• Amanda

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Den gamla tråden går snart ut, så här kommer part 16!

Här är de gamla trådarna!
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m1767324.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m302655.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m601035.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m1106816.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m2641953.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m3700875.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m4959769.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m6301482.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m8585683.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m10789799.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m19143885.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-260/m22487433.html
    familjeliv.se/Forum-5-72/m25655026.html

Och som alltid efterlyser vi fler RECEPT!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-03 09:27
    Nu har nästa tråd startats (då denna kommer stängas, de är bara öppna 3 mån).

Välkommen dit!!

www.familjeliv.se/Forum-5-72/m31369064.html

• Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16
  • Mumu
    miggs skrev 2008-03-26 08:08:05 följande:
    idag ska vi storhandla mat så det blir McDonalds eftersom barnen ska med, annars hade vi nog ätit på "pastastället" som ligger vid matbutiken.(vill bara poängtera att vi äter SÄLLAN McDonalds, utan bara nån gång i månaden just när vi handlar och barnen är med...ifall nån nu skulle få en sticka i ögat...)
    Tror inte att det sticker i nåns ögon . Här inne delar vi med oss av vad vi äter, vi dömer inte andra för vad just de äter . McDonalds är ju kanon när man har bråttom, och så barnvänligt!

Här hemma blir det avancerat värre idag *pft*... Spaghetti och köttfärssås. Suck.
    Bäst just nu: Blanda-själv-müsli - mums!
  • Edenshage

Har kalkonrester från påsk som vi måste göra något med idag.. någon som har en bra gryta eller gratäng att tipsa om så tar jag gääärna emot den.. funkar med recept som vanligen innehåller kyckling alltså..

• Amanda
    Mumu skrev 2008-03-26 10:47:11 följande:
    Tror inte att det sticker i nåns ögon. Här inne delar vi med oss av vad vi äter, vi dömer inte andra för vad just de äter. McDonalds är ju kanon när man har bråttom, och så barnvänligt!
    Håller helt med Mumu
  • MarieHJ

Lunch: Pannkakor
    Middag: Något på sjömansbiff.. Tips???

• L1J

Ska luncha med mamma på stan idag så det blir nog en mumsig ceasarsallad Till middag blir det grekiska fyllda paprikor med couscous och feta, skulle gjort det igår men var för lata så det blev tonfiskrullar istället

• Snowy

Nu kommer MÅNGA bli avundsjuka och sura för att jag inte bjudit er.

Men ikväll har vi bjudit hem en massa folk på hemgjord sushi. MUMMA!! Längtar redan. KOmmer att äta tills jag är helt proppis.

• Emerald88

Visst, jag delar gärna med mig av mina recept.
    Denna maträtt är till för för dom som tål riktig stark mat, fast man behöver inte göra den dunderstark om man inte vill.
    Man behöver: 2 kycklingfiléer, thaichilisås, tabasco, en liten burk ananas, soja, två bananer, en näve med chashewnötter, en vitlök, svartpeppar, vitpeppar och rödpeppar. Gör såhär: Skiva kycklingen i bitar och stek den i en stekpanna på svag värme tills den blir gyllenbrun. Ha i kycklingen i en ungsform. Häll på thaichilisås över kycklingen. Skiva bananerna, hacka vitlöken och anananasen och ha på. Häll över en halv kopp med soja och strö över med lite nötter. Krydda med svart, vit och rödpeppar och ha på 10 droppar tabasco och låt den stå i ungnen i 15-20 min på 175 grader. Servera med ris, grönsaker och mycket vatten!

• PerG

Lunch: Ärtsoppa som jag hade i frysen sen ett storkok, och pannkakor m. sylt och grädde

Middag: Gräddig fiskgryta med ris.

Nyttig dag? Inte!. ;)... Vi åt inga våfflor igår så.. hehe..

• henlin
    LångaLinda skrev 2008-03-26 10:46:00 följande:
    Shepherd´s pie (?); köttfärsgratäng med potatismos på, sallad till, kokta morötter till ettåringen.
    Hur gör du den??
Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16