• Bags

Vad ska Ni äta idag? Part 16

idag åt vi hemma hos en kompis, vi fick jätte goda piroger med ruccola och fetaostfyllning, sallad och hembakade semlor till efterrätt

• Bags

ikväll blir det kycklingteriyaki, vildris och sallad

• Bags

igår var vi på en tappasbar och åt mycket gott. goda ostar, charkuterier, vitlöksfrästa räkor, bröd med aioli, baconinlindade dadlar, getost med lökmarmelad och champinjoner med vitlök och creme catalana hoppas jag inte glömde något:-9

Ikväll ska vi till mina föräldrar.

• Bags

till lunch blev det räksallad, med avokado, sockerärtor, körsbärstomater spenat, till det honungsvinägrett och hembakat bröd.

Till middag grekiska bifteki, klyftpotatis och tzatziki.

• Bags

ikväll blir det tomat och aubergingratäng med fetaost och en god sallad.

• Bags
    Linny skrev 2008-02-29 13:07:27 följande:
    Det är ingen pastasås, men den innehåller fläskfilé, en sorts sås och pasta Stek fläskfilé i skivor. Marinera ev. innan i lite olivolja och soja.Blanda en kall kräm på lätt creme fraiche, jättemycket färsk hackad basilika, jättemycket grovriven färsk parmesan och lite svartpeppar. Låt stå till sig i en kvart eller mer.Koka pasta (tex. tagliatelle).  När 30 sekunder återstår, häll i tunna tunna strimlor av morot och squash (jag brukar hyvla med osthyvel. Lite av det gröna från squashen ska vara med på varje bit). Häll av vattnet. Ställ tillbaka grytan på plattan och häll i MYCKET olivolja. Häll i lite salt i oljan och ett kuvert saffran. Rör snabbt runt och vänd i den avrunna pastan. Vänd snabbt och ordentligt runt pastan så att saffranet fördelar sig över all pasta. Det är pga detta som du inte får snåla för mycket med oljan. Då hamnar all saffran på ett ställe bara.Lägg en bädd av pasta med grönsaksstimlor mitt på tallriken. Lägg lite fläskfilé ovanpå och toppa med en rejäl klick av parmesan/basilikakrämen. Den smälter sedan ner över anrättningen och det är jättegott!!!!
    mums det lät jätte gott! måste prova någon dag.
  • Bags

ikväll blir det hemagjorda cannelloni , fyllda med bl.a. spenat, parmesanost, ricotta och valnötter.

• Bags

ikväll blir det vännernas morotssoppa, med bland annat ingefära och apelisinjuice i. till det hemabakade ciabatta.

• Bags

verkar vara många som ska äta korvstroganoff

här blir det chilienska köttfärspiroger och grönsallad.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16