Inlägg från: Mammasknodd |Visa alla inlägg
  • Mammasknodd

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Oj, vad mycket som skrivits!! Ja det börjar vara svårt att hålla isär er

Ni ska veta att jag i allafall älskar er alla!!! Allvarligt så vet jag inte vad jag skulle ha gjort utan er!!!

grådis: Tack

Japp imorgon bär det iväg till Reumatalogen... fast jag har inte så värst höga förhoppningar på nån diagnos därifrån...
    Magen är densamma och jag är nu nere på 25mg predni..ska ner på 20 imorn... det verkar ändå inte göra nån skillnad just nu...
    Fast ledvärken håller sig på avstånd så det är jag tacksam för!

gmt/slj: Härligt att det är lite bättre ibland med lille Lucas!!

Molle: Oj, så många semlor...Vill inte byta men jag kan gärna äta några

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
  • Mammasknodd

Jenny F:
    Men Herregud! Att de ens ämnade att tala med er om det... Alla barn hamnar ju i kissobajsåldern ju!! Vad ska man göra åt det? Så små barn förstår inte när man säger att de inte får säga si och så...Vilka knasiga fröknar! För att inte tala om de där föräldrarna... och helt klart så är det ju fröknarna som ska lösa situationen där och då...Man kan ju inte göra nått då det händer på dagis ju...Barnen är deras ansvar när man lämnar dom där!...
    Känner jag blir lite upprörd

Tindras äiti: Grattis i efterskott!! Trist att du inte kunde äta tårta..hoppas du unnade dig nått i alla fall. När Albin fyllde 3år nu i somras så hade jag bakat en stor fin jordgubbstårta, jag kunde bara smaka en liten tesked ur den .Har du pratat med läkaren?

68an: Hur gick det annars på Akuten? Fick du nått? Trist att du skulle tvingas lyssna på de där gubbarna... Hur känns det nu då?

Fru U: Hi hi, vilken rolig dialog! Skönt att det känns lite possitivt, känner att det smittar av sig Men stå på dig! Du ställer inte alls för höga krav.

Hm, nu kommer jag inte längre ihåg vad jag mer skulle skriva....

Jo jag var ju som sagt till reumatalogen igår... Blev inte så mycket klokare...
    I alla fall så verkade läkaren vara superduktig så jag har stora förhoppningar
    ANCA-provet som jag tagit visade inte riktigt tillfredställande så de kunde inte utesluta WG (Wegeners Granulomatosis) Men det är väldigt ovanligt att den sjukdomen skulle starta i tarmarna. Sen är jag tydligen inte riktigt i rätt ålderskategori heller...men hon ville ev. att jag skulle läggas in för en mer genomgående provtagning... Ville ta prover från såren på benen m.m.
    Får se om det blir i Umeå eller Skellefteå...
    Om det är en systematisk sjukdom eller "bara" en tarmsjukdom...

Hon skulle ringa idag eller till veckan, men eftersom hon inte ringt blir det väl till veckan...
    Jag kunde inte läggas in riktigt ännu eftersom det går vinterkräksjuka på avd. men ev. kunde jag läggas in på patienthotellet. Jag är ju som ändå "frisk"...
    Ja alla övriga prov visade att jag är frisk och att vad sjukdom jag nu än har så är den inte "aktiv".... Gud hjälpe mig om den blir det då!!!

Nåväl...det var lite kort om mig... Hur går det för er andra?

Kram 

• Mammasknodd

Axelpaxel: Ja tyvärr så är det ju ändå konstaterat att tarmen är inflamatorisk...men hoppas kan man ju alltid

Ang. lämna avf.prover, kan de då se om du är på väg att få ett skov?

• Mammasknodd

Axelpaxel: Jo det var dig jag frågade ...Ok, men bra att läkarn håller koll på dig i vart fall

• Mammasknodd

Tindras äiti: Aj så trist..Du får gå på stan och shoppa nått snyggt istället för nått gott Får hoppas den där klysman fungerar!  

• Mammasknodd

Tindras: Ja nått måste man ju få trösta sig med

• Mammasknodd

Ville bara visa upp mina små älsklingar
  • Mammasknodd

Hej allihopa!

Trist att det är några av er som haft jobbigt i magen nu på morgonen/inatt. Hoppas det gått över för er!!

Jag måste säge att jag haft ovanligt bra i magen *peppar, peppar* inatt. Trots att jag åt både prinsesstårta o godis igår...Och tömningen i morse var bara en 4 på smärtskalan. Hjalmar sov också riktigt bra så jag ska inte alls klaga

Något som jag märkt sen jag blev sjuk är att jag blivit lite folkskygg. Det känns jobbigt att träffa folk jag känner när jag ex. är på närbutiken o handlar...Vet inte riktigt varför, hoppas det går över. Någon fler som blivit så?

• Mammasknodd

Tack för alla svar! Ja det är som ni säger, man orkar inte med frågor o man vill inte visa  hur ont man har eller hur jobbigt det är.

Jag har int blitt deppad av prednisolonet...ännu...vad jag vet

• Mammasknodd

Jag saknar också bcsvensk!! Vart är du?

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10