Inlägg från: TezzyBump |Visa alla inlägg
  • TezzyBump

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Idag blev det pasta med rostade grönsaker med en sås av cemefraiche, färsk parmesan, vitvinsvinäger o massa annat gott!

• TezzyBump

kycklingfile med svartpeppar inlindad i parmaskinka, stekte först i grillpanna sen in i ugnen tills den var färdig! (blev jättemör och fick superfin smak av skinkan)
    till det tomatsalsa på tomat, olivolja, färsk koriander, rödlök, spansk peppar och saften av ½-1 lime.
    bulgur

dottern på 16månader slukade kycklingen för fulla muggar!
    jag och sambon likaså

rekomenderas

• TezzyBump

Laxfile med grönsaksfräs och fullkornscouscous(skulle ha varit ris men jag hade för ont om tid)

grönsaksfräs
    riv 1 palsternacka, ½ rotselleri, 2 morötter grovt, strimla ca 1 dm purjolök
    fräs i olja, i med 1 glas vatten(alternativt vitt vin) och en smulad fiskbuljongtärning och 1 brk cremefraiche

MUMSS!

• TezzyBump
    Honey1982 skrev 2008-02-03 12:57:35 följande:
    rostat bröd, återhämtar mig efter kräksjukan .om någon har tips på vad man mer kan äta tar jag TACKSAMT emot det.
    nyponsoppa och blåbärssoppa, risgröt
  • TezzyBump

havregrynsgröt,frukt(apelsin) till frukost som vanligt
    lunch, hemmagjorda köttfärsbiffar, potatismos och vitkålssallad
    middag vegetarisk lasagne

övrigt:semla

• TezzyBump

till lunch bjöd chefen på grekisk sallad och till middag blev det köttbullar, potatismos lingonsylt och en stor sallad.

• TezzyBump

Lunch tagliatelle, köttfärssås på älgfärs, tomatkross, lök, vitlök, cremefariche o massa annat till det en sallad

Middag, Kycklingklubbor.. vet ej vad jag ska göra med dem eller vad som ska vara till ännu

• TezzyBump

Till lunch blev det kycklingklubbor, bulgur, sallad o vitlöksdressing och till middag blev det älggryta med massa gott och potatis och sallad.
    efterätten blev kaffe/whiskey, semla och smågodis
    vatten istället för virren för min del då jag körde ikväll.

• TezzyBump

Frukost, havregrynsgröt m sylt o mjölk, clementin och en hårdbrödsskiva med lättmjukost
    lunch baguette på subway med sambon
    middag blodpudding, lingonsylt, råkostsallad, juice, bacon
    frukt
    kvällsfika hårdbrödssmörgås med lättost och rökt kyckling, vatten med slimbridge pulver samt ett äpple

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16