Inlägg från: Starkast |Visa alla inlägg
  • Starkast

V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10

Mammasknodd:
    Att bli lite "folkskygg" tror jag hör till att vara sjuk för de flesta i någon grad.
    Man orkar lixom inte med förändringar på det sättet som man gjorde förut. Ny människor betyder något nytt. Man riskerar frågor man inte vill svara på osv osv.
    Ex. räcker det med att man går lite annorlunda pga smärtan så har man genast blickar p¨å sig osv osv.

Man vet också att man inte mår bra och kan bli sämre i princip när som helst vilket gör att man inte vill hamna i någon artighetsdiskussion man har svårt att ta sig ifrån.

• Starkast

070706:
    När jag vart sjuk (sviter/skador efter kejsarsnitt) hade jag ju föräldrapenning först. När den drog mot sitt slut förstod jag att jag inte kunde klara mitt jobb, så jag slutade på det och hittade ett 50% jobb jag kunde klara av. I början gick det bra. Men en 50%-lön fungerar ju inte i längden. Pratade med min läkare om ekonomiproblemet så hon hjälpte mig att söka aktivitetsersättning (sjukersättning heter det när man är över 30år) från försäkringskassan 50% (f.d sjukpension) Hon skrev världens intyg, 2 A4 sidor långt. (Det är ju svårare att få igenom när man är ung)
    Då klarade vi ekonomin betydligt bättre. Sen 1år tillbaka är jag tyvärr sjukskriven på min jobbdel också, men tror (hoppas?) att jag strax ska vara tillbaka och jobba igen. Avskyr att gå hemma.

• Starkast

Hej på er alla!
    Jag är arg!
    När jag skulle på tryckmätningen vart jag ju så sjuk av nya medicinen att jag fick ringa återbud.
    Imorgon skulle jag till smärtkliniken för första gången ju.
    Vem har magsjuka idag? Har hittills "bara" spytt 8gånger. *ryser*

Är det inte så typiskt????

ville bara beklaga mig lite...

• Starkast

070706:
    För mig har det varierat. (Antar att tarmen kanske anpassat sig med tiden?)

I början kändes det som att det rann rakt igenom, vilket jag med min svåra förstoppning tyckte var helt underbart! Att få ut skiten utan att laxera.

Men sen hårdnade det eftersom. Efter ett tag blev det lika förstoppat igen.

• Starkast

Är väldigt frånvarande nu...
    Kram till er alla som mår dåligt!
    Har inte orkat läsa tyvärr.

Trodde jag hade magsjuka, men så var nog (tyvärr) inte fallet...
    Tarmarna har slagit rejält bakut.
    Efter att spyandet gett med sig kan jag inte ens dricka utan rätt stora problem.
    ca 1,5-2 timmar efteråt kommer ett REJÄLT illamående som sitter i kanske 1 timme? Jag däckar totalt och är väck, sover i ca 2 timmar innan jag kommer på fötter, vaknar till liv och blir som vanligt igen. Dock med ännu sämre ork. Då är man inte värst sugen på att stoppa i sig nåt och börja om tillslut, vilket man ju ändå måste.

Känns just nu rätt hopplöst faktiskt. Vet inte hur jag ska bära mig åt riktigt.

• Starkast

fairyfloss:
    Jag hade åkt till gynakuten. Pratat med dem och bett dem ta kontakt med magdr. för att reda ut detta här och nu.
    KRAM.

Rebecca: Vad skönt att du kan börja leva snart!! Att spy efter op. är så olika och individuellt. Men det finns så bra mediciner att få OM du skulle må illa.

• Starkast

Kram till er alla!
    Just nu särskillt ni gravida. Kan bara försöka föreställa mig vilken oro ni bär på.
    Har själv haft ett sent missfall och vet vilken otroligt FRUKTANSVÄRD oro nästkommande graviditet var. Kan tänka mig att det kanske är lite liknande oro?

God natt på er alla!

• Starkast

fairyfloss:
    Försök att åka dit med possitiv inställning. Den här dr. kanske är super jättebra! Hoppas du blir kvar så du får hjälp.

Tindras:
    Hoppas att du med blir kvar. Visst är det trist, men se det som att passa på och få bli lite uppassad
    Slippa hemmasysslor och bara få vara. Inte lätt att tänka så, jag vet. Men gör ett försök. Tänk på att när du kommer hem får du må bättre.

• Starkast

Lone Star State:
    Har det inte blivit fel nånstans tror du? Koloskopi är ju en tjocktarmsundersökning? och utan tjocktarm måste det ju vara rätt svårt att göra en sån undersökning...

Du kan mycket väl ha influensan. Min son har både skyhög feber, hosta och halsont. Jätterisig! Det går ju mycket sånt nu.
    Själv var jag dyngsjuk förra veckan i någon maginfluensa.

KRAM!!

• Starkast

Måste fråga er en sak. Tycker jag fick ett ganska märkligt samtal idag...

Jag var ju jättesjuk förra veckan och ringde då självklart återbud till mitt möte på smärtkliniken.
    Tarmen ballade ur fullständigt så stod inte på benen.
    Fick en ny tid med posten - endast 5dagar efter den första tiden. Var inte alls frisk så var ju tvungen att ringa återbud på den tiden också. Den jag pratade vart inte jätteglad utan sa att det hade varit svårt att få till den tiden så nu kunde jag räkna med att få vänta länge på en ny tid.
    Idag ringde hon och sa att jag kunde ju ringa dem själv när jag var redo för en ny tid jag inte tänkte lämna återbud till.
    Sa att jag är på bättringsvägen redan nu så det är okej.
    Hon sa då att jag får ringa när jag är HELT frisk så det inte blir fler återbud!
    Sa att så frisk är jag aldrig utan kan bli så sjuk när som helst.
    Då sa hon att jag kunde ringa när jag är det då!

Hur ska man tolka detta?
    Att jag inte är välkommen så länge jag har en tarmåkomma som gör att jag kan bli riktigt sjuk på dagen?
    Om den dagen kommer är jag ju säkert heller inte i behov av deras hjälp heller lixom.

Svar på tråden V.V.S-tråden. Våga vägra skov! Tråd nummer 10