Inlägg från: Anonym (ynkligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ynkligt)

Är detta hög årsinkomst?

Urkasst

• Anonym (ynkligt)
    Svar på #16
    Ja visst om man har en man som drar in resten men inte kommer man så långt för åtta tusen om man är själv. Det är en dålig inkomst i vilket fall
  • Anonym (ynkligt)

Kan du sitta här och skriva kan du väl sälja trosor över nätet eller liknande så skulle du få in 4-5 tusen extra i månaden men det är väl bättre att klaga här istället för att göra något som förbättrar sin situation
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:19:25 följande:

ok, tala då om för mig vad jag har för val??du kanske är duktigare på att se vad jag har för val här i livet än vad FK,arbetsförmedlingen, arbetspsykolog,psykolog vet....kom igen, vad har jag för val här i livet när det gäller arbete?du som verkar veta allt...
  • Anonym (ynkligt)

Ha självrespekt hur mycket ni vill, men kom inte dragandes med snyfthistorier

• Anonym (ynkligt)

Ja du får fortsätta tova sockor och koka rötter bäst du vill. Du är låginkomsttagare i alla fall
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:29:40 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:17:49 följande:
    ja du kan vara MYCKET glad över att ha sluppit gå igenom allt jag har gått igenom.men det har samtidigt gjort mig stark.och jag har by the way 4st miljonärer som är mina bästa vänner och inte är jag avundsjuk på dem...har aldrig bett dem om 5öre... och skulle aldrig göra.allt i livet kretsar inte kring pengar och grejer.de uppskattar mig för PERSONEN jag är.
  • Anonym (ynkligt)

Då har du mer i inkomst än 4800 då? Då har du ju mer i inkomst än vad du sa tidigare
    rött och guld skrev 2008-01-29 22:35:15 följande:

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 22:22:12 följande:
    nu är det ju så att man inte får ha hur mycket sidoinkomster som helst då man har aktivitetsersättning, men visst säljer jag lite på tradera..
  • Anonym (ynkligt)

NEEEJ inte igen???? I så fall missade jag det denna gången helt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Borde väl fattat tycker jag nu...

• Anonym (ynkligt)

Om vi säger så här..., på hisingen i en lägenhet för 300.000 hade du inte velat bo i.... det vill ingen

Anonym skrev 2008-01-29 23:05:35 följande:
    Nä, man måste ingenting, det väljer man helt själv. Jag or i Malmö och har ingen koll på områdena i Göteborg. Men ska man bo någorlunda ok och centralt här får man punga upp med en miljon i alla fall. Men nej, det gör en fortfarande inte till en bättre människa, bäst att förklara det eftersom du gillar att missförstå.rött och guld skrev 2008-01-29 23:00:45 följande:
  • Anonym (ynkligt)

Att du prostituerar dig för att slippa betala hyra och bensin
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:10:32 följande:

Anonym (456) skrev 2008-01-29 22:53:04 följande:
    och vad vill du ha sagt med det?
  • Anonym (ynkligt)

Men du vet driften av ett boende kostar, el?? Vatten? Avgift för lägenheten utöver lånen?
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:20:31 följande:

därför att han skaffade lägenheten 3år innan jag kom in i bilden kanske??skulle aldrig få för mig att börja betala av på ett hus om man flytta in hos någon som har ägt ett hus i 10års tid...
  • Anonym (ynkligt)

Jo det gör ni säkert, de som bor i rosengård i malmö trivs säkert med men det är ju inget ställe en vanlig familj vill bo på
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:22:12 följande:

Anonym (ynkligt) skrev 2008-01-29 23:07:41 följande:
    vi trivs UTMÄRKT väldigt fint område 1minut ner till kärra centrum.
  • Anonym (ynkligt)

Hyra är inget hon betalar, hon betalar med sex och städning

Anonym skrev 2008-01-29 23:36:08 följande:
    Så du ville bara att vi skulle tycka synd om dig? Och nej, jag är inte empatilös men ajg förstår inte vad ditt livs historia har att göra med vad som är en hög respektive låg inkomst. Det är bra att du klarade dig på 4800 i månaden, men att påstå att man inte lever knapert är väl att ta i. Vad hade du för hya under den tiden?rött och guld skrev 2008-01-29 23:32:47 följande:
  • Anonym (ynkligt)

