• Mumu

Vad ska Ni äta idag? Part 16

betsla skrev 2008-01-30 11:24:55 följande:
    Vad alla är duktiga på att äta lagad mat till lunch!! Hur hinner ni fixa den? Jag har turen att få ligga till 8.30 (minst) varje morgon, så jag skulle inte få göra annat än att laga mat om jag skulle äta lagad lunch... om jag inte äter rester från gårdagen dvs (men det brukar aldrig bli nåt över).
    Jag är hemma och föräldraledig, så jag äter rester. Vi lagar alltid så attd et blir matlådor över från middagen. Om jag inte har nån matlåda så blir det så lätt bara att jag struntar i lunch eller äter en macka eller nåt. Bättre att äta lagad mat.
    Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Mumu

Idag åt jag köttfärsbiff med couscous till lunch igen, och till middag blir det ugnsstekt falukorv på en bädd av tomatsås, lök och äpple. Och mos till.

• Mumu

Ikväll blir det nåt med fläskfilé. Vi skulle på fest, men den blev inställd för andra helgen i rad pga magsjuka, så vi lämnar bort barnen i alla fall som planerat och tar en mysig hemmakväll. Men vad ska vi göra med filén, tro..? Tips?

• Mumu

Hmmm... vad ska det bli idag då..? Jo, just ja, jag har ju en laddning köttfärssås kvar, så det blir till att steka pannkakor och göra crépes!

• Mumu
    NiRoDe skrev 2008-02-07 19:05:30 följande:
    Varför ska man inte äta rödspätta längre? Vad har jag missat?
    Därför att rödspättan, tillsammans med torsken och en hel del andra fiskar, är på god väg att bli utfiskad.
  • Mumu

Vi har haft kalas för ettåringen heeeeela dagen. Så till lunch blev det en jättegod sallad som vi bjöd på. På eftermiddagen kom nästa laddning gäster och vi åt samma sallad igen. Nu när barnen lagt sig så ska vi softa lite framför tv:n och då ska jag nog ta en ordentlig portion - sallad ... Synd bara att den inte är så nyttig som den låter, det här är ingen hälsosallad direkt .

• Mumu

Pasta med kyckling- och paprikasås. Äntligen lite nyttigare mat !

• Mumu
    Sofne skrev 2008-02-11 13:40:07 följande:
    Mumu- Hur gör du kycklilng o paprikasåsen??
    Det har jag ingen aning om, har inget recept. Men jag kan väl tänka mig att det blir stekta strimlade kycklingfiléer, paprika och purjo. Sen ett paket lättgrädde och lite buljongtärning och så nån smaksättning. Soja, senap eller kanske vitlök. Sån enkel mat hittar jag bara på vartefter jag gör.
  • Mumu
    Fiffis skrev 2008-02-12 14:14:07 följande:
    Det blir svensk korvgryta här hemma med antingen ris eller makaroner.
    Svensk korvgryta, vad är det?

Vi ska äta gulaschgryta på högrev och till det ris och kokta grönsaker. Brytbröd.
  • Mumu
    Fiffis skrev 2008-02-12 15:25:34 följande:
    Det är sånt här halvfabrikat från knorr som vissa kallar det, det heter Svensk korvgryta är pulver i en påse som man blandar med vatten och mjölk tror jag, ja också falukorv då så klart.Men jäklarns så gott det är då.
    Okej, sån har jag aldrig sett, men jag är sällan och rotar i den hyllan heller. Vad smakar grytan då?
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16