Inlägg från: miss Y |Visa alla inlägg
  • miss Y

Vad ska Ni äta idag? Part 16

bidde större frukost med både bran flakes och två leverpastejsmörgåsar med inlagdad gurka (kan varmt rekommendera arbogas skivbara med 8%, den godaste jag någonsin ätit)

så det blir: bulgur, makrill i tomatsås och bönor

• miss Y

tror det blir bulgur, qournfiléer, bönor & keso idag

• miss Y

Linny:
    måste ju säga att ni verkar satsa på att göra lite mer speciell mat hemma hos er. Låter som en skön lyx att unna sig. Får man fråga vad yakiniku är för ngt?? låter väldigt asiatiskt.

Här planeras det en överraskningsmiddag till min sambo. Ska bli färsk pasta med en fraishe-baserad sås med grönsaker och räkor. Nygräddat bröd till. Lite vin inköpt, vilket aldrig vanligtvis sker i detta hem. Han råkade se vinflaskan i morse men blev bara ännu mer nyfiken.
    Saknar efterätten dock...

• miss Y

Linny:
    tack tack! hoppas verkligen det blir bra. finns ju en risk att vi båda bli lite på pickalurven då vi båda har tränat idag (jag på gymmet å han är iväg och dömer bandymatch)

härligt att kunna unna sig det
    försöker oxå mellanåt... när tid och ork finns. roligt att lillgrabben hjälper till.

• miss Y

blir nog raggmunk med uppskivad brynt skinka
    ngn form av grönfoder ska in, vettisjussingen vad som passar...

• miss Y

blir inte raggmunk, det blir:
    hemmagjord kebabtallrik med pommes, dressing och grönsaker
    är det slappsöndag så är det...

• miss Y

hemmagjorda köttfärsbiffar med lök, kokt potatis och brunsås (ev. lingonsylt) och så lite grönsaker till. ska bli mumsigt!! sambon gör supergoda biffar.

• miss Y

eftersom jag är krasslig får det bli ngt superenkelt så som pulvermos (med mjölk istället för vatten, godare så) och hamburgare å ngn form av grönsaker.

eller så blir det ris, fiskpinnar och ärtor.

lider av velighet och vill egentligen orka gå till affärn för att kunna äta ngt roligare...

• miss Y

stuva potatis, lax och bönor

jag har dock receptet på stuvade potatisar i förrådet pga visningen så vettisjussingen om jag kommer få den bra. ngn som kan vv:s recept på detta?? vet att det är ganska mkt mjöl, lite mjöl och kryddor men jag minns inte mängden...

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16