• Mumu

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Lövbiffsgryta med ris.

Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Mumu

Sweet chilifisk med... potatismos, kanske? Ärter till i alla fall, jag älskar ärter till fisk.

• Mumu

Till lunch blir det rester. Fisken från igår, fast jag inte är ett dugg sugen...

Till kvällen blir det oreganokyckling och klyftpotatis, och DET är jag sugen på ! Till det blir det lättkokta morötter som slungas runt med lite lite smör och salt och peppar.

• Mumu

Vi har just ätit ugnsbakade rotfrukter med starka korvar och en kall senapssås. Mums!

Senare ikväll blir det fruktsallad med äpple, melon, banan och granatäpple. Och en klick kesella jordgubb/lime till.

• Mumu

Vi har ätit lasagne med sallad.

• Mumu

Wokad kyckling med sötsur mango och cashewnötter. Jasminris och japansk soja till.

• Mumu
    TerrorMorsan skrev 2008-01-23 14:51:02 följande:
    nått med kycklingfile....är så tråkigt hittar aldrig nått bra med kyckling
    Jag som tycker kyckling är den absolut lättaste råvaran att variera! Limekyckling, oreganokyckling, marinerade kycklingbitar med sallad och guacamole i pitabröd, kycklinggratäng, fajitas, thaikyckling, kycklingfiléer fyllda med kesella, vitlök och soltorkade tomater... Jag skulle kunna fortsätta i all oändlinget ! Älskar kyckling...
  • Mumu

Heta räkor och pasta. Men nåt annat till barnen, för ikväll vill jag ha STARKT!

• Mumu

Till lunch har alla i familjen ätit olika saker . Sambon och sonen tog snabba korvar på Ica Maxi när de var och storhandlade, lillan fick en burk med lax och potatis och jag åt nog det torftigaste av oss alla; två knäckemackor med stekt ägg på...

Till middag blir det kyckling, ris och en currysås med äpple i.

• Mumu

Vi åt köttfärsbiffar, couscous, kokta morötter och en kall sås på fraiche, ketchup, lite senap och curry. Blev jättegott, även om det var lite oväntade kombinationer!

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16