• Anonym (Bedragen?)

    Brukar man hångla upp vakten på stället där man går ut?

    Min sambo jobbar som vakt på helgerna. Han är alltid väldigt glad när han jobbar där om man ringer eller så. Vi har haft en del problem i vår relation och det känns inte som att han är lika glad när han är med mej.

    Nu till saken. Han har sagt att han inte har svårt att få tjejer menande för att han är vakt.

    Han säger att det är så många som ger honom kompöimanger och förslag osv.

    Sen säger han att hans kolleger hånglar med brudar som går ut på det stället.

    Jag har upplyst om att det är konstigt att hans kolleger gör det och frågat om han också har gjort det då. Då har han svarat nej.

    Jag tycker att det är lite konstigt att alla hans kolleger gör det med inte han. Är inte det lite klassiskt. "Alla andra gör det, men inte jag".

    Jag har också upplyst om att jag eller mina väninnor också för den delen aldrig ens tänkt tanken på att stöta på en vakt!!

    Min fråga är om han är otrogen. Han pratar också ofta om en tjej som jobbar i baren. Säger att han minsann visar henne att han har familj och så. Då brukar jag tänka att det nog är tvärtom. Att han undviker att visa, men att han säger så för att jag inte ska misstänka nåt.

    För ett tag sen, innan jag började misstänka att han verkade vara intresserad av tjejen i baren var han kompis singel.
    Då satt de i telefonen och jag hörde vad min sambo sa.

    Han tipsade om att "sofia i baren kan du ju stöta på". "Hon är skitsnygg".

    Sen frågade jag efter samtalet bara sådär om han tyckte att jag var snygg.

    Då svarade han, "litegrann".
    Det kändes som att hon är skitsnygg, men inte jag då eller?

    Vill ha er åsikt. Vad tror ni?

  • Svar på tråden Brukar man hångla upp vakten på stället där man går ut?
  • Anonym (Hej!)

    Men vad svart det e for oss att sitta har o tycka till om din sambo, du borde snacka igenom saker o ting med honom o riktigt fraga ut honom o saga att du kanner dig obekvam i sitsen. Kanske han inte vet hur du kanner o inte vet vad som pagar da. Fraga o sag hur du arligt kanner, det kommer du langst pa tror jag. Absolut!

  • Sagas

    Min f.d älskare är åxå vakt på ett uteställe...han har berättat att han får oanständiga förslag, lappar med mobilnr/mejladresser å ett antal klappar här å där...blickar osv... Han säger åxå att många av hans kollegor hånglar upp tjejer å även har sex med de på plats... Men INTE han naturligvis...lr hur!!! Många av oss tjejer tänder ju på uniformer som typ polis, brandmän (han e brandman åxå...) läkare, vakter osv. Men mig veterligen så åker han alltid hem till sin sambo å sina 2 barn efter stängning...
    Men du TS...håll ögon å ögon öppna å framför allt ÖPPNA UPP DIN KVINNLIGA INTUITION, magkänslan är oftast inte fel...
    Lycka Till//
    Saga

  • Anonym (okej)

    våra anställda får ej kyssa sina respektive eller ngr gäster under arbetstid


    Anonym (Bedragen?) skrev 2008-01-26 01:25:06 följande:
    Jo, men om era vakter började hångla med gästerna när de jobbar. Skulle inte ni undra, eller tycka att denne inte skötte sitt jobb då?Anonym (okej) skrev 2008-01-26 00:51:29 följande:
  • Anonym (L)

    Kan förstå det. Man är professionell när man arbetar och har strikta regler och ordningar man måste följa. Det är när "festen" är slut för allmänheten som personalen börjar festa eller s k varvar ner med ett glas tillsammans.

  • khizzle78

    Är det inte sjukt att man efterfestar efter sitt arbete???

  • jenny99

    Sjukt att efterfesta efter sitt arbete?
    Jag ser inget konstigt i det.

    Många gillar att bli bekräftade och få uppmärksamhet av andra än sin partner,jag ser det som naturligt.
    Lite flirt i vardagen är aldrig fel.

    Om du inte har frågat han så gör det,är du otrogen.
    Där har du svaret isåfall,om du inte kan lita på hans svar förstår jag inte riktigt vad ni två har för förhållande.

    Jo,så vitt jag vet så brukar brandmän,byggarbetare kanske,vakter med mera få en hel del konstiga förslag eller klängiga tjejer.
    Värst är nog bar/krog där folk dricker..men det är egentligen sak samma.Finns allti flirtande män och kvinnor,finns alltid snyggare än man själv är...

  • Anonym

    Jobbar extra i bar på en nattklubb och har gjort det i många år. Och shit, vad man har sett grejor efter stängningsdags! Personalen är värsta slynorna, både de manliga och kvinnliga. Vakterna skryter om hur många horor de satt på i Thailand, tävlar om vem som först får till det med nyanställda tjejen, visar upp trosor de fått av gäster ...talar om den-åden-bruden och kallar dem "lilla ludret","sughoran" etc,etc...Inte underligt att man fått avsmak för sex!

