Inlägg från: Lällas |Visa alla inlägg
  • Lällas

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Hej kompisar

Rebecca: Jag hade, liksom Madde, en EDA som är en slang i ryggen. Den hjälpte jättemycket. Sen fick jag kisskateter också så jag slapp springa på toan för att kissa. Gu, jag bara låg i sängen och läste, kollade på film etc och sen tog jag promendader i korridoren.. Det gjorde lite ont efter operationen men jag har nog haft minst lika ont när jag suttit och haft ont på toaletten innan operationen. Jag köpte också lite nya kläder och använde alltid lite långa, tighta, linnen från HM i olika färjer som jag hade underst och då syndes inte stomin nåt.

Tindras: Åh, vad bra att du får komma in ändå. Det kommer att vara värt att lägga in dig. Annars kanske du är lika dålig om en vecka om du snannar hemma och inte får rätt vård. Nu kanske du är hemma igen och mår 100 gånger bättre om du läggs in. Vi håller tummarna för dig.

Fairyfloss: Huvva, låter som att du också har det minst lika jobbigt.. Tycker så stackars.. Skickar kramar.. Har du ringt doktorn? Du ska inte bara vara hemma och må dåligt. .Be om hjälp. Kram

Lone Star State: Håller med alla andra, ring din nya Mag och tarm mottagning och förklara lite om dig och din sjukdom och säg att du måste få en akuttid. Annars åker du in akut. Hoppas det går bra.. Skickar stooora kramar

68:an.. Ha ha.. vi måste ha skrivit till varann i samma stund.. ha ha.. Hur går det med armen för dig? Hur går det annars med allt som magen och kramper? Hemma? Kramar till dig mä..

Fru U; Hoppas allt går bra med IVF.. Håller alltid en tumme i handen för dig

Lindis: Huvva.. fy... Jag har i minnet hur det är att laxera och det är så äckligt.. tur att man inte behöver göra det allt för ofta. Men nu så är det snart över.. Imorgon.. Ska tänka på dig.. Man kan bli ganska matt av undersökningen så räkna inte med att få många knop gjort imorgon.. MEn däremot kanske du får veta mer om hur tarmarna mår.. Kramis

Malvas Mam; Ja, jag mår dåligt efter socker.. eller inte nu så mycket efter min operation men innan så socker ett stort NO NO.. Nu försöker jag att dra ner på socker men jag är ju en obotligt sockerråtta som fuskar lite då och då

Grådis: Stooor kram till dig.. Du är så himla go som fixar och trixar och letar på nätet åt alla..

Själv har jag slingat håret på mig själv.. ha ha.. ja, någon frisör läre jag ju aldrig bli.. ha ha..

Nu räknar vi ner dagarna till påsk och vår NY resa.. längtar som bara den.. Ska till kirurgen på Onsdag för återbesök och kolla upp ärret etc och se hur han kan putsa till stomi ärret. Ska berätta hur det går sen..

Nu ska jag göra lite thaimat..

Kram till alla..

• Lällas

Bcsvensk: tack så mycket Ja, ska skölja håret med silvershampoo ikväll och se om det blir mindre orange ha ha ha

Madde: Ja, jag äter allt.. Thai, kinesiskt, you name it.. Det enda jag avstår från är röd lök och kolsyra. Slutade dricka kolsyra när jag hade stomi och nu tycker jag inte att det är så gott längre. Sen äter jag mindre svamp nu.. men det är mest en inbillningsgrej tror jag.. det har inte varit några problem med något hittils iaf (peppar peppar) Så våga prova.. Kram kram

Lone Star State: Hrm, "skönt" att du fick överbevisa honom.. vissa läkare är ju bara såna himla viktig pettrar som vill glänsa lite.. FY får såna.. Hoppas du får bra hjälp nu i veckan.. Håller tummarna. Kramis

• Lällas

Hejje
    Alles trött efter ha läst igenom alla sidor men en stor kram till var och en av er.

Molle och Rebecca: Jag hade Coloplast Sensura endels bandage som jag bytte varje dag. Provade även 2-dels bandage och då bytte jag plattan var annan, var tredje dag men alltid ny påse, varje dag. Jag kunde ibland byta 2 ggr per dag också om jag tex skulle på stranden så hade jag en ny påse, sen bytte jag allt när jag kom hem. Inget att "snåla" med.. byt så ofta det känns bra.

