Inlägg från: dellelgarin |Visa alla inlägg
  • dellelgarin

Varför sover er hund INTE i sängen?

Vet att jag inte bör svara men våra sover i sängen, ville jag inte ha dem där borde jag ha köpt en annan ras. Whippets är nsätan framavlade för att värma sängen.

• dellelgarin

Gud vad allas hundar är skitiga?

Mina hundar är nästan aldrig lortiga. Och skulle de vara det så får de väl bada.

Och angående tassar, mina hundar tvättar sig...... Gör inte era det?

• dellelgarin

Mina hundar har inga problem med att veta att jag är ledaren trots att de sover i samma säng, varför skulle de ha det?

• dellelgarin
    Nericia skrev 2008-01-02 15:02:43 följande:
    jag tror inte heller en hund tar över bara för att den får sova i sängen. men det är vad jag tror. Jag har aldrig haft några problem med mina tjejer.
    Nej det tror verkligen inte jag heller de som tror det får gärna föklara varför och hur det visar sig sedan, allså vad det får för negativa konsekvenser för relationen matte-hund eller husse-hund
  • dellelgarin
    Lyndi skrev 2008-01-02 15:04:29 följande:
    Jag ger mig inte in på en djup diskussion om det där, men saker och ting sker på mina villkor... Det finns ingen anledning till att min hund ska sova brevid mig.. Min säng= inte hans plats
    Mina hundar sover ju brevis mig på mina villkor, de kommer upp i sängen när de får det, nog kan de försöka på eget beåg ibland men då åker de ner med en blick eller ett ord.

De är alltså i sängen för att jag vill det när jag vill det.

Det är alltså på mina villkor inte på hundens.
  • dellelgarin
    Lyndi skrev 2008-01-02 15:05:37 följande:
    Det tror inte jag heller, men sängsovande kombinerat med andra handlingar i vardagen, kan göra att hunden tappar respekten för matte/husse...
    Just de kombinerat med andra handlingar.....det är något helt annat det, det finns många som inte har vett att uppfostra sina små gulliga vovvar på rätt sätt, för det betyder inte att bara för att man låter sin hund sova i sängen att man inte annars uppfostrar sin hund "fel"...

Jag har rätt hårda regler och det ger mina tjejer mycket frihet. De får sova i sängen, men när JAG säger att det är ok.
  • dellelgarin
    JeaJea skrev 2008-01-02 15:10:37 följande:
    För att han dreglar, hårar, snarkar, väger nästan 40 kg, sover utsträckt på rygg och luktar hund.
    haha en sådan skulle jag inte heller vilja ha i sängen.
  • dellelgarin
    fairyfloss skrev 2008-01-03 06:59:22 följande:
    Just nu har jag ingen hund, men min hund skulle aldrig få sova i sängen, eller ens vara i sängen, eller i soffan. Jag kommer inte skaffa hund igen förrens jag bor i hus, och går hunden då ute och gräver i trädgården och hoppar sen upp i sängen/soffan... usch! Ohygieniskt som bara den. Nu har vi en katt och jag tycker det är illa nog med den i sängen under natten, men maken vill ha honom där. Trots att han väcker mig på natten . (Jag älskar förövrigt katten och tycker det är jättemysigt med morgongos, men på natten då vill jag ha min egen space.)
    Fast låter man hunden kliva in rätt in i huset överhuvutaget med skitiga tassar??
  • dellelgarin
    fairyfloss skrev 2008-01-03 10:26:56 följande:
    dellelgarin skrev 2008-01-03 08:44:54 följande:
    Beror väl på skitighetsgrad. Är det bara grusdamm orkar man väl inte tvätta fötterna på vovven? Men grusdam i sängen är inte så härligt ändå. Är de leriga måste man naturligvis tvätta dem!
    vi låter iallafall aldrig hundarna hoppa i varken soffa eller säng när de varit ute, då får man ligga i hallen, avtorkade och sedan tvättar sig våra hundar.

Visst har det funnits "sand" i sängen någongång nr man slarvat, kasnke hänt typ 3 gånger. Då får man ju skylla sig själv.
  • dellelgarin

jag häpnas fortfarande över att folk tycker att sina hundar är äckliga, jag skulle inte vilja ja något jag ansåg vara äckligt någonstans i mitt hus.

Ser framför mig hur man tycker att hunden är smutsig och äcklig så han får vara på golvet, sen har man barn som kryper på golvet, eller går man med moppen efter den äckliga hunden?

Ni som har smutsiga och "äckliga" hundar, vart får hunden vara i huset?

