• Anonym

    känns det rätt så är det rätt.. oftast? han e 8 år äldre..

    Min pojkvän som jag träffade för 4 månader sen.. han är 8 år äldre än mig.. han är 26 och jag är 18.. För oss är detta inget hinder alls eftersom vi tänker likadant, har samma humor.. vi pratar om allt och är jätte kära! Varför ska folk ha såna fördomar? Han vill inte berätta för sin familj(mamma, pappa systrar) för att han tror dom ska reagera helt fel på att jag är så ung.. Han och hans familj är ifrån Iran och han har två barn i ett tidigare förhållande..Detta är inget som hindrar mig från att verkligen tycka om honom så mycket.. Är det fel? Jag skulle bli stolt om jag en dag fick bära på hans barn och ge honom allt i mitt liv.. Så kär är jag i honom. Jag tycker bara allt känns så rätt, när vi är med varandra lika mycket som när vi är ifrån varandra.. Men alla ska alltid påminna mig om att han är 8 år äldre och träffar tjejer på ställen där jag inte vet vad han gör osv osv..på jobbet tex.. Är det verkligen fel att jag är ung och "ger upp mitt liv" för någon som är så pass mycket äldre?

  • Svar på tråden känns det rätt så är det rätt.. oftast? han e 8 år äldre..
  • ajnas

    Jag var 16, han 23. Idag är vi gifta med världens finaste dotter, och på nyårsafton firade vi tio år tillsammans!

    Visst har jag många gånger önskat att jag träffat honom senare i livet, men herregud, vad ska man göra? Känns det rätt, så satsa allt du har. Det kan bli jättebra!

    Hans familj tyckte inte att det var något konstigt alls, det är ganska stor åldersskillnad mellan hans föräldrar också. Min mamma tyckte att han var för gammal för mig när vi precis träffats, men hon märkte att vi var på samma nivå, att vi älskade varandra och hade det bra ihop.

    Jag avslutar med två klyschor:
    Lyssna till ditt hjärta! Ålder är bara en siffra!

  • miss maple

    Tycker jag inte att du ska.
    Folk har alltid åsikter och jag tycker du ska skita i dom.
    Tråkigt att din kille inte kan låta bli att bry sig om vad släkten tycker.
    Jag tycker f.ö. att 8 år inte är nåt att tala om. Finns dom som har mkt större åldersskillnad.

    Stå på dig och lycka till.

  • Ann84

    jjag är 23 o han 33. ålder spelar ingen roll. ni e båda vuxna.

  • alisandra

    Förstår hur du känner då jag är tillsamans med en kille från Kosovo. Det skiljer 10år mellan oss, och när vi träffades var jag 17år och hans 27.
    Hans familj har accepterat mig från första stund och det känns ju säklart jätte skönt! Min familj har accepterat han också.

    Men ni kommer möta många som tycker det är konstigt, men det är bara att skita i det eftersom det är ni som ska leva med varanndra och inte någon annan.
    Huvudsaken är att den känns rätt och bra för er.

    Lycka till!


    Anonym skrev 2008-01-08 02:20:30 följande:
    Min pojkvän som jag träffade för 4 månader sen.. han är 8 år äldre än mig.. han är 26 och jag är 18.. För oss är detta inget hinder alls eftersom vi tänker likadant, har samma humor.. vi pratar om allt och är jätte kära! Varför ska folk ha såna fördomar? Han vill inte berätta för sin familj(mamma, pappa systrar) för att han tror dom ska reagera helt fel på att jag är så ung.. Han och hans familj är ifrån Iran och han har två barn i ett tidigare förhållande..Detta är inget som hindrar mig från att verkligen tycka om honom så mycket.. Är det fel? Jag skulle bli stolt om jag en dag fick bära på hans barn och ge honom allt i mitt liv.. Så kär är jag i honom. Jag tycker bara allt känns så rätt, när vi är med varandra lika mycket som när vi är ifrån varandra.. Men alla ska alltid påminna mig om att han är 8 år äldre och träffar tjejer på ställen där jag inte vet vad han gör osv osv..på jobbet tex.. Är det verkligen fel att jag är ung och "ger upp mitt liv" för någon som är så pass mycket äldre?
  • Anna 84

    ja jo för domar finss det jag är 24 å min sambo är 42 dvs det är 08 år i mellan oss å via har var i i 5 år å har en underbar son tillsamans

  • Anonym (skillnad)

    Min make är 16 år äldre än mig, han hade 3 barn när vi träffades, nu har vi tre gemensamma barn o har varit tillsammans i 8 år!

