Är detta hög årsinkomst?
Det är ju nästan ingenting alls... tyvärr
Det är ju nästan ingenting alls... tyvärr
Ja i och för sig, men det är ju inte något att klara sig på direkt
Ok, men äe man vuxen och har bostad och barn och räkningar så är det inte mycket att klara sig på vare sig det är 4800 eller 8000
Men nu var det ju inte det som var den egentliga frågan, utan om det är en låg årsikomst och ja det är det
Ok, har man en man då som täcker upp med resten så klarar man ju sig till och med utan inkomst
Men man vill kanske inte bo och leva som en student, det handlade inte om att överleva utan om att leva
Man kan säkert bo i kollektiv hela livet, handla på myrorna och koka långkok och överleva tills man blir 100.
Men det är inte många som vill leva så
Om jag tjänat 170 tusen brutto så hade jag fått flytta till en etta i någon håla, begära bostadsbidrag, inte kunna låta dottern rida, åka konståkning, inte ha bil, alltid köpa det billigaste av allting mm och detta istället för att bo i villa i fint område och kunna göra roliga saker med dottern och äta och äeva gott. Undra vilket som är att föredra? Jobbar 75% och får ut mellan 16.500 och 19.000 så det finns gott om tid att vara med familjen på utan att leva på bröd och vatten
Skrattar gott, det lät som ren och skär avundsjuka det där. Men visst har man ingen möjlighet att kunna göra något annat än att leva på luft och kärlek så förstår jag att det sticker i ögonen
rött och guld skrev 2008-01-29 22:10:54 följande:
Näväl, ser inte vitsen med att behöva berätta sitt livs historia här bara för att det är konstaterat att den som har 170.000 tjänar dåligt. Det finns alltid de som anser att det klarar man sig hur bra som helst på mindre och tom ingenting