Vad ska Ni äta idag? Part 16
Idag blev det pasta med rostade grönsaker med en sås av cemefraiche, färsk parmesan, vitvinsvinäger o massa annat gott!
Idag blev det pasta med rostade grönsaker med en sås av cemefraiche, färsk parmesan, vitvinsvinäger o massa annat gott!
kycklingfile med svartpeppar inlindad i parmaskinka, stekte först i grillpanna sen in i ugnen tills den var färdig! (blev jättemör och fick superfin smak av skinkan)
till det tomatsalsa på tomat, olivolja, färsk koriander, rödlök, spansk peppar och saften av ½-1 lime.
bulgur
dottern på 16månader slukade kycklingen för fulla muggar!
jag och sambon likaså
rekomenderas
Laxfile med grönsaksfräs och fullkornscouscous(skulle ha varit ris men jag hade för ont om tid)
grönsaksfräs
riv 1 palsternacka, ½ rotselleri, 2 morötter grovt, strimla ca 1 dm purjolök
fräs i olja, i med 1 glas vatten(alternativt vitt vin) och en smulad fiskbuljongtärning och 1 brk cremefraiche
MUMSS!
havregrynsgröt,frukt(apelsin) till frukost som vanligt
lunch, hemmagjorda köttfärsbiffar, potatismos och vitkålssallad
middag vegetarisk lasagne
övrigt:semla
till lunch bjöd chefen på grekisk sallad och till middag blev det köttbullar, potatismos lingonsylt och en stor sallad.
Lunch tagliatelle, köttfärssås på älgfärs, tomatkross, lök, vitlök, cremefariche o massa annat till det en sallad
Middag, Kycklingklubbor.. vet ej vad jag ska göra med dem eller vad som ska vara till ännu
Till lunch blev det kycklingklubbor, bulgur, sallad o vitlöksdressing och till middag blev det älggryta med massa gott och potatis och sallad.
efterätten blev kaffe/whiskey, semla och smågodis
vatten istället för virren för min del då jag körde ikväll.
Frukost, havregrynsgröt m sylt o mjölk, clementin och en hårdbrödsskiva med lättmjukost
lunch baguette på subway med sambon
middag blodpudding, lingonsylt, råkostsallad, juice, bacon
frukt
kvällsfika hårdbrödssmörgås med lättost och rökt kyckling, vatten med slimbridge pulver samt ett äpple