Du sdka inte ta något som är hans, du ska betala enligt oss här kostnaderna för den hyra han betalar för underhållet på lägenheten varje månad
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:45:21 följande:

åhhh..ursäkt? ja, han sa när jag flyttade in att han inte VILLE ha halva hyran osv, för han inte ville ha tjafs vid en eventuell separation.lägenheten är hans, varför ska jag komma och ta nåt som är hans? så gör man väl ändå inte? jag skulle inte uppskatta om nån som flyttade in hos mig ville lägga beslag på halva MIN lägenhet.
  • Anonym (ynkligt)

Hon är hjärnskadad och jobbar inte

Sundance76 skrev 2008-01-29 23:53:30 följande:
    rött och guld skrev 2008-01-29 23:41:49 följande:
    Du är ju nästan komisk med tanke på att ekonomi är ett STORT intresse som du skrivit tidigare. Jag vet visserligen inte vilka räkningar du har eller var du bor, men man behöver försäkring på lägenheten och på sig själv (kostar pengar), är du ärlig så betalar du TV-licensen som är på nästan 2000:-/året. Med tanke på att du inte har några andra utgifter än räkningar räknar jag med att du går till jobbet eller är arbetslös - annars kostar det också (pengar om jag skall vara tydlig). Om du inte är naturist så lär du behöva köpa kläder emellanåt (second hand kostar också - pengar)Å andra sidan skulle jag också kunna bo gratis, äta gratis, sluta jobba och ha det riktigt naturnära ute i skogen under ett vindskydd - alltså ingautgifter alls.
  • Anonym (ynkligt)

Ja de äter ingen frukost eller kvällsmat heller tydligen

Arga Klara skrev 2008-01-30 22:39:41 följande:
    Haha, bara färska grönsaker går på mer än 460:- varje månad här. Bara kött och pasta? Ewww.
  • Anonym (ynkligt)

Hon beskrev allt i en gammal tråd, hon och killen delar på en dl okokt pasta/ris mm för att de äter inte mer. Honsa sig även ha 12% ränta på sina parpengar för att hon var så ekonomisk och att flera kända ekonomer stödde hennes sätt att resonera.

Hon tänkte så att om hon hade 6% ränta på sitt sparkonto och killen 6% på sitt då sick de 12 % ränta på sina pengar. En hel tråd var vansinnig på henne och hur bakvänt hon tänkte om ALLT men hon maler på

mmonika77 skrev 2008-01-30 22:49:33 följande:
    Det stod enbart kött. Men pasta, grönsaker och sådant var inte inräknat då klarar man ju inte sig på 460 kr. Fattar inget gör jag .100 gram köttfärs per måltid det äter min son som är 4 månader... jag förstår inte hur man kan överleva på det som vuxen.
  • Anonym (ynkligt)

Ja vet men det var här det började igår så det är bara att fortsätta, här finns redan allt om hyran och hjärnskadan, dock inte lotterna

Trialanderror skrev 2008-01-30 23:16:08 följande:
    BLAST!!!Den andra tråden (också innehållande rött och guld) som länkade till denna blev bortplockad... J"&?a FL.
  • Anonym (ynkligt)

Hej igen. Jo var 4 triss är vinst så det är bara att köpa för fullt de har de gjort och vunnit. Alla är korkade som inte vet att man alltid går plus på lotter....
    Anonym (123) skrev 2008-01-30 23:21:13 följande:

Vänta nu, lotter, berätta vad har jag missat??
  • Anonym (ynkligt)

Ja det ser du väl, du har ju inga rökningar att betala. Borde ju alla förstå eller. Kolla in hennes blogg någon som minns vad de hette? hurjagblevrik och en till
    Anonym (123) skrev 2008-01-30 23:23:18 följande:

Kan det tom vara så att vi som varje månad har autogiro på ränta, amortering, försäkringar, tv, fackavgift en summa på ca 11000:-/månad tjänar dessa pengar.. =)
Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?