Vad ska Ni äta idag? Part 16
Jag åt resterna av Uncle Ben´s grytan från igår till lunch.
Ikväll blir det baguett.
Jag åt resterna av Uncle Ben´s grytan från igår till lunch.
Ikväll blir det baguett.
Vi ska äta "vitlökskyckling" idag. Strimla och stek kycklingfilé, häll sen på grädde och klicka in en ask med Creme Bonjour vitlöksost. Sen kan man ha i lite grönsaker om man vill. Jag ska ha i rödlök idag tänkte jag. Serveras med pasta
Chilikassler är supergott!
Tärna kassler, paprika och ananas (på burk).
Lägg i en ugnsform och häll över en stor burk creme fraich och en burk tacosås eller salsasås. Servera med ris och sallad.
Oj glömde ju skriva att det ska in i ugnen tills allt har blivit varmt men det kanske ni förstog ändå?
Här blir det nog falukorv och makaroner till lunch.
Idag ska jag försöka mig på att göra strimlad biff med bambuskott. Och ris såklart.
Idag ska jag steka lök och bacon i strimlor och hälla över en burk med krossade tomater, lite salt och peppar... Tagliatelle till.
Idag blir det bara stekt falukorv och makaroner.
Köttfärssås och spagetti blir det här idag.
Du kan köra in kycklingfilé i ugnen ca 20-30 min på 200 grader. Häll sen på ketchup, curry och grädde och in i ugnen igen till kycklingen är färdig. Servera med ris. Supergott!!
Annars kan du skära kycklingfilé i tunna skivor, rulla i tacosås och sen tacokrydda och in i ugnen 200 grader tills dom är färdiga. Också supergott. Brukar äta med potatissallad till...
Tror det blir ugnsgratinerad falukorv med hemmagjort mos idag, men jag har inte bestämmt mig helt än...
Idag fick jag falukorv och pastaskruvar hos mina föräldrar. Blir väl troligtvis macka ikväll som vanligt...
Här blir det också tacos idag.
Har precis äiti kycklingfilé med ris och currysås.
Ikväll blir det oboy och macka med pepparsalami.
Vi ska äta tacobiff med ugnsstekt potatis och grönpepparsås idag.
Det blev pyttipanna med stekt ägg till lunch här idag.
Ikväll blir det baguett och ev. sallad...
Jag har ätit toast till lunch med ost, skinka, purjolök och senap.
Ska till IKEA idag så det blir lunch där. Troligtvis köttbullar...
Det blev kladdig pasta på asiatiskt vis med kyckling. Smakade sådär...
Grattis
Ellan 76 skrev 2008-02-29 10:44:57 följande: