V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10
Hej kompisar
Rebecca: Jag hade, liksom Madde, en EDA som är en slang i ryggen. Den hjälpte jättemycket. Sen fick jag kisskateter också så jag slapp springa på toan för att kissa. Gu, jag bara låg i sängen och läste, kollade på film etc och sen tog jag promendader i korridoren.. Det gjorde lite ont efter operationen men jag har nog haft minst lika ont när jag suttit och haft ont på toaletten innan operationen. Jag köpte också lite nya kläder och använde alltid lite långa, tighta, linnen från HM i olika färjer som jag hade underst och då syndes inte stomin nåt.
Tindras: Åh, vad bra att du får komma in ändå. Det kommer att vara värt att lägga in dig. Annars kanske du är lika dålig om en vecka om du snannar hemma och inte får rätt vård. Nu kanske du är hemma igen och mår 100 gånger bättre om du läggs in. Vi håller tummarna för dig.
Fairyfloss: Huvva, låter som att du också har det minst lika jobbigt.. Tycker så stackars.. Skickar kramar.. Har du ringt doktorn? Du ska inte bara vara hemma och må dåligt. .Be om hjälp. Kram
Lone Star State: Håller med alla andra, ring din nya Mag och tarm mottagning och förklara lite om dig och din sjukdom och säg att du måste få en akuttid. Annars åker du in akut. Hoppas det går bra.. Skickar stooora kramar
68:an.. Ha ha.. vi måste ha skrivit till varann i samma stund.. ha ha.. Hur går det med armen för dig? Hur går det annars med allt som magen och kramper? Hemma? Kramar till dig mä..
Fru U; Hoppas allt går bra med IVF.. Håller alltid en tumme i handen för dig
Lindis: Huvva.. fy... Jag har i minnet hur det är att laxera och det är så äckligt.. tur att man inte behöver göra det allt för ofta. Men nu så är det snart över.. Imorgon.. Ska tänka på dig.. Man kan bli ganska matt av undersökningen så räkna inte med att få många knop gjort imorgon.. MEn däremot kanske du får veta mer om hur tarmarna mår.. Kramis
Malvas Mam; Ja, jag mår dåligt efter socker.. eller inte nu så mycket efter min operation men innan så socker ett stort NO NO.. Nu försöker jag att dra ner på socker men jag är ju en obotligt sockerråtta som fuskar lite då och då
Grådis: Stooor kram till dig.. Du är så himla go som fixar och trixar och letar på nätet åt alla..
Själv har jag slingat håret på mig själv.. ha ha.. ja, någon frisör läre jag ju aldrig bli.. ha ha..
Nu räknar vi ner dagarna till påsk och vår NY resa.. längtar som bara den.. Ska till kirurgen på Onsdag för återbesök och kolla upp ärret etc och se hur han kan putsa till stomi ärret. Ska berätta hur det går sen..
Nu ska jag göra lite thaimat..
Kram till alla..