Inlägg från: MaddeK81 |Visa alla inlägg
  • MaddeK81

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Måste gå och äta nu, återkommer senare och tjattrar mera!

• MaddeK81
    Fru U skrev 2008-01-06 14:30:20 följande:
    Okej, eftersom jag numera vägrar flyga (efter sista fadäsen) så skulle det innebära 4 timmar på tåg (om x2000 funkar som det ska) + restid i stockholm.... + boende= ganska mycket pengar....Är osäker på om jag skulle orka en sån sak. När skulle det i så fall vara?
    Jag är inte hundra men jag tror att vi kommer att få reseersättning och sånt. TROR jag. Det skulle bli i februari nån gång. Hände det nåt när du skulle till stockholm på vvs-träffen på flyget eller?
  • MaddeK81
    jajjaB: Åh det va ju synd! Hade gärna fått med så många som möjligt av er här innifrån! Vet ju som sagt inte själv hur delaktig jag kommer att va sen i slutänden men det ska bli kul att följa med på första träffen och se vad det handlar om.

Prommis: Jag har fått sådana "bölder" fast inte på benen och så utan i den intima hårväxten kommer dom på mig... Har tyvärr inga tips på att få bort dom, önskar att jag hade det! Har provat att sova med indränta bomullstussar med klorhexedin/desivon på de ställen där bölderna sitter. Kanske att jag märkt att dom har försvunnit lite snabbare då men vet inte ärligt talat.
  • MaddeK81
    JennyF: Det låter intressant, bra intiativ av dig att mejla en annan läkare! Skönt att du mår bättre nu! Var rödd om dig bara, kan du inte tvinga i dig resorb om dagarna i alla fall?

FruU: Hoppas verkligen att det skulle gå att få ihop, det vore sååå kul! Ja det lät verkligen som en otrevlig hemresa, fy sjutton! Vart bor du nånstans då, skulle det bli en lång tågresa för dig till sthlm? Inboxa eller mejla mig om du inte svara på boendefrågan i öppna forumet.
  • MaddeK81
    Fru U skrev 2008-01-06 18:01:47 följande:
    Bor i Malmö. Så 4timmar på tåg (om x2000 funkar) annars 6 timmar (och det orkar jag inte med, då är jag mer död än levande när jag kommer fram)
    Ok! Vet du om man åker förbi norrköping med tåget då eller? Då kan vi ha sällskap i så fall!

Har mejlat Eva för mer info angående reseersättning och sånt. Hon sa i telefon att vi skulle höras av vidare angående datum. Det va flera som skulle resa långt (från norr) så hon skulle se hur det skulle kunna passa in så dom flesta kunde.

Sorry om ni andra tycker att vi pratar OT men jag tänker att det kanske är fler som blir intresserade om dom ser vad vi pratar om, vi passar ju in i ILCOs "kategori" allihop.
  • MaddeK81
    TrasigMage: Har du sett vad jag skrivit om UngILCO? Du skulle ju också passa perfekt in i att följa med på det om du vill?

Dessutom så har vi annordnat en VVS-date tidigare, jag följde inte med tillslut men flera andra träffades i Stockholm en helg och tanken är att vi ska anordna fler träffar, då hänger i alla fall jag gärna med om det passar. Tror vi tänkt att det blir nån annanstans än i stockholm då så vi varierar vart det blir.
  • MaddeK81
    TrasigMage skrev 2008-01-06 21:47:41 följande:
    haha, kom på nu när jag var ute med vovven ang mitt förra inlägg. "ett ställe med många toaletter och viloställen" kanske på ett hotell någonstans?! Ig badboll hahaSka kolla det med UngILCO, har inte riktig koll på vad det är...Men det skulle vara kul å träffas, men svårt att få till det så att alla kan antar jag. Inte så lätt att planera med oss tarmisar.
    Nej det är inte lätt att planera så just därför ska vi ha flera träffar så att dom som inte kunde va med förra gången får en ny chans att va med nästa gång!
  • MaddeK81
    Mammasknodd skrev 2008-01-06 22:48:08 följande:
    Allmän fråga: NI som har ledbesvär som påföljd av er sjukdom, får ni någon medecin mot det?Har upptäckt att Magnecyl fungerar...men det är ju inte så bra för magen... Kan påverka levern och så...
    Jag har bara tillfälligt ont i lederna emellanåt och tar då Panodil Extend men jag vet att det finns flera andra som har "ledmediciner" av nåt. Kommer inte ihåg vad eller vilka som använder det men förhoppningsvis får du svar!
  • MaddeK81
    Starkast skrev 2008-01-07 08:19:31 följande:
    Madde: Äter du med panodil extend?Hur upplever du dem??
    Jag tycker dom funkar kanon. Jag fick dom ordinerat att ta tillsammans med övriga smärtmediciner under de perioder då jag hade massa olika smärtor av olika anledningar. Dom skulle förhöja effekten av dom starkare preparaten. Nu använder jag dom helt själv när det är något jag behöver ta smärtstillande för (har aldrig kraftiga smärtor längre). Skulle jag ha mer smärta skulle panodilen inte va tillräckligt för sig själva men så som jag använder dom nu så fungerar det perfekt.

Du då, gillar du dom inte eller?

Nalla + mumlin: Jag vill också komma på nästa Date, jag avbokade ju sist! Börjar bli sugen på att börja planera redan nu, kan vi inte göra det? Vi behöver ju inte bestämma ett datum än på länge men det kan va kul att bara börja spåna igen, se vilka som är intresserade, vart vi ska träffas denna gång o.s.v.

Fru U: Usch vad jobbigt! Drick mycket vätska om du kan och vila mycket! Såklart du redan vet att du ska men i alla fall... Ta hand om dig och krya!
  • MaddeK81

Har en fråga till er. Jag är själv välbekant med att magen kan krampa när man går på toa, eller att det känns som att tarmen krampar, vet att många av er andra känner igen det också.

Min fråga är, kan en "normal" mage/tarm betee sig så? Har länge misstänkt att min sambos mage inte är helt som den ska och idag berättade han att han hade suttit på toa en halvtimme imorse med kramper i magen och samma sak direkt när han kom till jobbet.

Amatördiagnos: IBS?

Eller som sagt, KAN en normal mage betee (hur f*n stavar man till det ordet: bettee?) sig så?

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10