  • Pirog

    hahaha, förstår vad du menar,men eftersom jag själv jobbat som ordningsvakt tills för 2 år sedan,så måste jag säga att det finns trevliga och serviceminded vakter med.hur gammal är din sambo? Det där tänket är ju vanligt hos yngre vakter. Tror faktiskt det är bra att han får lite bekräftelse för egot, det behöver ju inte betyda att han vill vara otrogen, bekräftelsen kan göra att han inte behöver ta steget till sängen för att få den.
    Anonym (Bedragen?) skrev 2008-01-26 03:16:53 följande:


    Han är defenitivt en av dom som gillar att få uppmärksamhet för att han är vakt. På honom låter det nästan som att det är sexigt att vara vakt och som att varenda kvinna tänder på vakter. För min del tycker jag inte det är sexigt med vakter, då går jag nog mer igång på militärer. Hade ett förhållande med en militär en gång och kommenterar han ju gärna när det är nåt om försvarsmakten på tv. Att jag typ sitter och glor för att de är militärer och för att jag tänder på det. Så han ser det juh helt klart som smickrande och häftigt att vara vakt. Och jag fattar ärligt talat inte varför.Min erfarenhet av vakter är att de är otrevliga och dryga. Skulle inte falla mej in att gå igång på "stoneface" typ.
  • Pirog

    Håller med om att restaurangpersonal ofta "knullar runt", men även om det är en del som är otrogna mot sina partners,så upplever jag det som det är singlarna som håller på mest. det där snacket du pratar om har jag sällan fått höra,men kanske berodde på att jag är tjej och hade en chefsposition. då kanske man inte får se hela sanningen.


    Anonym skrev 2008-01-27 11:08:33 följande:
    Jobbar extra i bar på en nattklubb och har gjort det i många år. Och shit, vad man har sett grejor efter stängningsdags! Personalen är värsta slynorna, både de manliga och kvinnliga. Vakterna skryter om hur många horor de satt på i Thailand, tävlar om vem som först får till det med nyanställda tjejen, visar upp trosor de fått av gäster ...talar om den-åden-bruden och kallar dem "lilla ludret","sughoran" etc,etc...Inte underligt att man fått avsmak för sex!
  • Anonym (37)

    pirog; Ja antagligen så silade man snacket för dig, då du ju både var tjej och hade en chefsposition. De vakter jag arbetar med kan vara väldigt belevade och gentlemannamässiga också...när de vill...

  • Anonym (exet)

    Kan säga att jag har varit tillsammans med en vakt i ett par år och i och med detta umgåtts i dessa kretsar... och kan tyvärr säga tt inte en enda av dem har låtit bli att vara otrogna eller nappa på ALLA förslag de får när de jobbar.

    Även mitt ex var otrogen, därför tog det slut.
    Så idag skulle jag ALDRIG umgås med dörrvakter, har fått min kvot av otrogna killar/män.

    Så risken finns att din kille är otrogen, för dom får bra mycket fler förslag än man kan föreställa sig, ialla fall är det så här i stan..tjejer som gör nästan vad som helst för att komma in på olika ställen!

  • Anonym

    ""Brukar man hångla upp vakten på stället där man går ut""

    Alltid, då får man komma in gratis, bra ligg, å gratisdrinkar nästa gång man kommer på besök.

    Man lever en gång, njut å ha kul.

  • Anonym (Hmm)

    Skitsvårt att tycka någonting egentligen, det här är ju något som du måste prata om med honom och reda ut tillsammans.

    Det jag kan inflika är bara att Jo.. det är jävligt lätt att få ligga med folk när man jobbar som dörrvakt. Jag har själv jobbat i den svängen och har många manliga kompisar (jag är tjej själv)som fortfarande gör det, och skulle jag generalisera så jo.. det här är nog den grupp av människor som ligger runt som allra mest.

    När jag var i yngre tjugoårsåldern hade jag och mina vänner nästan en tävling om vem som kunde få flest vakter på rygg.

  • Anonym (vaktbruden)

    Jag har jobbat som ordningsvakt på nattklubbar sedan 2000, och visst går det ganska grisigt till. Det är en ytlig promiskuös arena. Men huruvida din man är otrogen eller inte kan ingen annan svara på. Det finns ärliga och bra män även inom vaktkåren.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (okej) skrev 2008-01-26 16:45:56 följande:

    våra anställda får ej kyssa sina respektive eller ngr gäster under arbetstid


    De får förmodligen inte hångla upp era gäster för sin partner heller, men nu vet vi ju alla att folk inte alltid alltid håller sig till vad man får eller inte får göra, eller hur?
  • Anonym (jaha)
    Anonym skrev 2008-01-28 16:33:39 följande:

    ""Brukar man hångla upp vakten på stället där man går ut""

    Alltid, då får man komma in gratis, bra ligg, å gratisdrinkar nästa gång man kommer på besök.

    Man lever en gång, njut å ha kul.


    Såna här inlägg är bara så ofattbart pantade att det är djupt tragiskt att det kommer från vuxna människor.

    Man lever bara en gång, njut och ha kul....

    1) MÅSTE man knulla upptagna snubbar eller bedra sin egen partner för att ha kul? Eller går det kanske att ha kul utan att bete sig som en röv mot andra?

    2) Om man knullar en vakt för att komma in och få gratis drinkar så är man väl mer eller mindre prostituerad? Istället för att knulla för pengar som man sen kan använda för att betala inträde och köpa sin egen drink så knullar man för att få komma in gratis och få gratis drinkar. Vad är skillnaden?
  • Anonym (Kvinna 39)

    TS, vad jag tror är att du ska skita i vad din pojkvän skryter om. Han testar dig bara, jättebarnsligt.

  • Anonym (Anna)

    När jag flyttade upp till Stockholm som ung låg jag och en kompis med två av av vakterna på ett innehak.

    Behövde aldrig stå i kö eller betala inträde. Kunde också köpa alkohol till reducerat pris och många gånger var det gratis.

  • Anonym (Jobbar)
    Anonym (Anna) skrev 2021-07-12 19:00:20 följande:

    När jag flyttade upp till Stockholm som ung låg jag och en kompis med två av av vakterna på ett innehak.


    Var dom kvinnliga vakterna trevliga att prata med
Svar på tråden Brukar man hångla upp vakten på stället där man går ut?