• Bags

Vad ska Ni äta idag? Part 16

ikväll blir det pasta med sås av färska tomater, lök, vitlök, massor av basilika, oliver och fetaost.

• Bags

vi åt indisk hämtmat. sagh panir och chicken tikka masala med nan bröd så gott!

• Bags

till lunch idag åt jag morotssoppa med apelsin och ingefära och till middag blev det spenat och tomat lasange.

• Bags

vi åt potatis gnocchi stekta i smör med färsk salvia och vitlök, till det en tomatbaserad sås med kapris i.

• Bags

här blir det ungsbakad lax och rotfrukter, och creme fraich som är smaksatt av årets kock tror det var med citron, timjan och karl johanssvamp.

• Bags

mooogn, jag åt avokadosoppa för ett tag sedan, det var gott, vet dock inte om det blir en hel middag

vi åt lasange.

• Bags

gravad lax och sill till förrätt.

marinerad lamfilé, potatis och chevregratäng, rödvinssås och sockerärter till huvudrätt.

chokladkaka med haselnötter och glass till efterrätt.

• Bags

idag blir det pocherad spättafilé, räkor, potatis, vitvinssås och sallad

• Bags

idag provad vi ett tips som jag fått från tråden

Pasta och grönsaker frästa i saffran och kyckling toppad med parmesan- och basilikacreme.

det var super gott.

• Bags
    Linny skrev 2008-03-31 06:43:08 följande:
    Vad kul!!! Det var mitt recept Fast man ska inten fräsa i saffran utan bara vända snabbt som attan i saffransoljan. Men fräsa kanske blir bra det med i och för sig

aha ett litet missförstånd
  • Bags

idag har min sambo önskat hemmagjorda hamburgare.

• Bags

idag blir det lite sen middag men det puttrar för fullt på spisen

det blir Borsjtj med smetana och hembakat bröd

• Bags

tagliatelle med en sås av tomater, tonfisk, lök, purjo, vitlök och oliver.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16