubbar sig med operationstvålen glömmer jämt vad den heter.

Ha det bra mina vänner så hörs vi imorgon när allt är över.

• Molle72

Då var det dagen D idag då. Nu står hon i duchen igen då och om en halvtimma är det dags att åka upp. Puh nu börjar man svettas då.

• Molle72

Hej alla sitter hemma som på nålar just nu. Och tårarna rinner när jag läser vad ni skriver. Ni är så gulliga allihopa. De sa att det skulle vara klart runt två tre tiden. Men min kompis son var inte klar förrän vid fem. Båda sövdes klockan åtta.
    Jag återkommer senare ikväll när hon vaknat och vi är tillbaka på avdelningen.

• Molle72

Hejhej alla. Nu är väntan över allt har gått bra. Hon vaknade strax efter ett tiden. Rebecca ligger kvar på uppvaket och jag är nere och äter.
    Hennes tarm var typ bortbränd fanns inga vävnader kvar bara ärrbildningar och polyper. Hon är drogad och halvvaken. Mammas lilla tjej så duktig.

Kram på er alla nu så återkommer jag snart.

• Molle72

Hej igen alla.

Rebecca har varit ganska trött idag konstigt va. Vi kom ner på rummet strax efter klockan tre från uppvaket. Nu halvsitter hon i sin säng med sin nya bärbara datorn som hon fick i present av oss idag. De ska tömma påsen ikväll innan hon lägger sig för natten. Hon har inte ont. Får smärtlindrade in i ryggen och panodil intravenöst också. Västerbenet är bortdomnat på henne och hon skrattar när det faller ner av sig själv.

gm: Vad skönt att ni fått lite klarhet i det hela nu ialla fall.
    Krama dem från oss.

grådis: Vilken tur i oturen hoppas att hon repar sig snart.

Kram på er alla nu från Molle/Rebecca.

• Molle72

Godmorgan på er.

Natten har varit lugn. Jag har så ont i ryggen, så nu bad jag om smärtstillande imorse. Dessa förbannade sängar tar livet av mig.
    Rebecca får så mycket beröm för att hon är så rörlig. De kommer in varje timma och tar tryck och grejar och var tredje kommer de in och ska vända henne. Men det har hon redan fixat själv då.
    Vänsterbenet känner hon fortfarande inte så mycket av. Hon var riktigt pigg igår kväll när det var dax för mig att sova, men då låg man ju gärna och pratade med henne istället.
    Hennes blodtryck var lite lågt så då blev hon orolig. men de sänkte edan så blev det genast bättre det steg och hon blev nöjd.

Ha det nu så bra så återkommer jag.

• Molle72

lärka: Rebeccas tarm brukar vara kraftigt inflammerad på vissa ställen och helt frisk på vissa. Detta har de reagerat på och gjort alla möjliga undersökningar för både crohns och uc. Men alla prover och undersökningar visar att det är uc. Nu har de skickat iväg hennes tar på analys så att vi får ett riktigt svar.

• Molle72

Godkväll.

Rebeccas bedövningsslang har läckt idag så hon får morfin istället. Mamma ring på klockan jag vill ha morfin. Imorgon tar de antagligen bort bedövningsslangen och katetern. Hon har fått sitta upp på sängkanten en gång idag med. Imorgon blir det två tre gånger. Hon har ont i axlarna men det beror tydligen på att nerverna i magen stramar upp mot axlarna. Hennes påse började läcka igår också, så den kom stomisköterskan och bytte idag med. Hon sa att hon hade varit upptagen igår när operationläkaren hade ringt så han hade fått sätta på den själv, och han är tydligen inte så bra på det. Finns bara en enda stomisköterska här, de håller på att utbilda en till nu, men hon har bett om en i tio år nu. Så det gäller för henne att inte bli sjuk. Nu byter de igen på lördag.

Rebecca hade sagt till alla att hon inte ville ha besök de tre första dagarna. Men idag ville hon att mormor och morfar skulle komma. Och det gjorde de naturligtvis.
    Hennes syster vågar inte komma än vi får se imorgon. Magnus är här på dagarna.
    Ha det nu så bra alla, så hörs vi imorgon igen.

Kramar till er alla.

• Molle72

lällas: Jag har inte så mycket annat för mig just nu, än sitta vid datorn. Så just nu är familjeliv väldigt bra.

• Molle72

Godmiddag.

Här är allt bara bra. Idag får Rebecca dricka festis 300 ml och imorgon ska hon få äta en smörgås. Slangen i ryggen läcker fortfarande men de tar bort den imorgon bitti. Hon får ändå ganska bra smärtlindring av den. Nu har hon besök och sen kommer det fler. Hon är trött i perioder helst direkt efter morfinet.

Jag återkommer senare ha det bra alla mina vänner här.

• Molle72

Godkväll allihopa.

Idag blev Rebecca av med katetern och slangen i ryggen, hon fick lite morfin imorse men inte för magen utan för axeln. Hon har inte ont i magen nånting. Hon har suttit upp och varit ute i friska luften i rullstol. Och nu på kvällen promenerade hon med ner till parkeringen och följde mormor och morfar till bilen. Sen nu när vi kom upp har hon duchat och nu sitter hon på en stol och torkar.
    Sen har hon ätit smörgås, nudlar och spagetti och druckit festis.
    Vilken tjej jag har va. Sköterskorna är så imponerade av henne, fast det kanske dom säger till alla.

Trevlig helg på er alla.

• Molle72

Vi får gå på permiss i början av vecka.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10