Lone Star State; Tycker stackars.. Åk in snälla du. Jag förstår att det tar emot men snälla åk in.. Kramar

68:an: Stooor kram.. åh, jag önskar jag kunde säga nåt uppmundrande för din dotter, och jag kom på att min syrra kan blöda ibland, utan anledning och hon har inte UC eller någon annan tarmsjukdom så det kan vara något tillfälligt. Men var uppmärksam.. Kramis

Grådis.. Jag ska också klippa Ozzys ballar.. ha ha.. inte jag själv asså, utan en veterinär.. Men har inte sagt nåt till Ozzy än eftersom han inte får veta detta innan..

Nu ska jag krypa till kojs. Var och tränade idag och det känns helt underbart. Jag lider med alla som mår dåligt och skickar massor med positiv energi och friska tankar åt er alla..

Kram och godnatt.. Over and out

• Lällas

Hej alla..

Stora kramen till alla.

SJälv har jag varit hos min kirurg idag för konsultation för mitt stomi ärr.. Och berättade att där stomin har suttit är det liksom lite mer fett än på "andra sidan" magen och nu fick jag en remiss till en plastik kirurg som eventuellt ska fettsuga lite (I like) och sedan ska man ta bort stomi ärret. VÄntar på remiss nu och vet att det kan dröja lite tills remissen kommer men det kan det va värt att vänta på JAg vet att det bara är en kosmetisk sak men det var min kirurgs förslag och jag tyckte det låter bra. Mina nuvarande doktorer är bara dom bästa..

Jag kan gärna dela med mig av dem till er Blir så himla arg när jag hör vilka skit människor som ni blir bemötta av. Jäkla människor.. Grrr..

Lone Star State: Lova att åka in om magen blir sämre. Be om mycket mycket lugnande för undersökningen.. Jag skulle nog ringa och dubbelkolla om jag var du eftersom jag har aldrig behövt laxera innan och jag har ingen tjocktarm.. Det här kommer du att fixa tjejen.. Då kanske dom ser varför du är dålig och kan kanske ge bättre råd för medecin etc.. Hejjar på dig och håller handen

Rebecca: Jag behövde inte laxera innan operationen.. tack och lov Du är modig tycker jag och skickar stor kram till dig.

Dår jag fråga en sak som har med bebis verkstad att göra . Har man inte ÄL varje månad? Jag tycker ibland att jag kan se när jag har ÄL på flytningarna men har inte några symtom denna månad alls.. Kan kroppen hoppa över en ÄL? Och har man då inga ÄL symtom? Men mensen kommer ju ändå?

På måndag ska jag på en intervju för ett annat jobb Hamnade i diskussion med chefen för 3 veckor sedan och blev lite irriterad och skickade då min ansökan till ett konkurerande företag som sökte folk. NU har jag varit på en intervju redan där och ska dit igen på MÅndag för en andra intervju.. Det är inte riktigt genomtänkt men jag vet att dom betalar mycket mer men faktist trivs jag himla bra på mitt nuvarande jobb också Lite OT kanske

Madde: Håller med dig till punkt och pricka om stomi bandagen!

Fru U: Lycka till med undersökningarna. Håller tummarna

Stellas Mamma: Jag vet inte heller om medecinering och gravid men jag vet att min doktor har sagt att prio 1 är att den gravida är så frisk som möjligt för då mår barnet bättre. Förstår att ni har det jobbigt och jag beklagar verkligen.

Nalla: Vad tråkigt att ni också har förlorat ett barn.. Kramar om..

Är det någon som vet om vi som är opererade har svårare att få barn?

Bcsvensk: Va konstigt att du inte fick med någon förlaring.. IBland undrar man ju vad dom sysslar med..

Nu ska jag ta lite fika men kikar in om en stund.. Kram

• Lällas

Ja, det går på remiss från min kirurg I like

joannakba skrev 2008-02-22 18:05:02 följande:
    lällas: Är det sjukhuset som står för din blekninga av ärr och fett sugning eller har du någon annan försäkring?? Hoppas att alla ni som har det jobbigt med era magar just nu får ordning på dom snart. skickar en stor styrke kram.Kramar
  • Lällas

Hejje igen

Fick brev idag på posten att min remiss som gått från min magdoktor till Söder sjukhuset om min hosta skickats vidare till Karolinska sjukhuset i Solna. Det hoppas jag är ett tecken på att dom tar det på allvar. Jag har hostat i 13 månader nu.. Men hoppas verkligen på hjälp snart..

