• Mumu

Vad ska Ni äta idag? Part 16

Fiffis skrev 2008-02-12 15:34:14 följande:
    Nej jag brukar inte heller gå där fick det hemma hos mina föräldrar en gång, ja vad det smakar hmmm lite senap sen är det äpple i tror jag och lök.
    Mmm, lät gott ! Bra med tips på nån sån enkel matmix att ha hemma om man har bråttom med maten nån dag! Och just falukorv har jag lite svårt att variera. Korv Stroganoff och falupytt och ugnsstekt falukorv är väl typ det jag brukar göra...
    Bäst just nu: Super Mario Galaxy
  • Mumu

Köttfärsbiffar med kokt potatis och kokta grönsaker. Löksås till.

• Mumu

Familjen äter pytt i panna på potatis, lök, bacon och korv. Men det kändes lite väl fett för mig, så jag plockade fram en bit lasagne ur frysen till mig istället.

• Mumu

Ikväll gör vi hemmagjord pizza med skinka, banan och curry.

Till lunch äter jag förmodligen ärtsoppa, för det var det som fanns hemma i frysen. Barnen gillar inte det, så det får äta andra rester, Milla får en gulasch med ris och grönsaker och Abbe får köttfärsbiff med potatis och kokta grönsaker. Fy, vad tråkigt med restdag!

• Mumu
    Ninis skrev 2008-02-18 07:37:09 följande:
    Mexicana med ris
    Vad är det egentligen? Har sett det flera gånger här i tråden, men vet inte vad det är.
  • Mumu
    Ninis skrev 2008-02-18 09:06:42 följande:
    Det är halvfabrikat - enkelt, snabbt och jättegott Mexicana-mix finns på påse från Knorr, tror jag. Man bryner köttfärs, tillsätter mix och vatten och puttrar i 10 minuter. Vi brukar tillsätta lite sambal oelek för starkare smak.
    Vad smakar det då?
  • Mumu
    Ninis skrev 2008-02-18 09:41:14 följande:
    Ja du, det lite svårt att beskriva faktiskt  Men lite åt chili con carne-hållet kanske.
    Okej !

Ikväll blir det helstekta kycklingfiléer med vitlökskesella och en potatisrätt. Hmmm, vet inte vad det kallas, det är råstekta potatisskivor (tunt, tunt skivade) i ugnsform som man häller buljong och lite fett över, så det liksom "smälter" ihop. Samma potatis som man gör till filé provencal.
  • Mumu

Ååååh BLÄÄÄÄ! Jag lagade en fiskgratäng som blev så äcklig, så BLÄ! Fattar inte vad det var som var så hemskt med den, jag gjorde som jag brukade fast hade en annan sås. Men den var inte så illa, och ändå smakade det apa... Måste varit för att vi använde kolja . Vi brukar ha hoki eller sej (älskar torsk, men undviker det för utfiskningens skull) och nu fanns det bara torsk eller kolja, så vi tog det. Trodde vi hade ätit det förr, men det borde jag ha kommit ihåg i så fall, för så äckligt tyckte jag det var. Brrr...

Så jag kan ju lugnt säga att det blir en ordentlig kvällsfika senare ...

• Mumu

Vi har ätit majskyckling med ris och grönsaker. Och en currysås med äpple och lök i.

• Mumu

Till lunch blev det rester från igår, majskyckling och currysås. Till kvällen tänkte vi göra en tacogratäng.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16