Wetterström skrev 2008-03-14 16:23:09 följande:
Jag är 22, fyller 23 i September. Jag ska få mitt första barn i Augusti och är överlycklig. Ni som tror att det bara finns fördelar av att vara äldre när man skaffar barn är helt fel ute. Vad ska man med hus till när man har en bebis? Nej, man behöver inte hus eller större lägenhet förräns barnet är ca 3 år. Vad det gäller inkomst så är försäkringskassan väldigt duktiga på att jämnställa alla föräldrar. Det finns alltid sätt. Sedan så kan vi ju redan slå fast vid nu att den lille krabaten inte kostar en oöverkomlig summa. Jag har föräldrar som fick mig i "normal" ålder och jag kommer ihåg att jag skämdes för att de var så gamla. Det kändes som morfar släppte av mig på dagis. Jag var avundsjuka på de barn som hade unga och roliga föräldrar, de som orkade spela fotboll med oss osv. Nej, samhället går åt helt fel håll, förr skaffade man barn så tidigt som möjligt, nu måste man bo på äldredomshem för att bli pappa.
Varför skulle man skämmas mindre om man har unga föräldrar då?
Jag e ung pappa men ser mig som vilken pappa som helst oavsett ålder...
Jag vet en kille, en av mina bästa vänner vars föräldrar var unga när de fick honom o han skämdes enormt mycket att de var yngre än andra föräldrar! Så pass mycket att han inte ville de skulle komma på föräldrarträffar osv...så det är olika.