• Hannis S

bygga eget växthus

Har till våren tänkt att bygga ett eget växthus av gamla fönster. Då jag aldrig gjort det förr så letar jag nu inspiration och tips. 
    någon som har bilder eller tips, dela gärna med er.
    kramar till alla 

• Svar på tråden bygga eget växthus
  • Spessartin

Jag rev ett sådant växthus i somras, det var fult och gammalt med spruckna glasrutor och allmänt i dåligt skick.

Jag vill nog rösta för att köpa ett "riktigt" växthus, för jag tror det är jättesvårt att få till ett riktigt bra. Det är nog absolut inte omöjligt, menvi kommer att satsa på att köpa ett växhus, det finns många tillverkare som säljer på nätet. Jag tänker främst på att jag vill at tkonstruktionen skall tåla kraftiga vindar, att takkonstruktionen skall kunna bära laster i form av blötsnö och sådant och då känns det säkrast att köpa ett som man väl iaf hoppas att någon har tänkt till på när det gäller de aspekterna

• Lottis77

Jag har ett halvt fallfärdigt växthus byggt av gamla fönster som jag ska försöka renovera upp lite i sommar. Finns nog bild på det i mitt bildgalleri - tror under länk "Huset". Ingen närbild dock.

Är det inte semester snart???
  • Hannis S

min tanke var att det skulle bli lite billigare att göra ett eget, då jag har fönster ståendes sen vi bytte på huset. sen tycker jag inte att det är så charmigt med köpta. då ska man köpa ett med snyggare design, men vad kostar inte det? typ 10-20 tusen!!

• olpansfamilj

Jag vill ha ett runt växthus i glas!! Men inga hemmabyggen inte.....orkar inte hålla på.....

• olpansfamilj

Tror inte att man får en fin för 10000 i allfall...

Svar på tråden bygga eget växthus