• Snowy

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Hämtmat, ej bestämt vad det blir än. GIssar kycklingrulle med curysås från mälarens. Mums

• Snowy

Kycklingkorv, menar du då kycklingfalu? Isåfall rekomenderar jag kalkonfalu, mycket godare!

• Snowy

Det blir fisksoppa med aioli och baguette. Mumma!

• Snowy
    henlin skrev 2008-03-11 14:01:53 följande:
    OK, då skall jag köpa det istället, har inte handlat ännu. Ville bara ha ett magrare alternativ än falukorv Kan man steka det precis som falukorv?
    Japp, steka som falukorv. Tror det är 3 eller 5 % fett. Kostar ca 38 kr /500 g.
  • Snowy

Spaghetti med kassler/vitlök/gräslökssås. Mums

• Snowy

Det blev panerad (färdigköpt) fisk med pressad potatis och felix fisksås.

Till efterrätt: mango, kiwi och päron med sabayonnekräm och smördegsfras med hasselnötter och pumpakärnor.

Då jag redan ätit så kan jag säga att varmrätten va supergo. Men varken jag eller sambon var förtjust i efterrätten, hade varit bättre med bara frukten!

• Snowy

Är tyvärr på jobbet och ska äta en findus fiskgratäng. Trist. Hoppas på att jag orkar laga nåt smarrigare ikväll!

• Snowy

pitabröd med kassler och sallad. en underbart god dressing till gjord på filmjölk, sambal oelek, senap, vinäger salt och peppar! MUMS

• Snowy

Potatisgratäng, grillad kyckling och sallad, cola light! Mums. Och äta det med goda vänner gör det hela ännu bättre!

• Snowy

Mamma ska bjuda på hel kyckling, fylld med kalkonbacon, katrinplommon. Till det en riktigt gräddig sås, klyftpotatis och kokta ärter, majs och paprika.
    Efterrätt, ugnsbakade päron med ett täcke av hasselnötsfras med glass. MUMS

• Snowy

Nu kommer MÅNGA bli avundsjuka och sura för att jag inte bjudit er.

Men ikväll har vi bjudit hem en massa folk på hemgjord sushi. MUMMA!! Längtar redan. KOmmer att äta tills jag är helt proppis.

• Snowy

Kyckling med teryakisås och sesamfrön. Till det wokgrönsaker och ris. MUMS

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16