Inlägg från: Linnea Emelie |Visa alla inlägg
  • Linnea Emelie

Pitbull

Gud va skönt att läsa detta. Har själv en renrasig pithane på 6 år och en amstaff/pitmix. Dom är världens bästa. Dom flesta man berättar för att man har barn oxå tittar på en som att man är dum i huvet. Jag kan se hur dom tänker: Jaja det är bara en tids fråga innan barnen blir uppätna. Har ni oxå märkt att man får en "pucko" stämpel för att man har en pit i samma hus som sina barn? Vi fick vårat första barn när vår pit var ett år och dom fann varandra på en gång, och har sedan dess varit bästa vänner. Våran yngsta hund köpte vi när jag var gravid i tredje månaden, dom två senaste tillskotten (bebis+hund) i våran familj har oxå funnit varandra. Emelie (bebis) kan ligga och peta Tyzon i ögonen + dra & suga på hans öron. Det ända han gör är att han fullkomligt njuter av detta. Så fort Emelie ligger på golvet så ligger han brevid.

• Linnea Emelie
    Svar på #16
    Jag har beställt en dragsele åt min yngsta hund. Jag väntar med spänning. Tror att det ska gå bra för han vill verkligen jobba. Vi brukar köra sök med honom i skogen, och han älskar det.
  • Linnea Emelie
    Svar på #14
    Jag har upplevt samma sak. Min äldsta hund bryr sig inte i andra hundar. Men om han någon gång lessnar och gruffar lite tillbaka så får man ju höra att man har en aggresiv hund som borde avlivas för den är farlig. Många lyfter oxå upp sina hundar och blänger på en när man kommer. Brukar då nästa gång jag möter dessa lyfta upp min hund och fnysa något i stil med usch vilken farlig hund kom så går vi min lilla älskling (de är ju vad man brukar få höra). Det är ganska kul att se deras reaktion, många ser då hur töntiga dom själva har sett ut.
Svar på tråden Pitbull