• Mint

Om man inte vill stå på eniro...?

Hemlig adress är svårare än hemligt nummer. Då måste man ju ha skyddad identitet och det får man bara under mycket speciella omständigheter.

Om du inte vill vara jättehemlig utan bara småhemlig så kan du som sagt kontakta eniro och hitta.se (på hitta kan man fixa det via hemsidan) och säga att du inte vill stå med där. Jag gjorde det ett tag, men märkte att jag poppade upp igen när jag skaffade nytt mobilabbonemang, så tänk på det.

• Mint

Bebislängtan 82 skrev 2008-01-09 06:52:52 följande:

Var tvungen att kika baraför det.Min adress eller nr står varken på eniro eller hitta.seoch jag har inte skyddad identitet
    Nej, det har ju inte med varandra att göra. Kan det vara så att ditt hemnummer står på någon annan i hushållet? Om du inte bett dem ta bort dig, såklart.

Man måste ju ha ett (icke-hemligt) telefonnummer som är kopplat till en själv för att stå med på eniro.
  • Mint

Bebislängtan 82 skrev 2008-01-09 07:04:03 följande:

Nej det är ingen annan som står för mitt abonemang,jag har internet,tv och telefon hos samma leverantör men däremot har jag hemligt hemnr och mobil nr så jag vet inte om det kan bero på det
    Självklart beror det på det. Eniro och hitta.se är ju telefonkataloger, klart du inte står med där om du har hemligt nummer.
  • Mint

Bebislängtan 82 skrev 2008-01-09 07:22:15 följande:

aha va bra
    Mysteriet löst!
  • Mint
    undrandemannen skrev 2010-09-09 19:09:59 följande:
    men eniro är inte allt det finns en sida som heter ratsit . se där kan man se även adress och när du är fött etc ! några kommentarer?

ps. vad är det som verkligen behövs för att få hemlig adress och telefonnummer och allt ens identitet hemlig för privata personer och hos ratsit etc? ja ni säger särskilda regler, men vilka regler då?

tackar
    sv.wikipedia.org/wiki/Skyddad_identitet
Svar på tråden Om man inte vill stå på eniro...?