• dellelgarin
    Rickeby skrev 2008-01-10 00:49:06 följande:
    Mina hundar får inte vara varken i soffan eller i sängen. Jag förmänskligar inte mina hundar, de är hundar. Visst är de familjemedlemmar/sällskapsdjur men med betoning på djur och jag har skaffat dem för att träna och tävla med.Jag skulle inte säga att hundarna är äckliga men de tappar väldigt mkt päls och är båda rätt välpälsade och eftersom vi är ute i skogen i detta dyngväder flera timmar om dygnet tycker jag inte att det är fräscht att ha dem i möblerna, de har egna sängar i alla rum i stället och har aldrig klagat.
    Jag vill inte vara petig ,men jag läste nyss i en annan tråd där du skrev att skaffa valp var som att få bebis och man ville inte sätta dem på dagis med en gång.

Att kalla valpar för bäbisar är inte det att förmänskliga?
  • dellelgarin
    Rickeby skrev 2008-01-10 10:02:39 följande:
    Om du läser ordentligt vad du själv skriver så ser du att jag inte kallar valpen för en bebis utan säger att SKAFFA valp är som att FÅ en bebis, dvs invänjande av en ny familjemedlem och det är en STOR skillnad.
    Säger man inte skaffa barn eller få valp menar du?

Nåja spelar roll ,jag tyckte du talade mot dig själv, men det var ju tydligen inte så du menade så jag ger mig.
  • dellelgarin
    Rickeby skrev 2008-01-10 10:17:19 följande:
    Nej nu missuppfattar du igen... suck, jag menar att jag inte kallar valpen för en bebis men att händelsen att få en ny familjemedlem är jämförbar!
    Jo jag förstår vad du menar ...tro det eller ej.... bara petade lite.... Skrattande
  • dellelgarin

Jag undrar hur många whippets det får plats i våra sängar....? *funderar*

Jag har vänner som har tre sängar istället för två för att alla goa whippets skall få plats.!!

• dellelgarin
    vofflan skrev 2008-01-10 17:19:09 följande:
    *funderar* Är inte hundar vild djur, det finns väll ingen soffa eller säng i naturen
    "hundar" är inte vilda djur, de är framavlade för att leva med människor, inte att leva i skogen.
  • dellelgarin
    dellelgarin skrev 2008-01-10 22:23:57 följande:
    "hundar" är inte vilda djur, de är framavlade för att leva med människor, inte att leva i skogen.
    iallfall inte mina, står till om med i deras historia att man använde whippets som sängvärmare...  Skrattande
  • dellelgarin
    Ellenor skrev 2008-01-17 18:52:35 följande:
    Mina hundar får ej sova i vår säng av otaliga anledningar. Några av dem är:Vi har för stora hundar för att låta dem sova i sängen med ossDem hårar nåt otroligtEn hund kräver regler och rutiner, en hund som får göra som den vill och blir behandlad som ett barn mår inte bra. En hund skall vara undergiven sin flockledare.Om vårt framtida barn sover i vår säng nån gång vill jag ej att hunden skall hoppa upp i sängen i tron att det är okej (En hund som väger över 60kg kan göra mycket skada)
    Mina hundar har regler och rutiner. De sover i sängen och är inte direkt olyckliga för det.

Varför tror folk att när man har hundarna i sängen så fattas all uppfostran?
  • dellelgarin
    Ellenor skrev 2008-01-17 19:48:16 följande:
    Har jag aldrig påstått, men jag kan bara se till mig själv, och om mina hundar får sova i sängen så finns det säkert andra saker jag skulle tillåta, nånstans måste man sätta gränser och jag har satt mina.
    Ja och vad är det som du skulle tillåta som skulle vara dåligt för din hund?
  • dellelgarin
    Ellenor skrev 2008-01-17 21:05:21 följande:
    Om jag inte satte gränserna nånstans skulle jag säkert låta mina hundar göra som dem vill med saker och ting. t.ex i MITT fall kanske sova i sängen, vara i vardagsrummet, gå lös på vägen mm mm mm.. Bevisligen mår en hund ej psykiskt bra om den ej har en flockledare som sätter gränser och regler.
    okey, jag vill ha hundarna i både sängën och vardagsrummet. De är där vi är helt enkelt. De ligger i soffan med oss.
    Men de har andra regler (inte äta kattmat, komma när man ropar, stanna i hallen osv)och förstör inget. Förutom nåon stackars toarulle då och då...Skrattande

men vi lever alla olíka med våra djur du på ditt sätt och jag på mitt.
Svar på tråden Varför sover er hund INTE i sängen?