Inlägg från: Mizz Emma |Visa alla inlägg
  • Mizz Emma

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Gräddstuvad pyttipanna

• Mizz Emma

Idag blir det min hemgjorda kycklinggryta med currypasta och mango chutney + ris. mums igår blev det hemmagjorda kycklingburgare och imorgon blir det fläsk,potatis o brunsås.

• Mizz Emma

Idag blir det bakad potatis/vanlig potatis med någon god röra. I röran ska jag nog ha tärnad kassler,purjolök,pressad vitlök,gräddfil och creme fraiche,kanske tärnad äpple. Mums

• Mizz Emma

Just nu sitter jag och dricker yoghurt med fruktbitar i.. sen blir det lite rester till lunch hemmagjord vitlöksbiff,klyftpotatis och champinionsås och gurka. Till middag senare blir det nog pasta me köttfärssås + sallad.

• Mizz Emma

Idag blir det smörgåstårta- två olika sorter och till efterrätt blir det glass med kolasås,chokladsås och strössel.. Ska ha 20årskalas idag så det kommer nog bli smörgåstårta hela dagen :p haha

• Mizz Emma

Jag har precis ätit pannkakor. Ska äta till middag: kotlett me ben (krydda själv), brunsås, färskpotatis, stekta championer och tillbehör svartvinbärsgelé och ättiksgurka. mums

• Mizz Emma

Nu äter jag paprika och rädisor :p sen blir det spaghetti och hemmagjord köttfärssås. vet inte vad vi ska äta ikväll än..

• Mizz Emma

Idag blir de min egna köttfärssås med fläskfärs,championer,lök och pressad vitlök,ketchup,mjölk och till blir det spaghetti.

Efterrätt för en gångs skull ska jag ha kladdkaka me vispad grädde.

• Mizz Emma

Idag blir det restaurangmat.. vet inte alls vad det blir eftersom min syster och hennes pojkvän bjuder.. men förrät och efterrätt blir de också :p har ätit fruktyoghurt imorse och till lunch blev det hamburgare.

• Mizz Emma

Idag blir det påskmat hos svärföräldrarna... nästan samma som julmat fast istället för julskinka så ska vi ha kalkon mums

• Mizz Emma

Idag blir det yoghurt och kalaspuffar till lunch sedan blir det förmodligen potatis,brunsås, hemmagjorda köttbullar (me mycke vitlök i) + ättiksgurka och lingonsylt till middag. Till efterrätt blir det citron eller jordgubbsfromage.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16