• Jenny70

    Vad gravera in i förlovningsringen??

    Vi ska förlova oss!
    Jag önskar tips på något jag kan få ingraverat i hans ring...nå´t personligt & inte bara datum & namn.

    Har varit förlovad tidigare, jag fick ingraverat: "Jag älskar Dej"! i hans ring & han "Du & jag, gumman!" i min.
    Det kan ju inte va så långt, får ta halva ringen - resten är stämplar.

    Nå´n som har nå´ra vackra ord...typ som "Carpe Diem" (Fånga dagen) - fast kanske ändå mer romantiskt...

    Tack på förhand!!

  • Svar på tråden Vad gravera in i förlovningsringen??
  • Novus

    I våra ringar står det namn och datum, sen står det 00.13 och det är exakt den tiden vi bestämde oss för att det skulle vara vi två

  • Novus

    Sånna där latinska ord hade inte jag sett som nåt personligt direkt. Det är bara att gå in på bröllopstorget så ser man att 97% har nåt sånt i sina ringar

  • LillaLulla

    Latin ligger inte alls för mig, men googla lite så hittar du säkert en hel del latinska uttryck.

    I våra ringar står det "Fånga varje ögonblick", det är taget från den magnus uggla-låt vi lyssnade på när vi förlovade oss.

  • skrivmaskin

    Vi tog våra smeknamn på varandra och la ihop dessa (typ a+b=sant) oh tog sedan varannan bokstav i varannan ring. Vi ville först ha varsin pusselbit men det funkade tydligen inte så då bestämde min sambo detta. För vi passar som bara pusselbitar gör tycker han. Ååh nu blev jag lite kär i honom när jag tänker på det :)


    Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon
  • LillaLulla
    skrivmaskin skrev 2008-01-02 14:44:59 följande:
    Ååh nu blev jag lite
    kär i honom när jag tänker på det :)
    Visst blir man det! ^^
  • Önskan

    Vi skrev i förlovningsringen förnamn på partnern, datum, Borneo (där vi förlovade oss) och ett litet sött hjärta. I vigselringen skrev vi in "Amor vincit omnia" (Kärleken övervinner allt) just därför att vi övervunnit rätt mycket saker, så för oss betydde det något. Fundera över vad som kan betyda något för er, vad ni kan titta på och tänka att det passar på er.

  • lugnåsbo

    i våra ringar står det: nu och för alltid och så datumet.
    sen har vi namnet på respektive ingraverat på utsidan av ringen istället.


    BF 080412
  • skrivmaskin

    LillaLulla: Tur man kan bli påmind då och då ;)


    Skjut inte upp sådant till i morgon som precis lika gärna kan skjutas upp till i övermorgon
Svar på tråden Vad gravera in i förlovningsringen??