Inlägg från: henlin |Visa alla inlägg
  • henlin

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Skall testa kycklingkorv för första gången, till det skall vi ha stuvade makaroner. Detta har jag inte ätit på år och dar.

Är kycklingkorv ätbar??

• henlin
    Snowy skrev 2008-03-11 13:41:59 följande:
    Kycklingkorv, menar du då kycklingfalu? Isåfall rekomenderar jag kalkonfalu, mycket godare!
    OK, då skall jag köpa det istället, har inte handlat ännu. Ville bara ha ett magrare alternativ än falukorvSkrattande Kan man steka det precis som falukorv?
  • henlin

Teriyakiglacerad laxfilé, wokade grönsaker, fullkornsris!

• henlin
    Linny skrev 2008-03-13 09:45:08 följande:
    Idag ska maken göra sin goda lasagne Ni som provade teriyakilaxen; tyckte ni om det?
    JA, DET VAR SMASKENS!
  • henlin
    Linny skrev 2008-03-13 11:46:02 följande:
    Vad roligt att höra! Ja både jag och min man älskar att laga mat (och vår 2,5-åring tycker det är skitkul att hjälpa till) Kan ju försöka lägga in lite fler recept i min blogg. Har varit dålig på det. Annars kanske du är sugen på att hoppa in i vintråden? Där får man både vin och matförslag som är supergoda!
    har du en länk dit?? Vi är båda mat- och vintokiga
  • henlin

Vi skall äta stekta kycklingfiléer med avocadosallad och limesås!

• henlin
    MILF skrev 2008-03-14 08:44:14 följande:
    Rökt fläskfilé med en kall röra på creme fraiche och hjortron och till det skall det serveras rostade rotfrukter och grönsaker.
    Gud vad gott det lät!!

Själv blir det barnfritt....vill skall ut och äta på restaurang med ett par kompisarSkrattande
  • henlin
    Mrs Vasic skrev 2008-03-14 15:17:04 följande:
    Middag: Entrecote med potatis, morötter och lök i ugn.Till det gör jag hemmagjord bernesås. Efterätt(det är ju fredag): Pollykaka med grädde
    Hur gör du pollykakan??
  • henlin

Det lät supergott, det skall jag testa!! Kanske kan vara en god efterrätt till "mello" i morgonGlad

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16