• Disan
    Äldre 23 Jan 16:07
    37301 visningar
    124 svar
    124
    37301

    Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!

    Hej alla rädda och alla ni som faktiskt trivdes med att föda barn!!

    Jag är sååå urbota trött på alla dessa trådar med negativt innehåll, folk verkar älska att skryta om hur ont man hade när man födde barn, om hur mycket bedövning man fick, hur mycket man sprack och så vidare. Skrikandes Varför gillar kvinnor att skrämma upp varandra?

    Det första jag fick höra på jobbet när jag berättade att jag var gravid var : "Ja du, passa på att njuta, för snart kommer förlossningen och den är ingen lek minsann!!" samt "Har du tänkt på hur du skall klara av att föda barnet? Vet du hur ont det kommer att göra?" Etc etc....

    Är du också trött på sådant???

    Elaka kvinnor ombedes att hänga ngn annanstans, här inne kan vi som gillar att föda barn och vi som har positiva (även om det självklart kanske gjorde ont eller så!) upplevelser dela med sig av dessa!!

    Jag börjar med att klicka in länken till min förlossningsberättelse:

    http://www.familjeliv.se/Bloggar-3-52/b66757.html

    Självklart gör det ont att föda barn, men herre gud, det är det bästa som finns!!! Jag älskar att föda barn och längtar efter den dagen då jag får göra det igen!! Med eller utan bedövning, det märker vi.


    Tänk att man kan vara så här lycklig!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-24 15:20
    Ni som är gravida nu, vare sig ni nyss fått det efterlängtade (eller överraskande!) plusset på stickan eller snart är i mål: Glöm inte bort att hur själva förlossningen än kommer att gå, hur lätt eller svår den kommer att vara, hur mycket olika smärtstillande metoder ni kommer att testa eller inte testa: det kommer en stund då alla (ja, okej, inte ni som snittas, men använd fantasin så kanske man får ihop det ändå) då barnmorskan säger något i stil med: Krysta en gång till, så är huvudet ute! Som födande kvinna får man få superkrafter och tar i lite till, trots att man egentligen kanske inte orkar, så svider det till och sedan gör det inte ont mer. Istället känner man hur hela bebisens kropp fullständigt glider ur en, ofta med en ploppande känsla. Kanske kan man redan nu höra de första skriken, kanske den lilla prins/prinsessa inte ger ifrån sig ljud förrän den vaknat till lite, men en sak är säker: Man smälter när man för första gången får se sitt knyte! När barnmorskan slänger upp den lill* på magen eller bröstet och både mamma och pappa fullkomligt strålar av lycka.

    Är det inte värt lite smärta? Är det inte värt några sömnlösa nätter (om man har uttdragna värkar som jag hade) och total näringsbrist för att man inte orkat äta under den tiden..?

    Det är inte en lögn när mammor säger att man glömmer all smärta så fort bebis kommit upp på magen/bröstet. Det är verkligen så!
  • Svar på tråden Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!
  • cornel­ia74
    Äldre 16 Mar 20:33
    #91

    Moa81: Försökte gå in o läsa din berättelse men det var stop?!

  • Äldre 16 Mar 20:48
    #92

    oh nej... ska genast ordna detta cornelia!!! sorry!!


    ღ Hilma 070330 ღ
  • Äldre 16 Mar 20:54
    #93

    mm verkar inte hitta ngra fel... Fundersam ska vara öppen för alla... ska spara om den och se om det blir bättre...

    /inte allt för teknisk Generad


    ღ Hilma 070330 ღ
  • Äldre 16 Mar 21:53
    #94

    Föda barn är det bästa jag gjort i hela mitt liv! Vilken otrolig upplevelse!

  • lindal­ag
    Äldre 17 Mar 02:31
    #95

    Jag hade en toppenförlossning, har ALDRIG i hela mitt liv haft så ont men LÄNGTAR efter att få göra det igen!!!  Så j***a mäktigt!!
    Jag var så otroligt stolt över mig själv och nästan lite mallig. Fattade inte att folk inte stod och bugade beundrande på stan när jag gick förbi, korkat va? Men så kändes det.


    Faber quisque fortunae suae, tänk på det!
  • cornel­ia74
    Äldre 17 Mar 09:24
    #96

    lindalag: *skrattar så jag nästan kissar på mig* Så mitt i prick din beskrivning av hur man tyckte att allmänheten skulle bete sig när man kom förbi. Man kände sig som en Madonna..som om ett skimmer fanns runt omkring en Känns skönt att läsa din (o alla andras) rader, man blir full av förväntan. Som skräckblandad förtjusning över det man snart ska gå igenom..igen.

    Men jag säger en sak: Om det var männen som födde våra små så skulle det GARANTERAT finnas endast ett barn per familj!!!

  • lindal­ag
    Äldre 17 Mar 12:46
    #97

    *fniss* Ja, jag kan fortfarande framkalla den känslan när jag tänker på det! Hur många upplevelser ger så starka associationer efter 1 ½ år...?

    Lite avis på alla som har ffa sin första förlossning framför sig och jag tror, som någon skrev tidigare i tråden, att om man inte har för stora förväntningar och planerat allt så är det nog lättare att inte bli besviken.
    Visst har man en bild om hur det ska vara men man får nog försöka släppa det och bara "go with the flow" och låta kroppen visa vägen! Man kan aldrig veta innan hur det ska gå eller hur lång tid det ska ta.
    Min förlossning var otroligt snabb och det påverkar ju naturligtvis min uppfattning, de som har legat i dygn känner kanske inte samma eufori när de tänker tillbaks på det.

    Stort lycka till alla ni som har det framför er!!


    Faber quisque fortunae suae, tänk på det!
  • Äldre 17 Mar 12:52
    #98

    skulle lätt kunna föda hela världens ungar åt er alla, tyckte inte alls det var farligt eller plågsamt.. Stod och slingade hår vid lunchtid, gick hem för jag kände mig konstig, vid 15 fattar jag att det är nog något på g, ringer mannen, går in i duschen tvättar håret, rakar benen osv.. Vid 17 tiden kommer jag in på bb, visar sig att jag är öppen 9 cm, 19:59 kommer det en bebis i min famn.. sprack bara så att det blev 2 stygn. Det som gjorde ont under fl var att jag fick kramp i vaden och det gjorde ont om något.. Men när bebbens huvud trängde igenom sved det, men krampen gjorde mer ont.. Och då var jag ändå nybörjare på att föda barn

  • Äldre 17 Mar 14:30
    #99

    Jag har en mycket positiv berättelse från min igångsättning på BF+15. Välkommen in att läsa!

  • katril­i
    Äldre 23 Mar 22:33

    ni alla har verkligen öppnat mina ögon för förlossningen. jag har varit rädd och ibland skräckslagen vid tanken... jag vill tacka alla er för att ni delar med er av en väldigt viktig och privat del av livet... den hjälper många med mig att se på den här dagen med nya ögon.
    tack, bara så ni vet, jag ser fram mo min förlossning nu, jag tror att den kommer gå underbart bra och jag har bara positiva tankar om min kommande dag

Svar på tråden Här finns det POSITIVA förlossningsberättelser för er som är rädda för att föda barn!!!