Jag förstår dig helt jag är 20 år med. Jag är bara en tjej efter 3 år lyckades jag inte att bli gravid. Min sambo ville verkligen ha ett barn och kunde inte vänta längre. Min sambo är 21 och är redo att bli pappa men jag var inte alls redo för jag kände att jag ville ta tag i mina planer, gå ut med kompisar, resa med familjen, men nej det blev inte så allting blev upp och ner. Sambon hade inte samma tankar som jag har han tänker ? ahh det här kommer gå så lätt? jag tänker neej för i helvete. Det kommer inte bli lika lätt för mig jag kommer bli mamma och för mig kommer det vara alldeles för svårt för då måste jag byta, laga mat, städa, ta hand om barnet mitt på natten, titta till när dem blir sjuka, lämna barnet på dagis/skola. Så nu är jag Gravid i vecka 5 och 5 dagar. Fick reda på det hos vårdcentralen blev ändå så lycklig men samtidigt inte för det är jag som kommer att ta hand om det. Min sambo kanske inte hjälper till alls bara lite hit å dit , han jobbar natt och det är klart att han inte kan hjälpa mig. När han är ledig då måste han hjälpa mig om inte då vet jag inte vad jag ska göra? För det mesta spelar han hela dagen, tittar på youtube hela dagen, tittar på sin dator hela dagen utan att gå upp själv och hjälpa till. Men på grund av min sambo så gör jag det för hans skull :)