inoka skrev 2008-03-12 23:08:31 följande:
emcjoh: åh...jag vet hur jag var själv då. Att mina föräldrar ens överlevde min 14 års kris.. Jag var snäll som barn och tog igen det senare..*S* Jag sa så mkt hemskt till min mamma i den åldern att jag skäms. Det värsta som jag sa och som jag har ont av än i dag var att jag sa att jag önskade de aldrig fått mej. Usch va jag ångrar det. Och om jag tycker det var jobbigt så vill jag knappt fundera på hur mina föräldrar kände det. Det var även då jag drog i gång min längtan att söka mina rötter. Men jag fann dem inte förens för 7 år sen och det var nog tur det.
Äsch, ha inte dåligt samvete för det! Sånt där säger man till sina föräldrar i den där åldern, även om de är ens biologiska föräldrar

. För så känns det just då man säger det. Dels önskar man sig emellanåt andra föräldrar och dels önskar man emellanåt att man aldrig funnits för man har minsann aldrig bett om att bli född (eller adopterad) - och dels tar man till det som man anar skulle såra ens föräldrar mest. Det är helt naturligt och en del av frigörelseprocessen