• Äldre 18 Jan 00:36
    64704 visningar
    33 svar
    33
    64704

    pälsängrar ... akut hjälp, flytt imorgon

    lägger detta här då jag skäms.

    vi har haft problem med vad jag nu först förstått är pälsängrar. och vi som ska flytta imorgon!!!!!!!!
    jag hade ju tvättat upp ALLT, vikt och lagt i ikea påsar i garderoben för ca en vecka sedan.

    och nu ser jag som två skal på en handduk, samt en levande på golvet. visserligen rensade sambon ut det sista ur garderoben idag så om det fanns någon levande så kan den ha följt med ner på golvet då.. men det förklarar ju INTE VARFÖR DET LIGGER SKAL I DEN NYTVÄTTADE VIKTA HANDDUKEN.

    vad gör jag nu??? är det bara att tvätta om allt.. fan, jag som hade tvättat precis ALLT.. gardiner, kläder, sängkläder.. filtar, ja allt!!

    nu vågar jag inte ens ta in kläderna i den nya lägenheten..

    måste jag tvätta om allt, eller räcker det m. att bara skaka kläderna?

    åhh, jag får panik snart!!!!

  • Svar på tråden pälsängrar ... akut hjälp, flytt imorgon
  • Äldre 18 Jan 00:43
    #1

    ja, det var ju bra, glömde trycka anonym knappen, haha.. usch vad jag skäms

  • Äldre 18 Jan 00:50
    #5

    haha, ni gör det nästan roligt när jag sitter här mitt i natten, helt stressad av dem där äckliga djuren.

    jag var inne på anticimex hemsida, kläderna skulle man tvätta.. men kläderna är ju redan rena.. frågan är om jag måste tvätta om dem efter min lilla upptäckt idag..??
    vill ju inte ha med dem i den nya lägenheten, det är ju ett nytt och fräscht nybygge...

    usch vad äckligt detta är.

  • Äldre 18 Jan 00:51
    #6

    djuren skulle dö vid 55 grader... ja, och självklart beroende på vad kläerna tål..

    hade jag haft råd hade jag slängt ut alltihopa.

  • Äldre 18 Jan 01:09
    #7

    puffar för mer tips eller om någon vet om det räcker m. att skaka av kläderna? finns det så att säga "osynliga ägg"?

  • Äldre 18 Jan 01:18
    #9

    vilken lättnad för dig att du kan ha dem utan att bli spritt språngande galen (som jag är just nu).. jag städar ju regelbundet. och jag samlar inte på garner, gamla kläder, tjocka mattor m.m., däremot är höghuset jag bor i gammalt som gatan, kanske kan vara det?
    men iaf så skulle jag ge allt för att de här äckliga krypen ska försvinna...

    och nej, du är väl inte ofräsch, alla får väl vara som man vill.


    Anonym skrev 2008-01-18 01:14:57 följande:
    Alltså jag tycker inte det är så farligt. Men det är kanske bara jag. Städar man bara regelbundet (dammsug i garderoben osv) så lever de sitt stillsamma liv parallellt med vårt.... Jag har bott på 5 olika ställen sedan jag fick dem och de hänger med. Tror det beror på att jag samlar garner och gamla kläder. Ber om ursäkt om detta är ofräscht för någon, jag tycker också det är ofräscht just när jag ser dem men däremellan kan det gå ett halvår.
  • Äldre 21 Jan 12:42
    #30

    hej alla!
    har inte varit inne, då jag haft fullt upp med flytten.
    jag knöt ihop alla kläder i plastsäckar, la dem i en garderob där jag sprayart med radar. har även bokat tvättid så jag ska snart tvätta om rubbet.
    jag hpppas på att det baea var ett skal som råmalade ner på kassen med handuken i.

    har packat upp ALLA flyttkartonger vi hade, hittade faktiskt inte en enda i dem, =).

    jag gissar på att det kan vara den gamla lägenheten problemet ligger i, då grannar tydligen också haft samma problem.

    är dock livrädd för att få in dem i den nya lägenheten, det är ett nybygge så inte fanns det några när vi flyttade in iaf.
    har sprayat hela lägenheten med radar.

    har även slängt en massa kläder.

    hoppas på att varenda en av dessa jäklar är döda. usch.

    vet att detta är ett vanligt problem bland många, men ändå kan jag inte låta bli att bli äcklad.

    tack förresten för alla svar.

Svar på tråden pälsängrar ... akut hjälp, flytt imorgon