Jag läre väl få vänta på remissen för att fixa magen men det kan det vara värt att vänta på..

Jag är sjukt sugen på bebbe nu, men har ingen ÄL denna månad så bara att ta nya tag i mars

Grådis: Förstår din längtan.. jag är själv där

Kram alla och god natt.. skriver mer imorgon.. Over and out

• Lällas

Bcsvensk: Berätta mer! Jag är mycket för det mediala och vill gänra höra mer.. Kramis

• Lällas

68:an.. Låter som något för mig Vet du om det går i repris??

Kram till alla härinne.. ni är underbara.. JAg läser varje dag men är lite osynlig.. men ni finns i mina tankar varje dag..

Kramar i massor

• Lällas

Rebecca: Jag är härinne och läser varje dag men är lite osynlig i tråden annars Jag vill iaf ge dig en stooor kram och jag vet att du kommer få ett underbart liv efter din operation.. Ge det 1 månad så kommer du förhoppningsvis redan då känna att det är det bästa som kunde hända. Har dom sagt hur länge du ska ha stomin? Jag hade stomi i 7 månader och nu har jag som sagt bara ett litet ärr.. Men jag är frisk i mina tarmar. Aldrig behöver jag springa till toa, aldrig behöver jag ha ont och jag kan göra allt Jag tycker så mycket om mitt nya liv utan tjocktarmen och jag är så himla glad att jag fick chans att ta bort den..

Jag kommer tänka på dig hela tiden och skicka mina kramar till dig hela tiden.. Du är modig och stark. Det här fixar du tjejen..

Kramar i massor.. /anna

• Lällas

alla andra: Förlåt att jag inte skriver så mycket men jag njuter av att vara frisk nu och slippa tänka på den eländiga magen så jag koncentrerar mig på lite annat nu Jag och sambon ska till NY till påsk och sen ska vi till Västindien i Juni när Jonas fyller jämt.. Och sen ska vi försöka få bebis också

Så mycket som händer men ni finns i mina tankar och jag skickar alltid varma tankar till er..

Mumlin; Så himla fint gjort av svärföräldrarna.. Jag förstår dig. På nå vis har jag också varit djupt nere i sjukdom och nu mår jag prima ballerina Så jag förstår på vis..

Kramisar..Nu ska jag sova lite men stor kram till alla.

• Lällas

Molle: Bra att du känner dig lugn.. Vi kommer alla att hålla tummarna för er och jag är helt övertygad om att allt kommer att gå fin-fint. Och även om det kanske känns jobbigt direkt efter operationen så kommer varje dag att se ljusar ut och om några veckor kommer hon säkert att säga att hon är så glad att hon fick möjlighet att ta bort den elaka tarmen..

Kommer att tänka på Rebecca. Vad modig hon är! Stor kram till er.

• Lällas

tänker på er Rebecca och Molle idag.. Just nu brö det vara klart? Åh, jag är övertygad om att allt gått bra men ser fram emot att höra av er så jag kan andas ut..

Kram

• Lällas

Molle: Åh vad skönt att höra.. Jag har varit spänd hela dagen.. Men gu va bra att dom tog bort tjocktarmen.. Jag lovar att livet kommer att b li så mycket bättre för rebecca och för er med. Hon kommer inte ha ont längre, inte behöva springa till toa.. Åh, är så glad för hennes skull... Jag har aldrig nånsin ångrat mih att jag opereade mig, snarare tvärtom.. Så ge REbecca världens största kram från oss och att vi är så glada att allt gått bra.. Kram på er.

Jenny F: Gu va bra.. låter lovande.. ska hålla tummarna för er..

Grådis: Men huvva va hemskt.. Skönt att alla klarade sig bra.. Jag har förlorat en lillebror i en bilolycka för några år sen.. det är fruktansvärt.. behöver jag säga att jag är rädd för bilar som kör fort och dåligt underlag nu? Krama din syster från oss.

Nu har jag varit och tränat igen Så himla skönt.. Mår bra!
    Ska slöa lite nu.. Kram på er alla

• Lällas

Molle: Vad underbar du är som kommer in och låter oss få ta del av Rebeccas framsteg.. Är så himla glad att allt gått bra.. Det tar ett tag i början att vänja sig men det kommer gå bra..

Ge henne stora kramen från oss och hälsa att vi är stolta över henne. Vilken förändring det kommer bli på henned livskvalitet.

Kram

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10