Alicia 72 skrev 2008-01-08 21:12:12 följande:
Pasadena; NEEEJ!!! Det gick ju bättre för er ett tag nu?! Huuh, jag vet precis hur du känner, man sitter och skriver med tårarna brännande bakom ögonlocken för man är så trött, arg, besviken och ledsen. Och maktlös!!!När hon somnade 12.30, hur somnade hon till slut då? Och hur sövde du henne? Ibland blir E helt omöjlig att söva i sängen under dagsvilorna (gäller oftast eftermiddagsluren av någon anledning). Hon bara ålar, skriker, gråter, osv. Spelar ingen roll om hon är i min famn, i vår säng med mig eller i sin egen säng. När hon blir så brukar jag ta upp henne, gå ut ur rummet, leka lite, bara typ 5 minuter och sen prova igen (förutsatt att jag VET att hon är trött och behöver sova) och det brukar då funka på en gång. Att däremot försöka fullfölja det försöket som spårat ur totalt är helt lönlöst!! Resulterar bara i tårar och arg och ledsen bebis, inte i sömn.Har du provat det? Att ta en paus från sövandet och göra något annat i bara några minuter och sedan börja om igen?Alicia
Har aldrig vågat avbryta en läggning eftersom hon blir så lätt distraherad och speedad och då är det skitsvårt att få "ner" henne. Däremot brukar jag testa att låta henne ligga och sjunga och böka i sängen och liga bredvid tills hon vill amma (då blir hon oftast lite lugnare). Och då varvar hon som sagt ner, men igår gick det inte alls. Inte idag heller för den delen. Ute på promenad i över 1 timme och skakade vagnen så att hon skulle somna men nope. Fick till och med en utskällning av en gubbe så att jag var nära att ta till lipen om att det är synd om barnet och dess nacke/huvud så som jag studsar vagnen

Jamen SÅ häftigt studsar jag inte ju. SÅKLART, jag vill väl inte göra illa mitt barn! Den har bra fjädring på framdäcken (bugaboo) så den studsar mjukt om inte annat. SUCK
Hur som, läggningen ikväll gick på typ 10 min. Hon var fullkomligt slut och bara däckade när jag la ner henne i sängen och buffade lite lätt på rumpan. Så himla trist att det är pga utmattning hon somnar snabbt. Vill ju att hon ska somna innan hon blir sådär slut. Hela eftermiddagarna och kvällarna känns som ett utdraget lidande för hon är så tröttgnällig.
AJA slut på gnäll från mig med. Jag kom på idag att hon är 25 veckor och har just trätt in i den berömda fasen med mycket gnäll och stök så hon är ursäktad. Ett litet tag iaf
Just ja! skippade vällingen ikväll. Ville testa om det blir nån skillnad på uppvak mot när hon inte får välling. Ska bli intressant..