Inlägg från: miss Y |Visa alla inlägg
  • miss Y

Vad ska Ni äta idag? Part 16

maria lintott:
    jo då, jag har död fantasi när det kommer till mat just nu. känns som man äter bara halvfabrikat och samma sak för jämnan. stämmer säkert inte egentligen. men alla recept man hittar som ser goa ut innehåller massa ingredienser eller tar lång tid att göra.

• miss Y

Panna82:
    det lät gott, fast jag har faktiskt aldrig vågat testa på kokosmjölk.

• miss Y

kroppkakor med bechamelsås & rårivna morötter (ska bli supergott, sällan jag kan unna mig att äta det)

(ska även laga till en korvstroganoff och frysa in för framtida behov innan falukorven och matlagningsgrädden går ut å går på egen hand...)

• miss Y

AasaC:
    men jag köper färdiga ölandskroppkakor, de kostar 15-16:- för 3 st och är riktigt goda. testa!

• miss Y

AasaC:
    en arbetskollega gjorde hemmagjorda en dag på jobbet å det såg inte så fasligt jobbigt ut. kan ju hålla med om att det blir mer fyllning och bra mkt billigare när man ska göra till en hel familj om man gör egna.

jag får passa på att äta sånt här när jag ska äta själv, tror inte min sambo skulle försöka äta det ens om han fick betalt. å då blir det en ganska så billig måltid.

• miss Y

zinna80:
    ååå en av mina favvorätter. jag brukar ta salladskyckling om jag är lite bekväm av mig, supergott!!

har ingen aning här än... men jag funderar på hemmalagat potatismos, fiskpinnar och ärtor.

• miss Y

har kollat lite recept, nyfiken på att testa ngt nytt, vegetariskt: linsröra och kanske lägga det i paprikahalvor med lite ost i ugnen, sedan ha lite yoghurt till och råris.

ska bara orka ta tag i mitt liv lite *suck*

• miss Y

mooogn:
    ja det tyckte jag med, ganska mkt ingredienser men jag har mkt hemma. ska bara orka, jag har varit sjuk sen i söndags å är såååå less på allt. orkar inget men sååå uttråkad.. va gör man???

• miss Y

hemmagjord pizza, lite mer åt det vegetariska hållet, med vitkålssallad till. Det är ju ändå fredag & sambon lovad att göra den helt själv.

Svar på tråden Vad ska Ni äta idag? Part 16