Inlägg från: Smurfan 81 |Visa alla inlägg
  • Smurfan 81

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Eftersom hela familjen är förkylda och ingen känner nån smak skulle vi lika gärna kunna äta Matrix-mat ikväll... Tror det får bli makaroner, nåt för att mätta magen bara!

• Smurfan 81
    snobben skrev 2008-03-14 16:27:36 följande:
    Jag och sambon firar 10 år tillsammans idag så vi ska ha en tre rätters middag i kväll.Förrätt: Brieost på bröd som gratineras i ugnen, sen ringlas det honung på och valnötter.Huvudrätt: Stekt kycklingfilè med tagliatelle och en sås på färsk spenat och grädde. En röra som man toppar rätten med som är gjort av hackad tomat, rödlök, vitlök, chili, olivolja. Vitlöksbröd till.Efterrätt: Hemlagad chokladmousse med hallon.Bubbel och rött vin till.Mums!
    Mmmmm, det lät hur gott som helst! Jag och min man firar 10 år i september, kanske skulle spara din 3-rätters meny! Vad för sorts bröd har du till förrätten?
  • Smurfan 81
    snobben skrev 2008-03-14 17:39:13 följande:
    Säger grattis långt i förväg då Har vanlig baguette som jag skivar snett så det blir längre skivor.
    Tack! Grattis själv (glömde jag ju säga...).
    Ok, det lät supergott!
  • Smurfan 81
    Mumu skrev 2008-03-27 21:24:09 följande:
    Inte till smaken i alla fall (hatar rödspätta men älskar pangasius). Det är en platt vit fisk med fast kött. Passar att grilla och steka. Funkar säkert att göra gryta och soppa på också, men det har jag faktiskt aldrig testat. Smaken är lite smörig och väldigt mild och len, jag gillar inte fiskar som smakar fisk ...
    Låter ju toppen! Jag tycker iofs om rödspätta, brukar panera den. Pangasius brukar man ju kunna hitta ganska billigt så jag köpte en paket. Får prova mig fram men jag kommer absolut testa att panera den! Hur tillagar du den?
  • Smurfan 81

Vi åt kyckling i sås med pasta. Jättegott och enkelt recept!

2 kycklingfiléer
    1 burk arlas creme fraiche med paprika och chili (eller Milkos sweet chili, mer barnvänlig)
    1 burk naturell creme fraiche (gåt jättebra med lätt)
    1 röd paprika

Skär kycklingen och paprikan i bitar och stek i lite smör eller olja. Häll i creme fraichen och låt småputtra 10-15 minuter. (red av med lite maizena redning om du vill ha den tjockare). Servera med pasta.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16