• Stoffe20

bli pappa, men vill verkligen inte...

Hej!

Det är så att en tjej jag dejtat ett tag väntar barn, olyckshändelse måste verkligen tilläggas.
    Nu är det så att hon beslutat sig för att behålla barnet trots att jag sagt att jag inte vill...det känns jobbigt och så mycket på samma gång.
    Hur kände ni andra människor?
    Finns liksom ingen i min närhet att diskutera detta med, då jag faktiskt inte känner någon med barn.
    Jag e bara 20 år gammal föresten...

Tacksam för svar

• Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...
  • Kenneth

Kärleken till sitt barn går inte att beskriva. Och för varje sak som barnet lär sig, tycks man bara bli stoltare och stoltare! Det finns INGET som kan mäta sig med min son (han är ett halvår nu).

Spädbarn sover inte, de ligger bara på laddning!
  • Alex24
    Kenneth skrev 2008-04-04 01:57:53 följande:
    Kärleken till sitt barn går inte att beskriva. Och för varje sak som barnet lär sig, tycks man bara bli stoltare och stoltare! Det finns INGET som kan mäta sig med min son (han är ett halvår nu).
    Tänk också på att det är individuellt, man kan inte tvinga fram känslor o alla känner faktiskt inte exakt lika inför sina barn.
  • Swinka
    Mikey skrev 2008-04-02 07:10:39 följande:

Håller INTE med om ditt resonemang!

Man är alltid TVÅ om ett så stort beslut som att få barn! Alla kan göra misstag, både hon och han...men det är bara hon ska får bestämma i dessa fall...

Japp och hade det varit så fruktansvärt viktigt att inte få barn nu så skulle han varit jävligt noga.med.skydd.

Hon bestämmer. Punkt.
  • klnlqwenlkqnwelknwlk

Är 29 år och har fått reda på att jag ska bli pappa. Tyvärr känner jag inte att jag älskar tjejen och jag tycker inte att det är riktigt schysst av henne att förstöra mitt liv för att hon är en äcklig egoist som vill ha ett barn. Hon har redan ett barn sedan ett tidigare förhållande förresten. Tänker dumpa henne så fort jag hittat en ny tjej. Vill inte ha en tjej med slapp fitta och fladdrig mage. För övrigt suger jag när det kommer till barn. Känner mig inte alls bekväm kring barn. Det sista jag vill ha i livet är barn. Livet är rätt orättvist. En kvinna behöver aldrig vara rädd över att bli med barn mot sin vilja. För män är det vardagsmat och man förväntas "ta ansvar": Fy fan vilket skämt och hyckleri.

• Emale

TS: du har ansvar för ditt barn, så enkelt är det. Själv ser jag det som en manlig rättighet att umgås med ens barn. Det är tyvärr en rättighet som ibland måste försvaras då många tjejer anser sig ha ensamrätt till barnen efter separation. Däremot tycker jag precis som flera andra som skrivit att det är fullständigt orimligt att tjejen har ensamrätt på beslutet om barnet ska födas eller ej så fort hon blivit gravid. Man är två om att tillverka barnet och man är två som har ansvar om barnet föds, då borde man också vara två om beslutet om barnet ska behållas eller ej. Som väl är så är ganska många tjejer vettiga och inser detta själva men lagstiftningen har inte hängt med.

• Förväntanstid
    anarkokapitalist skrev 2008-03-24 16:37:08 följande:

Dra till USA och skaffa dig en riktigt bra utbildning när du har chansen, man lever bara ett liv!

Se till att finnas där för dutt barn, den chansen kommer aldrig komma igen, du har bara ett liv!
  • steffo75

Var det jobbigt att knulla utan skydd?... jaja det är en annan fråga!

Jag hade skaffat barn tidigare om jag vetat hur kul det är! Det finns inget annat i världen som kan jämföras med det.

Klart det är jobbigt att sluta vara barn själv... men ungen är det bästa och jobbigaste du kommer vara med om. Kör hårt utan skydd, nu är det allvar!

• nevermind
    klnlqwenlkqnwelknwlk skrev 2017-06-12 01:22:47 följande:

Är 29 år och har fått reda på att jag ska bli pappa. Tyvärr känner jag inte att jag älskar tjejen och jag tycker inte att det är riktigt schysst av henne att förstöra mitt liv för att hon är en äcklig egoist som vill ha ett barn. Hon har redan ett barn sedan ett tidigare förhållande förresten. Tänker dumpa henne så fort jag hittat en ny tjej. Vill inte ha en tjej med slapp fitta och fladdrig mage. För övrigt suger jag när det kommer till barn. Känner mig inte alls bekväm kring barn. Det sista jag vill ha i livet är barn. Livet är rätt orättvist. En kvinna behöver aldrig vara rädd över att bli med barn mot sin vilja. För män är det vardagsmat och man förväntas "ta ansvar": Fy fan vilket skämt och hyckleri.

Jag är rädd för att bli med barn mot min vilja! Både innan och efter det hände, men ännu mer nu såklart.
Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...