• Rebbis

    Tips på bra uppvärmningslekar för barn.

    Hej!
    Jag skulle behöva lite tips på roliga & bra lekar att leka med mina judobarn, dom är mellan 7 & 12.
    Får inte vara för mkt redskap i (bollar & liknande grejer är OK) & det ska fungera att leka i en kampsportslokal med matta.

    Hoppas att ni har lite ideer att inserera mig med. :)

  • Svar på tråden Tips på bra uppvärmningslekar för barn.
  • Pirum

    Spökboll är ju jätteroligt.

    De minsta uppskattar väl "under hökens vingar kom" fortfarande- tagarleken med en tagare i mitten som ropar och så svarar alla andra "vilken färg". Den som har färgen kan inte bli tagen och de andra måste springa till andra sidan, förbi tagaren. Fast om alla har judokläder blir det ju lite enformigt .

  • Rebbis
    loly skrev 2008-01-27 00:37:31 följande:
    Spökboll är ju jätteroligt. De minsta uppskattar väl "under hökens vingar kom" fortfarande- tagarleken med en tagare i mitten som ropar och så svarar alla andra "vilken färg". Den som har färgen kan inte bli tagen och de andra måste springa till andra sidan, förbi tagaren. Fast om alla har judokläder blir det ju lite enformigt .
    spökboll är kul ja... den får det bli ngn gång..
    men som du själv skrev under hökens är nog inte så bra när alla har sina vita dräkter, kan va nga tjejer (som har tröja under dräkten) som kan komma undan ngn gång ibland.. ;)
Svar på tråden Tips på bra uppvärmningslekar för barn.