Vad ska Ni äta idag? Part 16

Köttfärsbiffar med kokt potatis och kokta grönsaker. Löksås till.
Familjen äter pytt i panna på potatis, lök, bacon och korv. Men det kändes lite väl fett för mig, så jag plockade fram en bit lasagne ur frysen till mig istället.
Ikväll gör vi hemmagjord pizza med skinka, banan och curry.
Till lunch äter jag förmodligen ärtsoppa, för det var det som fanns hemma i frysen. Barnen gillar inte det, så det får äta andra rester, Milla får en gulasch med ris och grönsaker och Abbe får köttfärsbiff med potatis och kokta grönsaker. Fy, vad tråkigt med restdag!
Ååååh BLÄÄÄÄ! Jag lagade en fiskgratäng som blev så äcklig, så BLÄ! Fattar inte vad det var som var så hemskt med den, jag gjorde som jag brukade fast hade en annan sås. Men den var inte så illa, och ändå smakade det apa... Måste varit för att vi använde kolja . Vi brukar ha hoki eller sej (älskar torsk, men undviker det för utfiskningens skull) och nu fanns det bara torsk eller kolja, så vi tog det. Trodde vi hade ätit det förr, men det borde jag ha kommit ihåg i så fall, för så äckligt tyckte jag det var. Brrr...
Så jag kan ju lugnt säga att det blir en ordentlig kvällsfika senare ...
Vi har ätit majskyckling med ris och grönsaker. Och en currysås med äpple och lök i.
Till lunch blev det rester från igår, majskyckling och currysås. Till kvällen tänkte vi göra en tacogratäng.