Aprilmammor 2005 [tråd 12]
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Här fortsätter vi skriva om vardagen och livet med våra 05:or.
De små som inte längre är så små, utan mer och mer självständiga individer som visar framsteg och färdigheter var dag.
Välkomna alla Aprilmammor 2005!
Godmorgon!
jojja: Jobbigt när han även är sån på förskolan, Alma är världens argaste och tjuriga hemma och skriker åt allt men på förskolan är hon hur gullig som helst enligt personalen...
E höll igång till ett i natt men sen har jag sovit gott! Idag är en späckad dag med tårtätning, provtagning med E, shopping och fika på gamla jobbet. Mamma ska hämta kidsen på förskolan så jagbehöver inte stressa för att hinna med det också. Ska bli rätt skönt att få göra en masa saker och bara släppa gårdagen ![]()
Jojja>> jasså gillade de inte den, fast när man jobbar natt kan ju den hålla en uppe iallafall. Lite fräsig. Hoppas du får sova idag nu då! Whilma är också mycket arg hemma, men tror inte hon är det på förskolan.
Tinna>> lycka till idag med allt! Blev det tidig säng igår?
Jas>> har du jobbat natt också?
ALLA>> ha en bra måndag!
Malin: Skojar ju bara med dig
. Skönt att boka upp tiden, då går det ju fortare, och snart får du ju hjälp med leveransen om liten inte vill ut
. *kram*
Tinna; Förstår att det blev mycket för lille Emil igår. Kul med fullt schema för dagen.
Arga barn; Japp, det känns igen
. Inte på förskolan, men desto mer här hemma. Halva resan ner från fjällen igår hade vi bråk i baksätet *suck*. Fast samtidigt märker man ju att hon vuxit på flera plan, och när hon väl vill är hon ju så redig och hjälpsam
.
Jojja; Haha, kan riktigt se de sura minerna framför mig när du skrålar på just den låten
.
Vi flyttade in Melanies säng i Bellas rum igår kväll. Läggningen av båda samtidigt gick över förväntan. Sen vaknade Melanie 2 ggr och Bella en gång i natt, men sen var det faktiskt lugnt till på morgonkvisten - skönt! När Bella kom in till oss mitt i natten och kröp upp i vår säng, så gick det faktiskt att resonera med henne, att Melanie ju skulle sakna henne om hon inte sov inne i "deras" rum. Så då gick hon med på att gå tillbaka till sin säng. Tror att det är första natten sen Melanie föddes som jag och maken haft sängen för oss själva hela natten
.
Goddag
Sportlov och ledig
Härligt.
Axel och jag ska till logopeden idag. Sedan ska vi veckohandla innan vi åker hem igen.
Igårkväll gick jag totalt ini väggen. Vet inte vad som hände. Ena stunden höll jag på och lade pussel med Axel, ena stunden satt jag och bara stirrade in i väggen och kunde inte förstå varför knuten i magen gjorde så att jag kände mig så totalt värdelös. När jag börjar känna mig deppig brukar jag kunna forma en "lyckoplats" som gör att jag kan ta mig ur deppet ganska så lätt. Nu var det bara svart precis överallt. vad jag än tänkte på så klnöt det sig i magen och paniken dunkade hårdare och hårdare i bröstet. Hade "terapi" med maken hela kvällen, som bara satt och pratade och pratade med mig. Idag mår jag tusen gånger bättre och är mycket gladare. Det känns så konstigt det där. Att det bara vänder på en femöring.
Bessie: vad bra att det gick bra att sova tillsammans.
Jojja: svårt att kunna göra något åt det som händer på dagis. Händer sådant hemma kan man ju kanske avväga situationen och se den bakomliggande orsaken, men är man inte där är det svårt att veta hur man ska gå tillväga.
Malin: Då får vi se vilken dag den här veckan det blir
Jag gissar på onsdag.
Bessie>>> åh vad skönt att det funkade så bra med Bella inatt! NJUT!!!
Ja, nu börjar man räkna ner åt andra håller. Det är max 10 dagar kvar! Knäppa jag!
Bessie:
Vad roligt att det går så bra med rumdelningen
Malin:
Nä,har inte jobbat natt,är på jobbet nu faktiskt,men det är rätt mycket att göra..många vikarier så mycket av det som vi ordinarie gör har blivit ogjort..mycket telefonsamtal som ska ringas om allt möjligt.
Börjar natt på onsdag.
JOjja:
Sov så gott!!
Tinna:
Kan förstå att ni var slutkörda hela bunten!Skönt att få organisera sin dag som man själv vill
Arga barn:
Haha,jodå
Här har vi utbrott för både ditt och datt
Både hemma och hos dagmamman,hon säger att vissa dar är "syskonkärleken" Väääldigt tydlig
vad kan hon månne mena med det?
vaddå slagsmål om allt och inget
Här är barnen sjuka. Morgan är så genomsnorig att han knappt sov i natt då han dels inte fick luft, dels var hungrig men inte kunde äta för allt snor. Så han och jag satt upp mest hela natten för att iaf han skulle få sova något.
Hanna har feber och klagade i morse på ont i örat. funderar på öroninflammation och om man bör ringa läkaren. hon har ju haft feber ett par dagar också så det kanske är klokt.
Ni som träffat på öroninflammation, kan man veta att det är det på något säkert vis?
jojja
grattis tll den fasta tjänsten!! det var på tiden!
nu ropas det från alla håll så jag får avsluta, tyvärr.
Jag har kunnat se det då jag klämt på utsidan örat och W har gallskrikit då! Prova ge nässpray, kan hjälpa!
nya magbilder finnes!
malin
så tydligt är det inte här. hon har sagt till när jag tryckt på örat, men inte runt om.
ringde vc (lite stolt över mig själv iom min telefonskräck och att detta var det andra samtalet till vården idag) och örat kollar de först om 2 dygn. däremot vill de ha in henne i morgon om febern håller i sig.