-
Nä precis som jag så föredrar hunden duntäcken och högar av kuddar på en fast sängbotten. ;)Yvonne81 skrev 2008-01-01 20:43:42 följande:Varför sover inte du i hundkojan??? Typ samma anledning som man inte vill ha hunden i sängen antar jag... =)
-
Det låter på många som att ni anser att era hundar är äckliga... Så ser inte jag på min hund. Jag duschar ju inte heller direkt efter att jag suttit och gosat och myst med hunden under dagtid.
Förstår helt och klart om hunden lossar massa hår eller om ni bor i fästingtäta områden...
-
Själv anser jag det mkt mer vidrigt att sova bredvid en rökare... :)
-
Hoppas ingen missförstår mig.... Tycker absolut inte att det är fel att hunden INTE får ligga i sängen. Vill mest höra vilken anledning som ni baserat beslutet på.
-
Igår satte sig Devil bredvid sängen och tittade bedjande på mig. "Nej" sa jag och då gick han raka vägen in i barnens rum och gosade ner sig i äldsta sonens säng.
Min man är liksom inte överförtjust gällande hundar i sängen och nu var han hemma så då fick han inte sova med mig. Men han accepterar det utan problem. Man behöver liksom inte ens försöka jaga iväg honom från sängen utan säger bara klart och tydligt nej, så invaderar hans barnens säng istället. -
Min hund är också duktig gällande den egna hygienen ;)dellelgarin skrev 2008-01-02 10:33:45 följande:Gud vad allas hundar är skitiga?Mina hundar är nästan aldrig lortiga. Och skulle de vara det så får de väl bada.Och angående tassar, mina hundar tvättar sig...... Gör inte era det?
-
Så Cesar Millan (obs stavning) har alltså fel när han säger att det hela handlar om att bjuda in hunden i alla lägen för att visa vem som bestämmer eller är ranghögst? Detta även gällande soffor/sängar. Hunden skall "be" om tillåtelse. Samma gäller ju vid lek eller gos. Hunden ska bli inbjuden och inte ta det för givet.Lyndi skrev 2008-01-02 14:54:03 följande:Kanske inte i dina ögon, men däremot i deras....
-
Vad är det med sängen som gör att de känner sig ranghöga där? Är det samma sak om jag sitter med min hund på golvet och gosar eller sitter bredvid honom i bilen osv?Lyndi skrev 2008-01-02 14:54:03 följande:Kanske inte i dina ögon, men däremot i deras....
-
Usch...stackare.Fröken87 skrev 2008-01-02 15:00:50 följande:Hej alihopa anledning att min hund inte får sova i sängen med mig mer är för att ungefär för två sommras sen fick jag borrelia och det var med 99.9% av att det ramlat av nån fästning ifrån min rocky och jag fick borrelia :(Jag saknar honom jätte mycket men för min egen skull så får det bli så....
-
Lyndi skrev 2008-01-02 15:01:52 följande:Vart har jag påstått eller skrivit det?
[/citat]
Tolkade nedanstående som att hunden ansåg sig ranghög för att han var i sängen även om ägaren kanske inte själv insett det.Lyndi skrev 2008-01-02 14:54:03 följande:[citat]
Kanske inte i dina ögon, men däremot i deras....