Inlägg från: emejo128 |Visa alla inlägg
  • emejo128

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Mariiee: Såg er i tidningen idag

Håller på och fixar iordning det sista innan gästerna kommer. Barnen sitter och mumsar i sig sina påskägg. Jättesmart innan middagen, men vad gör man inte när påskharen väntar med att ringa på dörren tills mamma och pappa har städat färdigt.

• emejo128

Jojja och Tinna: hua med magsjuka. Trist på planerad och rolig helg. Hoppas ni alla är friska snart.

Vi har haft en trevlig påskafton med besök. Vi grillade vildsvin - gott. Sedan gjorde jag en påsktårta med marsipankycklingar på. Den gula hushållsfärgen var slut i affären, så det fick bli orange kycklingar, för den färgen hade jag hemma.

Axel och Elsa har fått en massa påskägg och godis, så de har kvar massvis. Axel frågade lite oroligt vad som skulle hända med godiset som var kvar. Imorgon är det ju inte lördag längre. Jag svarade att eftersom det var påsk så fick man äta godis både lördag och söndag. Gissa om han blev lättad.

• emejo128

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN ALMA

Hoppas att alla mår bättre idag. Axel verkar vara lite förkyld, men är det det värsta vi åker på så gör det inget.

Jojja: Vilken härlig grannsämja. Skoj.

• emejo128

Hejsan hoppsan. Vi har två supertrötta barn som håller på att somna framför Bolibompa just nu (om de inte redan sover).

Att gifta sig: Jag tror faktiskt inte att jag tvekade någon gång innan vi gifte oss, men jag kan inte svära på det. Det är klart att man funderade och kände efter extra mycket, men jag tror inte att jag tvekade. Men... det kan ju vara någon efterkonstruktion av mig. Vi bråkade mest innan vi fick barn. Inte så mycket efter det faktiskt. Nu är det mest uppbrusningar (mest av mig) när vi bråkar.

Jojja: Stackars liten. Hoppas det blir bättre fort.

Tinna: Men E. Ska han aldrig få må riktigt bra? Hoppas att det inte är något särskilt. Bra av barnläkaren att kolla upp det så noga.

Det här har jag pysslat med nu i eftermiddag. En tunika jag sytt till Elsa:

• emejo128

Godmorgon. Jag skrev ju igår att A. och jag sällan bråkar. Jo tack. Grälet imorse kan vi nog leva på i ett par månader. Eller, det kanske inte var så mycket gräl som en skällande hustru och en ursäktande make. Han åkte i alla fall till jobbet i morse vid klockan sex. Vi kom i säng sent igår, så han var väl urtrött. Han tog Volvon och kom efter 45 minuter väl fram till jobbet. Då insåg han att han hade tagit med sig Axels barnstol ner!!!! Och vi ska åka ner till Vimmerby på påskkalas idag!!!! Vid åtta ringde jag honom på jobbet bara för att kolla läget. "jag är rädd att jag gjort något dumt", säger han. Fasen vad arg jag var. Axel hörde och insåg att hans stol inte fanns hemma. Han började gråta (kalas hos morfar är något man er fram emot VÄLDIGT mycket här hemma). Allt kändes för jävligt och jag slängde på luren med framfrästa orden: "nu fixar du det här".

Mycket riktigt fixade min underbare make det hela. Han bad en arbetskompis, som inte åkt hem på morgonen ännu, att stanna kvar och täcka för honom medan han satte sig i bilen och åkte hem med stolen!!! Jag hade ju förstås lugnat ner mig och tänkte att "jaha, det får väl bli Vimmerby någon annan gång, påsken kommer ju igen", när han kom inklampande med stolen.

Bessie: Roligt med fest Är tippen öppen annandag påsk hos er? Det är den inte hos oss.

Tinna: Vilken söt liten 3-åring

• emejo128

Just det. GRATTIS OSCAR!!! Tänkte på det förut Kramis.

Är hemma från pappa nu. Det var snorhala vägar. Barnen somnade förstås i bilen och jag kunde kånka in dem och få av dem ytterkläderna utan att de vaknade. Så nu sover det skönt och jag har en lugn kväll framför mig.

• emejo128
    Bessie: Vilken soptippslyx Vi borde också åka ett par vändor dit, men vi väntar till näst sista veckan i april, då de ställer upp en container inne i byn istället. Vi har 1½ mil till tippen och börjar vi åka så kommer vi att köra hela dagen...

Tinna: Mmm, den tårtan lät god
  • emejo128

Mmm, det låter helt suveränt. Kan du inte ta med det receptet? Elsa har bett om tårta med choklad i tills hon fyller år

• emejo128

Mariiee: tror ändå att det är en av fontanellerna. Det finns den stora och den lilla (eller bakre) fontanellen. Den stora är den som sitter uppe mitt på huvudet. Den lilla fontanellen går bak i nacken och det är inte alltid man känner den lika tydligt. Det är dock en fontanell och inget farligt.

• emejo128
    Jas: V i har en C4:a. Vi sålde ju vår C5:a för att köpa 4:an istället. Vi fick tillbaka rätt så bra med pengar, så jag tror att andrahandsvärdet på Citroen är ganska bra. Kan inte svara om bensinförbrukningen, men vår C5.a kombi var ju en bensinare och den drog ca 0.8-0.9. C3:an måste ju vara mycket billigare. Vår C4:a är en diesel och den drar ca 0.45.
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]