• Anonym

Är detta hög årsinkomst?

nej, det är låg inkomst. Ungefär så mycket har jag, anneliesb, det är inte så svårt att få...

• Anonym

nej, jag är inte väldigt ung heller. Du behöver inte förutsätta massa saker.

• Anonym

jag har precis börjat jobba som personlig assisten har utbildning å min årsinkomst ligger på 201 000 kr..å då tycker jag att jag har dålig lön..så 170 000 lågt för mig i varjefall

• Anonym
    anneliesb skrev 2008-01-30 03:08:43 följande:
    Kanske om man är väldigt ung iofs...
    varför skulle man behöva vara ung för att ha låg inkomst???
  • Anonym

Ja det är inte alltid man är ung och har lång inkomst jag är som sagt 43år och min års inkomsta är 160 000kr jag är utbilda och har flera års arbetslivserfarnhet.

• Anonym

rött och guld skrev 2008-01-30 00:03:04 följande:

men du vill ju att jag ska betala hälften, varför ska jag göra det+ jag får ju ingenting för det!!
    Nej, bara bostad? Det är ju "inget"...
  • Anonym

jag skulle lätt klara mig på 8000 så det är ju väldigt varierande...

• Anonym

Hon är 43, ingen utbildning tror jag, jobbar som personlig assistent..
    Jag orkar inte läsa igenom hela tråden igen men jag tror att det var så.

bebbe2008 skrev 2008-01-30 19:35:15 följande:
    Orkar inte läsa igenom hela tråden... Har ts berättat något kring hur gammal hon/han är, utbildning, om det är heltid/halvtid eller liknande?
  • Anonym

rött och guld skrev 2008-01-30 00:28:26 följande:

försäkring på lägenheten-hans lägenhet så den står givetvis han för.tvlicencen-hans tv,dator-han betalar.nä, jag är visserligen arbetslös men i göteborg går det bussar varje kvart så ett busskort kostar 400kr/mån.vad är problemet? verkar som vissaa inte kan räkna..8.000in4.000 sparande2.000 räkningar------------------2.000 kvar till mat och övrigt.visst kan jag välja att ej spra nåt,men det vill jag inte...kläder har jag och mat på bordet har jag varje dag.
    busskort i göteborg kostar inte 400kr/månaden utan 500kr/månaden. och nej det går inga bussar varje kvart.
  • Anonym

rätt pucket om man tror att man kan köpa 8 trisslotter och vara helt säker på en vinst.

• Anonym

Anonym (123) skrev 2008-01-30 23:52:13 följande:

Nej du har ju inte fattat, du behöver bara köpa 4 =)
    Men du tror väl inte att dom sorterar lotterna så att det ligger en vinst i mellan var fjärde lott?
    Det kan ju ligga 6 vinstlotter och sedan 5 nitlotter osv osv.
    Sedan kan det hända att större spelombud har lotterna i en låda med flera fack och då plockar dom ibland ur olika högar.
  • Anonym

så hela tråden är bara ironi.. vad är poängen med det

• Anonym

Heh.
    Om jag inte missminner mig så är det så att personen i fråga har skrivit i nån tråd nånstans (fast under nåt av sina tidigare namn) att hon har FAS (= fetalt alkoholsyndrom) och en vanlig bieffekt av det är att man har låg begåvning och ett väldigt rigidt tänkande. Så inte så förvånande.

Och nu får vi väl alla tillsägningar om att vi är väldigt OT...

• Anonym

170 000 kr är lite om det är fråga om en heltidslön men mycket om det är fråga om halvtidsarbete.

• Anonym

I vår kommun har vi en medelinkomst på ca 290.000 läste jag i en informationsartikel från kommunen, både jag och sambon ligger över den "medelgränsen". Jag har dessutom enbart gymnasium som utbildning så jag tycker 170.000 är en väldigt låg inkomst.... (Båda arbetar normal heltid utan övertid eller OB som tillägg.)

• Anonym
    Vill bara göra er uppmärksamma på att det är emot forumreglerna att "prata", och att citera från andra trådar.
  • Anonym

Låter som mkt låg inkomst. Medelinkomst är väl ungefär 270.000

Svar på tråden Är detta hög årsinkomst?