• Ell

Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?

Ja, om ni hade några alltså! Jag har beräknad mens om ca en vecka och har jättemycket vit/gul/genomskinliga vattninga flytningar hela tiden, har haft det sen nån dag efter äl. Brukar inte ha så annars innan mens. Bröstvårtorna är ömma och brösten känns "tunga".

Hur mådde ni ca en vecka innan BIM?

*analyserar och spekulerar - HOPPAS!*

Wilmer 060206
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-15 05:49
    Vilken bra statistik den här listan har jämfört med många andra!

28 st på listan varav 9 har plussat - dock två tidiga missfall,
    7 som fick mens,
    Och så kvar är det 12 som vi väntar med spänning på....

Håller tummarna för er som väntar på BIM!
  • Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?
  • marmelade

Hejsan! Undrar omnågon har tid/ork att hjälpa mig...?
    Har oregelbunden mens (29-41 dagar.) Är nu på dag 38 utan någon mens i sikte. För 15 dagar sedan tror jag att jag hade äl. Hade lite äl-flytningar och tappen var öppen.(fick in ett finger) För 5 dar sedan fick jag vita tjocka rikliga flytningar. De sista två dagarna har fytningarna blivit tunnare. Ibland som vatten/mjölk-aktiga, ibland lite tjockare. I förrgår fick jag en aprikosfärgad flytning sedan kom inget mer. Har inga gravsymptom och har därför inte testat. Nu vet jag inte om det kan vara så att kroppen mislyckats med att få till äl för 15 dar sedan och provar igen eller om jag kan vara gravid? Kan man ha sådana här flytningar och vara gravid?
    Tappen har varit lite mjuk men stängd hela tiden och nu har jag lite tjockare vita flytningar, tappen hård igen och är fortfarande stängd??? Vad är det här??? Kan någon snälla hjälpa mig och säga vad ni tror?

• toveca

Hej på er! Har följt er tråd lite och vill nu lägga mig i!

Jag har BIM på onsdag och hoppas så klart på Plus

Har följande symtom:

* Molvärk till och från
    * Tröött
    * Varm
    * lätt illamående nån gång iblan
    * mat smakar konstigt och konstig smak i munnen
    *ont i svanken
    *mycket huvudvärk
    *kissar ofta
    *sover dåligt - drömmer mycket (vilket har varit mitt säkraste gravtecken förut!)

så nu hoppas jag så klart på plus på onsdag eller torsdag!

Testade idag - vem kan hålla sig - och fick minus. Vet dock att jag troligen inte får plus förrän tidigast på BIM. Förra gången fick jag minus på BIM-2, svaagt plus på BIM och starkt plus på BIM +3.

Så visst kan det vara skillnad beroende på när man testar!

GRATTIS alla som plussat förresten!

Hugo 17/2 -07
  • toveca

marmelade: Jag skulle testa om jag var du
    Visst kan man ha såna flytningar om man är gravid. Det är ju dock väldigt olika vilken sorts flytningar man har om man ens har några alls.
    Tappen när man är gravid kan kännas på många olika sätt. Den kan man inte gå på. Däremot bör den ju öppna sig om det ska bli ÅL/mens.

Symtom behöver man alls inte ha så här tidigt. Jag hade inga förra gången förrän i vecka 6

Hugo 17/2 -07
  • marmelade

Åh tack snälla gulliga underbara för ditt svar!!!! Du gav mig hoppet tillbaka i min enorma frustration... Ja, det är så jag tänker, att tappen måste ju vara öppen om jag hade äl även om jag haft vattniga flytningar. Och för 15 dar sedan, när jag tror att jag hade äl hade jag lite äl-flytningar och tappen var öppen då...Men shit, vågar jag verkligen köra ett test imorgon? Är SÅ rädd för att bli besviken...

toveca skrev 2008-02-04 21:58:27 följande:
    marmelade: Jag skulle testa om jag var du Visst kan man ha såna flytningar om man är gravid. Det är ju dock väldigt olika vilken sorts flytningar man har om man ens har några alls.Tappen när man är gravid kan kännas på många olika sätt. Den kan man inte gå på. Däremot bör den ju öppna sig om det ska bli ÅL/mens.Symtom behöver man alls inte ha så här tidigt. Jag hade inga förra gången förrän i vecka 6
  • toveca

Fast inte blir du väl mer besviken av ett minus än av mensen om den kommer? Alltså inget att förlora, men kanske en högvinst

Hugo 17/2 -07
  • marmelade

Nej, det är klart... Fast man kan väl känna lite att om mensen ändå har tänkt komma kan den ju göra det så man kan köra igen. Men man vet ju aldrig, det KAN ju vara en liten med och i så fall ångrar man ju inte att man testade. Fast det känns så avlägset, med sonen hade jag jättemycket gravkänningar och samma sak i somras då jag fick mf. Men har läst att man kan ha mycket symptom ena gången och inga alls nästa gång.... usch, nervöst det belv nu! *förväntansfull

toveca skrev 2008-02-04 22:11:23 följande:
    Fast inte blir du väl mer besviken av ett minus än av mensen om den kommer? Alltså inget att förlora, men kanske en högvinst
  • toveca

Första gången jag blev gravid (slutade i MA v 12) hade jag massa symtom från ca BIM och framåt. Andra gången kom de ju senare som sagt. SÅ visst kan det vara olika.
    Är jag gravid denna gång så har jag ju symtom igen då

Hugo 17/2 -07
  • marmelade

Håller tummarna för dig! När har du bim?

toveca skrev 2008-02-04 22:31:10 följande:
    Första gången jag blev gravid (slutade i MA v 12) hade jag massa symtom från ca BIM och framåt. Andra gången kom de ju senare som sagt. SÅ visst kan det vara olika.Är jag gravid denna gång så har jag ju symtom igen då
  • Ell

Inatt och nu på morgonen har jag mensvärk och det känns som att det är på G. Har även fått vit/genomskinliga flytningar. Samma känsla igår natt + morgon men det försvann under dagen men då hade jag inga flytningar. Blir lite neg nu då jag brukar ha så innan mens. Få se vad som händer under dagen.

Wilmer 060206
  • Vonka80

Det blev ett plus idag också, lite starkare denna gång! Åhh så himla kul! Vaknade tre på natten och kunde inte somna om...men tvingade mig att vänta med kissandet till fem i alla fall. Annars blir det ju inte morgonurin Bara att hoppas att allt går vägen nu då, verkar som att det är väldigt vanligt med misfall.

Lycka till också nu alla andra! Håller tummarna för er!

Svar på tråden Gravida! Vilka symptom hade ni ca en vecka innan bim?