  • Anonym (Skulle)

    Skulle en Iransk kvinna kunna dejta en yngre kille?

  • Anonym (Svea)
    Anonym (Skulle) skrev 2021-05-05 14:24:36 följande:

    Skulle en Iransk kvinna kunna dejta en yngre kille?


    Men ge dig!
  • Kråkungen
    Anonym skrev 2008-01-08 02:20:30 följande:

    Min pojkvän som jag träffade för 4 månader sen.. han är 8 år äldre än mig.. han är 26 och jag är 18.. För oss är detta inget hinder alls eftersom vi tänker likadant, har samma humor.. vi pratar om allt och är jätte kära! Varför ska folk ha såna fördomar? Han vill inte berätta för sin familj(mamma, pappa systrar) för att han tror dom ska reagera helt fel på att jag är så ung.. Han och hans familj är ifrån Iran och han har två barn i ett tidigare förhållande..Detta är inget som hindrar mig från att verkligen tycka om honom så mycket.. Är det fel? Jag skulle bli stolt om jag en dag fick bära på hans barn och ge honom allt i mitt liv.. Så kär är jag i honom. Jag tycker bara allt känns så rätt, när vi är med varandra lika mycket som när vi är ifrån varandra.. Men alla ska alltid påminna mig om att han är 8 år äldre och träffar tjejer på ställen där jag inte vet vad han gör osv osv..på jobbet tex.. Är det verkligen fel att jag är ung och "ger upp mitt liv" för någon som är så pass mycket äldre?


    8 år är ju ingenting! Jag var 19 när jag träffade pappan t mina barn och han var 27. Vi levde tillsammans i närmare 30 år och fick fyra fantastiska barn. Jag kan inte säga att vare sig jag, han eller nån annan någonsin funderade över åldersskillnaden... Sen var vår relation inte bra ändå, men det var pga helt andra saker.

    En annan sak; 8 år är inte speciellt mycket ens i de åldrar ni är nu, men även om det känns så nu så kommer det ju att kännas mindre och och mindre ju äldre ni blir :)
  • Anonym (H)
    Kråkungen skrev 2021-05-05 15:46:40 följande:
    8 år är ju ingenting! Jag var 19 när jag träffade pappan t mina barn och han var 27. Vi levde tillsammans i närmare 30 år och fick fyra fantastiska barn. Jag kan inte säga att vare sig jag, han eller nån annan någonsin funderade över åldersskillnaden... Sen var vår relation inte bra ändå, men det var pga helt andra saker.

    En annan sak; 8 år är inte speciellt mycket ens i de åldrar ni är nu, men även om det känns så nu så kommer det ju att kännas mindre och och mindre ju äldre ni blir :)
    Ts lär ju vara över 30 nu, så det har nog löst sig. Det är någon som roar sig med att väcka gamla trådar till liv.
  • Kråkungen
    Anonym (H) skrev 2021-05-05 20:11:32 följande:
    Ts lär ju vara över 30 nu, så det har nog löst sig. Det är någon som roar sig med att väcka gamla trådar till liv.
    Haha, ja, alltid intressant när folk gör så :) Man brukar ju inte precis kolla datumet för trådstarten om tråden dyker upp bland helt färska trådar... Aja, bara att hoppas att ts lever lycklig med sin iranier :) Hade ju varit lite kul om hon hade uppdaterat här :)
  • Anonym (Önskebrunn)
    miss maple skrev 2008-01-08 02:25:55 följande:

    Tycker jag inte att du ska.
    Folk har alltid åsikter och jag tycker du ska skita i dom.
    Tråkigt att din kille inte kan låta bli att bry sig om vad släkten tycker.
    Jag tycker f.ö. att 8 år inte är nåt att tala om. Finns dom som har mkt större åldersskillnad.

    Stå på dig och lycka till.


    Ja, jag var kär i en 20 år yngre tjej. De flesta tyckte det var fel och äckligt.
    Det tyckte inte jag. Jag tyckte att det kändes rätt.
  • MammAmma

    Bonusmorsa vid 18? Nja, oddsen för att det höll i längden är inte vidare goda, men kanske kommer TS tillbaka, så här 13 år senare och uppdaterar

Svar på tråden känns det rätt så är det rätt.. oftast? han e 8 år äldre..