• helene306

Aprilmammor 2005 [tråd 12]

Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
     De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.

Välkomna alla Aprilmammor 2005!

F+H=D
  • Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]
  • NK80

Emejo, bilder kommer lite senare

Min älskade son ska bli storebror! Lillfisan är beräknad 16 mars -08
  • Malin K F
    emejo128 skrev 2008-02-16 18:11:25 följande:
    Heeeej. Axel och jag har varit i Vimmerby hela dagen. Barnkalas på dagen och sedan var vi hos A. på jobbet. Axel fick blinka och tuta i ambulansen och han slutar aldrig att fascineras över det. Sedan åkte vi hem till morfar där även morbror med tjej var. Elsa har varit hemma med farmor och feber hela dagen, men hon blev glad över kalasgodispåsen som Axel hade med sig hem. NK: Hur blev golvet? Bilder? Vi håller ju på för fullt i sovrummet nu. Ska spackla imorgon. Helene: Hur kan du undvika att använda torktumlaren???!!!! :-O Skulle aldrig klara oss utan den. Om inte för att det skulle hänga tvätt i HELA huset JÄMT. Skulle få panik på det. Men om ni använder den så lite kanske ni skulle göra er av med den. Men jag tror inte att man får många hundralappar för den. Fast å andra sidan... jag vet inte. Malin: Nu är det väl ändå dags? Vad ligger du plus på nu?Systeryster: Vad tråkigt med lögner etc. Tillit är ju bland det viktigaste i ett förhållande. Kan man inte lita på den andre blir allting annat svårt också.
    Har bf+9 idag! Med W gick vattnet bf+10.
    Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • helene306
    emejo: Med en sambo som jobbar med el och undrar varför mätaren drar iväg de gånger jag faktiskt använt tumlaren så blir det inte av, energitjuv som den är Skämt åsido, det blir bara inte av att jag använder den. På sommaren hängs tvätt ute och här inne hängs allt i datorrummet i källaren. Jag utnyttjar vattenrören i taket och hänger sängkläder bla, resten på IKEAs golvtorkställning och så går avfuktaren. Tror inte heller vi får någon större summa för den om vi säljer, det får nog bli en bortskänkes isf, men nu börjar jag vackla lite. Blir vi en till i familjen någon gång betyder det kläder för en till, så.... Ja, vi ska ju inte dumpa den i morgon

NK: Det var ingen dålig godispåse :-O Sätt inte i dig allt, jag lovar att du mår illa.

Har själv precis mumsat i mig en påse Kinasnacks, gott så länge det varade, men nu är det inte så gott längre, NU mår jag illa. My bad. 

D har verkligen kommit in i en trotsperiod! Min tidigare snälla, lugna lille kille är nu en påfrestande, studsande, klättrande, slagbenägen, sparkandes liten parvel. Öronen har han tappat totalt, testar gränser hela tiden och tjuter/vrålar/skriker när han inte får som han vill! Han började illtjuta på Maxi för några timmar sen för att han inte fick en godispåse. Folk tittar, men jag bryr mig faktiskt inte, blir mer full i skratt Vi sätter honom i trappen när han blir för överjävlig eller slåss och säger att han får komma tillbaka när han är snäll igen. Efter några sekunder hör man: "David är snäll nu" och sen kommer han lullandes. Det är lite svårt att inte börja skratta då, men han förstår vad trappen innebär och lugnar ner sig.
    F+H=D
  • NK80

Helene, nej då, det finns massa godis kvar ännu! Välkommen till det verkliga livet som mamma till en snart 3-åring

Är så himla tät i näsan och ingen nässpray hat jag med mig, läpparna är fnasiga och jag har glömt mitt lypsyl! Hjällp! Ont i kroppen och har sammandragningar. Buhu!

• jasminen

Aaah,hemma från jobbet igen och väntar på att maken ska fixa till nåt gott

NK:
    Vilken godispåse!Wow
    *kramas litet*

Helene:
    Vi har ingen torktumlare alls,jag hänger på tork i bastun eller på torkställningen som oftast står i tamburen numera.
    Torktumlare finns i tvättstugan men jag går aldrig dit..

Jojja:
    Ha det så skönt!!Njut av friden Jag går på natt på ons och slutar på fre,så vi har ju litet sällskap då

• NK80

Har inte heller torktumlare - bara torkskåp men den använder jag bara i nödvändiga fall som overalln och sängkläder eller om jag har jäkligt bråttom att få kläder torkade

Jas, jepp, det är en väldigt nice påse.. och så har jag en banan och en dammsugare framför mig också..vilken ska jag välja att äta? (dammsugare=punchrulle)

Alltså.. Melodifestivalen just nu... Vilket skräp än så länge!

• jojja

God kväll! Vilken skräll!

Så underbart att inte carvråla gick vidare direkt Så nöjd!

Hade kebabpizzan gått vidare så hade min kväll varit perfekt. Men jag prickade iaf in vilka fyra som "vann"

Nu ska jag natta liten son som precis vaknat. *kram* på er!

• systeryster80

Haha! Ja, men idag var det bättre kvalitet på låtarna än förra veckan Satte oxå rätt på de fyra låtarna. Brukar det inte gå rätt bra för de låtarna som tar sig vidare via "sista chansen"?

torktumlare---> Jag blir nöjd bara jag får en tvättmaskin men torktumlaren kommer nog att användas flititgt då vi har dåligt med ytor till att hänga tvätt på.

helene--> Visst är det härligt med dessa ongar Oliver brukar tjra när jag säger att det är något han inte får göra och så säger han: Jag är jätte-jätte sur nu! Så går han och lägger sig med sitt lejon och nappen, efter 1-2 minuter kommer han ut igen och är som vanligt

Har provat på att göra mmf med skumsvampar. Hmm inte helt lätt, men ska försöka få gjort en liten tårta tills imorgon, bara för skojs skull

• Malin K F

God natt tjejer!

Tinna>> lycka till idag med dopet, och hoppas all släkt SKÖTER sig!

Mamma till Whilma o5o5o9+ syskon i magen bf o8o2o7
  • tinna

Hej hopp!

Kikar in lite här medan vi stressar omkring för att få allt iordning till dopet. Föräldrarna kommer om 40 min och vi går i pyjamas hela högen... Men det mesta annat är klart iaf, alltid nåt

Är väldigt glad över att Carola inte gick vidare direkt, även om jag är lite smygkär i Andreas Johnsson

I tried to live alone, but lonley is so lonley alone /ur Mikas Any other world
Svar på tråden Aprilmammor 2005 [tråd 12]