• Anonym (frisk!?)

    Svar på hiv test!

    Nån som vet efter hur lång tid svar på hiv tes kommer? jag var och testade mig den 24e januari. har inte fått svar än. För det är väl inte så att dom inte hör av sig om det är negativt? Hiv är ju lite allvarligare än säg klamydia.. så man vill ju gärna höra svaret oavsett!

  • Svar på tråden Svar på hiv test!
  • Imox

    det tar ett par veckor tror ja... nu vart ja snurrig sen hör dom av sig om det är posetivt som me alla andra tester

  • Anonym (frisk!?)

    men inte om det är negativt?

  • Skusan

    Anonym (frisk!?) skrev 2008-02-04 11:08:09 följande:


    men inte om det är negativt?
    Jag tror du ska få svar vilket som. Lika med cellprover som kvinnor tar, då får man svar att provet inte visade något etc, för annars kan man ju tro att svaret kommit bort eller man blivit bortglömd.

    Annars ringer du dit du tog testet och frågar helt enkelt, säg att du vill veta om det inte visar nåt med, så vet de.
  • Skusan
    Imox skrev 2008-02-04 11:10:01 följande:
    ne varför ska dom ringa om det är neg??
    Då tror jag man får brev, men svar bör man få, det får man ju även på vanliga blodprover även fast svaren är fina/ok. Det tar lite längre tid att få svar, men svar får man.
  • Imox

    ja har aldrig fått svar. när ja testa iof en gång innan ja blev grav o nu när ja e gravid men har inte fått något brev...
    är ett halvår sen så det e ju knappast pos heller...

  • Anonym (frisk!?)

    jag menar att fetersom det är ett så pass allvarligt test man gör så borde man ju få svar vilket som. så man kan slappna av sen. och som sagt man får ju på cellprover!

  • Skusan
    Imox skrev 2008-02-04 11:13:04 följande:
    ja har aldrig fått svar. när ja testa iof en gång innan ja blev grav o nu när ja e gravid men har inte fått något brev...är ett halvår sen så det e ju knappast pos heller...
    Jag tog testet via mvc när jag var gravid, och då berättade min bm när svaren kom att det såg fint ut...
  • meic

    tog ett test för en gång, och då fick man komma tillbaka till mott. och få svaret personligt, skojja att jag blev nervös då haha! men det var negativt så klart, men man blev ju lagom skakis när de  ville att man skulle komma dit...

  • Linda Maria

    Allt beror på varför testet tas. Själva svaret kan lab få på 1 dygn. Är man blodgivare så får man bara veta om testet är pos, är det pga graviditet så är det upp till barnmorskan att berätta. Tar man testet för att man är osäker och "bara" vill veta så ska de alltid ge svar vad testet än visar men vet dock inte hur lång tid det tar tills dom meddelar svaret.

Svar på tråden Svar på hiv test!